آدام شیف: ترامپ فقط دروغگوها را عفو می کند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ فقط دروغگوها را عفو می کند و برای او هیچ چیزی جز منافع شخصی اش مهم نیست.

آدام شیف: ترامپ فقط دروغگوها را عفو می کند

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت برخی از زندانی ها مستحق عفو هستند، اما دونالد ترامپ فقط دروغگو ها را عفو می کند.

آدام شیف اضافه نمود: با وجود ترامپ قانون هیچگونه حاکمیتی ندارد و برای او هیچ چیزی جز منافع شخصی اش مهم نیست.

ران وایدن سناتور دموکرات نیز در این باره گفت: عفوی که ترامپ انجام می دهد در همین چند روزی که به پایان دوره ریاست جمهوری وی باقی مانده، بر زیان هایی که او به دموکراسی وارد کرده می افزاید. هر سناتور جمهوری خواهی که باعث شده تا ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود از قدرت سواستفاده کند باید مسئولیت کار خود را بپذیرد.

در همین حال، شبکه بی بی سی گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان عفو پُل مانفورد مدیر سابق بخش تبلیغات خود، راجرز استون یکی از همپیمانان قدیمی اش و شرکایش در بخش خرید و فروش املاک و چارلز کوشنر پدر جرد کوشنر دامادش و یکی از فعالان بخش خرید و فروش ملک را صادر کرد.

پُل مانیفورد در جریان تحقیقات بازرس ویژه در خصوص تبانی کارزار تبلیغاتی ترامپ با روس ها در جریان انتخابات سال 2016 متهم و بازداشت شده بود. دونالد ترامپ پیش از این راجرز استون را اتهامات وارده مبنی بر دروغگویی در جلسه سنا تبرئه کرده بود.

دیوید ویلاس، خبرنگار شبکه بی بی سی در آمریکا در مصاحبه با این شبکه در این خصوص گفت: صدور حکم عفو ترامپ برای شماری از افراد نزدیکش نشان می دهد که او متعهد است که نتایج تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه را درباره مداخله روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 ابطال بکند.

ترامپ به دفعات با تحقیقات رابرت مولر مخالفت کرده و گفته بود این تحقیقات فریبکاری است. در نتیجه هم ترامپ فرمان عفو شمار دیگری از کسانی را که در تحقیقات رابرت مولر محکوم شده بودند صادر کرد.

پُل مانیفورد یکی از کسانی است که در چارچوب عفو جدید ترامپ بخشیده شده است. وی یکی از مدیران کارزار تبلیغاتی و انتخاباتی ترامپ است. مانیفورد اخیرا در پیامی توئیتری از طرف خودش و خانواده اش ترامپ به علت صدور حکم عفو تشکر کرد. پدر جرد کوشنر داماد ترامپ هم جزو کسانی است که بر اساس حکم جدید ترامپ بخشیده شده است وی به دروغگویی در جریان ارائه گزارش مالیاتی متهم شده بود.

خبرنگار شبکه بی بی سی در پایان گزارش خود گفت: منتقدان دونالد ترامپ صدور احکام عفو از سوی او را اقدامی به شدت جنجالی می دانند.

پیش از این هم سران جمهور اسبق آمریکا مانند جیمی کارتر و باراک اوباما هم با صدور احکام عفو شماری از متهمان مراجع قضایی را بخشیده بودند، ولی دونالد ترامپ برای کسانی حکم عفو صادر کرده است که پیش از این به ارتکاب اقدامات جنایی اعتراف کرده بودند. ترامپ در دو روز گذشته حدود 49 نفر از متهمان را بخشیده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1257

به "آدام شیف: ترامپ فقط دروغگوها را عفو می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدام شیف: ترامپ فقط دروغگوها را عفو می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید