اتاق ایران ، کاهش فشار بر فراوری با اجرای مدل های درست مالی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران - رئیس اتاق همدان با اشاره به فشارهای وارده به فعالان مالی و فراوری، ابراز امیدواری می نماید: با وعده های دولت نو و به کارگیری مدل های درست اداره اقتصاد این فشارها کاهش یابد.

اتاق ایران ، کاهش فشار بر فراوری با اجرای مدل های درست مالی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان ضمن تشریح شرایط پیچیده مالی و مسائل جاری فعالان مالی استان، ابراز امیدواری کرد: با توجه به وعده های دولت تازه با به کارگیری و اجرای مدل های صحیح اداره اقتصاد، فشار مضاعف از دوش فعالان بخش خصوصی کاهش یابد.

علی اصغر زبردست در نشست فعالان مالی استان همدان با استاندار اضافه نمود: صادرات غیرنفتی مهم ترین رکن توسعه مالی است چه اینکه تقویت آن به غیراز ارزآوری و ایجاد ارزش اضافه نموده در بخش بازرگانی، ظرفیت های تازهی را برای فراوری ناخالص داخلی ایجاد می نماید.

او در این نشست ضمن تقدیر از تعامل مدیریت ارشد استان با بخش خصوصی، ادامه داد: یکی از کارهای بسیار سنگینی که در راستای برطرف و تسهیل موانع فعالان مالی صورت گرفت توسعه فعالیت های کارگروه تسهیل بود که در قالب برگزاری 143 جلسه، بخش های زیادی از مصوبات این کارگروه به ثمر رسیده است.

زبردست بعلاوه با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفت وگو با حضور استاندار، توضیح داد: این نشست ها ثمرات بسیاری برای فعالان مالی استان به همراه داشته است؛ چراکه مسائل و موانع حوزه های مختلف در کمیسیون های تخصصی اتاق با مشارکت قریب به 400 فعال مالی آنالیز شده و با ارائه مباحث در صحن شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، جهتی برای برطرف آنها ایجاد شده است.

رئیس اتاق همدان اظهار کرد: از سال 1397 تا 1400 قریب به 197 جلسه کمیسیون برگزار شده و در نشست های شورای گفت وگو نیز بالغ بر 242 مصوبه به تصویب رسیده که بخش زیادی از آن اجرایی شده است.

استاندار پیشین همدان نیز در این مراسم با قدردانی از خدمات شایسته و تعاملات گسترده اتاق با استانداری اضافه نمود: فعالیت های اثربخش شما در مدت اخیر موجب رشد، شکوفایی و ارتقای صندلی استان همدان شده است.

سید سعید شاهرخی اضافه نمود: قطعاً اگر ما توانستیم بر فشار حداکثری قدرت های بین المللی فائق شویم در صف اول این مقاومت فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاران، صاحبان صنایع و فعالان مالی قرار داشتند.

شاهرخی توضیح داد؛ علی رغم شرایط سخت کرونایی و فشارهای سنگین تحریم ها و تعطیلی بسیاری از صنایع؛ حتی با وجود متضرر شدن، شما سربلند ایستادید اما چرخ فراوری از حرکت باز نماند و همه آنها که درک صحیحی از شرایط مالی کشور دارند باید سپاسگزار شما باشند.

شاهرخی خاطرنشان ساخت: با توجه به سیاست های دولت که توجه به معیشت با حمایت از فراوری و ایجاد اشتغال اولویت اصلی بود، کوشش کردیم در این دوران جلوی سرمایه گذاران و فراورینمایندگان قرار نگیریم و موانع را برداریم و در کنار فراورینمایندگان جهت را هموار کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: با جدیت و کوشش جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و جلسات کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری را برقرار کردیم و با قدرت به توسعه استان اندیشیده و حرکت نمودیم.

استاندار پیشین همدان با اشاره به اینکه ما در این دوران سه موضوع را دنبال کردیم، اضافه نمود: بسترسازی برای سرمایه گذاری های تازه در استان، یاری به واحدهای دایر و احیای واحدهای راکد را ملاک کار قرار دادیم.

شاهرخی با بیان اینکه دنبال حاشیه نرفتیم اضافه نمود: با همهٔ مسائل اجازه ندادیم فضای وفاق، همدلی و هماهنگی از بین رود و تمام ظرفیت هایی که در استان و خارج از استان وجود داشت و می توانست به توسعه استان یاری نمایند را بکار گرفتیم.

وی با اشاره به محقق شدن بخش قابل توجه از هدف گذاری ها، اضافه نمود: در موارد متعددی تکلیف سرمایه گذاری را تعیین کردیم و اکنون واحدهای خوب و ارزشمند در استان فعال هستند و این حاصل کار و فعالیت و اعتماد شما فعالان مالی است که به استقرار 300 واحد فراوریی ریز و درشت در سراسر استان منجر شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه چرخ توسعه استان همدان هر روز سرعت بیشتری می گیرد، اظهار کرد: کارهای خوبی در حال اجرا است، وی با اشاره به اینکه همدان قطب های تک می گردد، اضافه نمود: 4 منطقه ویژه فناوری برتر در کشور در کنار قطب های علمی و صنعتی در کشور داریم. 50 هکتار زمین قطعه بندی شده و از تمام نقاط کشور داوطلب هستند اینجا فعالیت نمایند.

حاجی بابایی اضافه نمود: در پی این هستیم در تمام زمینه ها در استان به صورت منطقه ای مدیریت کنیم، توضیح داد: صندلی همدان به عنوان مرکز تاریخ و تمدن ایران این ظرفیت را پیدا نموده است و فرهنگی که امروز بر همدان حاکم است نتیجه کارهای سنگینی است که شما فعالان مالی در آن ورود پیدا کردید.

وی اضافه نمود: تمام اقداماتی که انجام شده و یا در حال اجرا است نشان دهنده این است که همدان آینده روشنی دارد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1738

به "اتاق ایران ، کاهش فشار بر فراوری با اجرای مدل های درست مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران ، کاهش فشار بر فراوری با اجرای مدل های درست مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید