6 بیماری که با نشانه سردی پا بروز می نمایند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سردی پا اغلب به دلیل هوای سرد ایجاد می گردد و به راحتی می توانید آن را رفع کنید، اما اگر به شکلی شدید به این عارضه دچار می شوید ممکن است با یک بیماری خاص درگیر باشید.

6 بیماری که با نشانه سردی پا بروز می نمایند

به نقل از المنار، دنیل دسپرس جراح ارتوپد چند بیماری جدی که در پس سردی پا ها واقع شده است را برشمرد.

احساس سردی در پا در فصل سرما معمولاً سلامتی را تهدید نمی کند و یک قاعده فیزیولوژیکی محسوب می گردد، اما گاهی اوقات پا های سرد نشانه دهنده ابتلا به یک بیماری است.

تصلب شرایین

تصلب شرایین ممکن است یکی از دلایل سردی پا ها باشد. با این بیماری، گردش خون به ویژه در پا ها مختل می گردد؛ زیرا رگ های خونی بسیار باریک هستند، در نتیجه، اندام ها سرد می شوند. سیگار کشیدن، فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا از جمله عوامل خطر ابتلا به تصلب شرایین هستند.

ابتلا به دیابت

یکی دیگر از دلایل احتمالی سردی پا ها دیابت است. واقعیت این است که به دنبال این بیماری بعضی از بیماران دچار نوروپاتی - آسیب عصبی- می شوند. همچنین در بیماری دیابت نوع 2 ممکن است فرایند گردش خون مختل گردد. در این حالت عروق پا به طور خاص تحت تأثیر قرار می گیرند.

بیماری رینود

علت بعدی سردی پا بیماری رینود است که در آن رگ ها هنگام استرس یا سرما منقبض می شوند. این بیماری را می توان با تغییر رنگ یا رنگ پریدگی اندام مشاهده کرد.

ابتلا به نورپارتی محیطی

سردی پا همچنین می تواند نشانه نوروپاتی محیطی باشد. این شرایط اغلب با گزگز و سوزش در اندام ها همراه است.

ابتلا به کم خونی

یکی دیگر از دلایل سردی پا ها کم خونی است، بیماری که طی آن بدن گلبول های قرمز خون را به اندازه کافی فراوری نمی کند. غالباً این پدیده به دلیل کمبود آهن رخ می دهد که ممکن است خود را با کاهش سطح هموگلوبین در بدن نشان دهد.

اضطراب و کم کاری تیروئید

علاوه بر این سرد شدن پا می تواند ناشی از اضطراب و کم کاری تیروئید باشد.کم کاری تیروئید بیماری است که در آن غده تیروئید به اندازه کافی هورمون برای عملکرد مناسب فراوری نمی کند که این خود می تواند منجر به تضعیف گردش خون گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1224

به "6 بیماری که با نشانه سردی پا بروز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 بیماری که با نشانه سردی پا بروز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید