یک روز بارانی در کوالالامپور را چگونه سپری کنیم؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مالزی یکی از کشورهایی است که در آن باران های شدیدی را تجربه خواهید کرد و این باران ها ممکن است روی فعالیت هایی که قصد دارید خارج از خانه و هتل انجام دهید اختلال ایجاد کند. البته نیازی نیست نگران باشید چون حتی زمانی که باران های شدید در حال باریدن هستند، کارهای زیادی را می توانید در جاهای سرپوشیده انجام دهید. در ادامه برترین فعالیت ها و تفریح ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدون این که در محیط های باز باشید و خیس شوید از اوقات خود لذت ببرید.

یک روز بارانی در کوالالامپور را چگونه سپری کنیم؟

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور ارزان از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

رفتن به کافه

کافه های کوالالامپور بین هواداران غذا و قهوه بسیار محبوب هستند. درحالیکه باران شدید بیرون را تماشا می کنید در یک کافه گرم و راحت بنشینید. کافه Merchants Lane به خاطر برانچ ها و دسرهای خوشمزه معروف است. اما اگر هوس قهوه نموده اید، سری به کافه پیو پیو پیو بزنید. باریستا این کافه به نام اوناگی دانه های قهوه سفارشی برای قهوه شما آماده می نماید. نباید فراموش کنید لیموترش های خانگی را سفارش بدهید.

خرید سوغاتی

خودتان را بپوشانید و از خرید درمانی لذت ببرید. سوغاتی هایی خریداری کنید تا به خانه ببرید یا به خانواده و دوستان تان بدهید. ما پاساژهایی مانند Suria KLCC و پاویلیون کوالالامپور را پیشنهاد می کنیم. بین این دو پاساژ یک راهرو وجود دارد که حدود سی دقیقه طی کردن آن موقع می برد. برای خرید صنایع دستی هم می توانید به سنترال مارکت بروید.

از موزه ها و گالری ها تماشا کنید

در موزه ها و گالری های کوالالامپور می توانید وارد دنیای هنر، تاریخ و معماری شوید. با تماشا این آثار، اطلاعات بیشتری از فرهنگ و سنت مالزی بدست آورید. از گالری هایی چون پتروناس گالری، گالری ایلهام و موزه هایی چون موزه ملی مالزی، موزه هنرهای اسلامی و ساختمان ژونگشان تماشا کنید.

از مغازه ها و پاساژها تماشا کنید

در مغازه های هنر و سبک زندگی متنوع کوالالامپور می توانید انواع وسایل هنری، مجله ها و لوازم منزل و دکوراسیون را پیدا کنید. این مغازه ها برای مدتی شما را از فضا های شلوغ و باران شدید دور می نمایند. ما پیشنهاد می کنیم از Snackfood و Cziplee در بانگسار تماشا کنید. Snackfood مکانی عالی و پر از محصولات مختلف است؛ از شمع های معطر گرفته تا کتاب ها و مجلات. Cziplee هم از شما دعوت می نماید تا وارد دنیایی از محصولات هنری و لوازم تحریر شوید.

امتحان کردن غذاهای محلی

امتحان کردن غذاهای متنوع و محلی مالزیایی برای هر گردشگری واجب است. خوردن غذاهای گرم و خوشمزه مالزی در روز های بارانی بسیار لذت بخش است. به خیابان جالان آلوری بروید و انواع و اقسام غذاهای خیابانی را امتحان کنید. به علاوه می توانید به رستوران های متنوعی که غذاهای دریایی و سرخ شده سرو می نمایند بروید و از غذاهای مالزیایی لذت ببرید. به محله چینی ها بروید و از کافه اولد چاینا تماشا کنید و غذایی بخورید. غذاهای هندی و تند مانند روتی کانای که به سبک مالزیایی تهیه شده، کاری با برنج، برنج روی برگ موز و دیگر غذاهای خوشمزه مالزیایی را امتحان کنید.

خلاقیت به خرج دهید

یک مهارت یاد بگیرید و اثر هنر و خلاقانه خود را بسازید. اثر هنری شما می تواند سوغات شما برای خانه باشد. در کارگاه های نقاشی، حکاکی روی چوب، بافندگی و دیگر فعالیت های هنری که به وسیله مردم محلی در مجتمع ملی صنایع دستی برگزار می شوند شرکت کنید. می توانید در Craft Crowd هنرهای زیادی ازجمله نقاشی با آبرنگ، ساخت صابون، صنایع چرمی، خوشنویسی با قلم و دیگر هنرها را از هنرمندان بومی یاد بگیرید. بهتر است این کلاس ها را از قبل رزرو کنید چون خیلی زود پر می شوند.

به تماشا اجرای زنده موسیقی بروید

به عصرهای بارانی خود با تماشای اجرای زنده موسیقی تنوع بیشتری ببخشید. درحالیکه با دوستان خود نوشیدنی می نوشید به موسیقی محلی هم گوش کنید. اگر به موقع در شهر باشید، اجراهای زنده در فستیوال های سالانه و چند فرهنگی و مکان های معروف کوالالامپور برگزار می شوند و می توانید از این اجراها لذت ببرید.

کتاب فروشی های محلی را ببینید

یک روز بارانی قطعا با خواندن یک کتاب خوب، لذت بخش تر خواهد شد. کتاب فروشی های محلی مکان های ایده آلی برای کمی خلوت کردن و آشنایی با ادبیات مالزی و دنیا هستند. ادبیات کلاسیک را می تواید در کتاب فروشی تینتابودی جست و جو کنید. کتاب های دست دوم و با ارزش را دی کتاب فروشی جانک پیدا کنید و برای آشنایی با ادبیات مالزی به کتاب فروشی های سیلورفیش و پروجک راباک سر بزنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1612

به "یک روز بارانی در کوالالامپور را چگونه سپری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز بارانی در کوالالامپور را چگونه سپری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید