شروع گشت زنی نیروی دریایی آمریکا نزدیکی سواحل روسیه در قطب شمال

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کنت بریت وایت، وزیر نیروی دریایی آمریکا بیان کرد نیروی دریایی ایالات متحده گشت زنی منظم را در نزدیکی سواحل روسیه در قطب شمال شروع می نماید تا مانع پیشروی مسکو در مناطق دوردست شمالی گردد.

شروع گشت زنی نیروی دریایی آمریکا نزدیکی سواحل روسیه در قطب شمال

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از اسپوتنیک، ، وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: در سال های آینده ، واشنگتن برای به چالش کشیدن ادعاهای روسیه و همچنین چینی ها در منطقه مجبور خواهد شد با پشتکار بیشتری در قطب شمال عمل کند.

بریت وایت در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید عملیاتی برای اطمینان از آزادی دریانوردی را در سواحل شمالی روسیه شروع کند ، شرایط را با اوضاع دریای چین جنوبی مقایسه کرد که در آنجا چین و تعدادی از کشورهای منطقه دچار اختلافات ارضی هستند.

وی گفت: مسیرهای دریایی در شمال قابل کشتیرانی می گردد ، نیروی دریایی ایالات متحده قصد آزادی کشتی رانی را برای شرکای ما تضمین کند. وزیر نیروی دریایی آمریکا چنین راهبردی را موضع شجاعانه تر و حق و وظیفه ایالات متحده به عنوان نیروی دریایی مسلط در دنیا خواند.

بریت وایت اضافه نمود: مزیت اصلی ایالات متحده در منطقه زیردریایی های این کشور است. به گفته وی ، در شرایطی که روسیه ناوگان یخ شکن دارد ، و چین در حال ساخت چنین کشتی هایی با چنان سرعتی است که ایالات متحده نمی تواند از پس آن بر آید ، واشنگتن ممکن است به اجاره کشتی های یخ شکن از متحدان تا زمانی بپردازد که آنها را خود بسازد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه قبلاً گفت که ایالات متحده در حال افزایش کشتی های جنگی خود در منطقه قطب شمال است. به گفته وی ، اوضاع نظامی - سیاسی منطقه در شرایط رقابت کشورهای پیشرو دنیا برای دسترسی به منابع و شبکه مواصلات حمل و نقل پیچیده است. وزیر دفاع روسیه متذکر شد که روسیه برای تقویت توانایی دفاعی خود در قطب شمال و تامین منافع ملی ، ناوگان شمالی خود را به طور فعال توسعه می دهد

وزارت خارجه روسیه نیز ابراز نگرانی کرد که ایالات متحده فعالیت های نظامی خود را در منطقه قطب شمال برنامه ریزی می نماید. این وزارتخانه گفت که مسکو هوادار آن است که منطقه قطب شمال عرصه همکاری صلح آمیز باقی بماند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1282

به "شروع گشت زنی نیروی دریایی آمریکا نزدیکی سواحل روسیه در قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع گشت زنی نیروی دریایی آمریکا نزدیکی سواحل روسیه در قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید