گزارش محرمانه آمریکا از پرواز اشیا ناشناخته در آسمان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، آژانس اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی از مشاهده 144 مورد شی پرنده ناشناخته، مقامات این کشور را به جنب و جوش انداخت.

گزارش محرمانه آمریکا از پرواز اشیا ناشناخته در آسمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، آژانس اطلاعاتی آمریکا با انتشار اسنادی طبقه بندی نشده در خصوص پرواز اشیا مرموزی که طی چند دهه گذشته مشاهده شده اند، گزارشی نگران نماینده ارائه کرد.

این اولین بار است که دولت ایالات متحده علناً تصدیق نموده است که این مشاهدات هوایی عجیب به وسیله خلبانان نیروی دریایی و دیگر افراد گزارش شده، شایسته قانونی برای آنالیز موشکافانه است.

در این گزارش، پنتاگون و آژانس اطلاعاتی اصطلاح U. F.O (شی پرنده ناشناخته) را کنار گذاشته و به جای آن از U.A.P (پدیده جوی ناشناخته) استفاده نموده اند.

این تغییر نام هم برای کاهش اشتیاق عمومی و هم برای از بین بردن بدگمانی به خلبانانی که برای گزارش مشاهدات خود از این اصطلاح استفاده نموده اند انجام شده است.

از میان 144 گزارش ثبت شده از سال 2004 تا به امروز در خصوص UAP ها، تنها یک مورد تحلیل و نتیجه گیری روشنی دارد: ما این جسم را با اطمینان بالا به اسم یک بالون عظیم و سوراخ شناسایی کردیم.

یک مقام ارشد آمریکایی اضافه نمود: اگرچه نشانه روشنی مبنی بر فرا زمینی بودن این گزارش ها وجود ندارد، اما ما بر اساس داده ها و شواهد پیش خواهیم رفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 80 مورد از این گزارش ها بر اساس داده های سنسور های مختلفی تهیه شده گفت: ما کاملاً باور داریم آنچه می بینیم ... از نظر فیزیکی وجود دارد.

گزارش آژانس، مشاهدات را ذیل پنج دسته از شرحات احتمالی طبقه بندی نموده است:

فناوری مخفی پیشرفته دشمن خارجی، فناوری پیشرفته طبقه بندی شده آمریکایی، پدیده های طبیعی، شلوغی هوابرد بر اثر عواملی، چون بالون های هوایی سرگردان و دیگر موارد که شامل فناوری های فرازمینی است.

از دیگر سو سیستم های هوانوردی ارتش تنها در موارد معدودی، فرکانس رادیویی (RF) مرتبط با UAP ها را پردازش کردند و این چالش به وضوح ایمنی پرواز را به مخاطره انداخته است.

بعلاوه اگر UAP پلت فرم جمع آوری اطلاعات دشمن خارجی باشد یا نشان دهد که یک دشمن بالقوه به فناوری ای پشرفته و مخرب دست یافته، امنیت ملی ایالات متحده به چالش کشیده خواهد شد.

21 گزارش از این فهرست احتمالاً مربوط به توان ناشناخته ای در فناوری است که فراتر از توان نظامی روسیه، چین یا سایر کشور ها به تعداد می رود.

اجسامی که بدون پیشرانه قابل مشاهده با شتابی بالا در حال حرکت هستند، در نوسانات جوی فوقانی بی لرزش هستند، در جهت مقابل باد حرکت می نمایند و ناگهان مانور می دهند یا با سرعت قابل توجهی شتاب می گیرند.

اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر یک از این موارد شامل برنامه های مخفی نظامی آمریکا، فناوری ناشناخته هوایی روسیه یا چین و یا ماموریتی از طرف موجودات فرازمینی است، اما گزارش دولت این احتمالات را رد ننموده است.

تعداد مشاهدات برای تجزیه و تحلیل دقیق الگوی پدیده ها بسیار محدود است؛ این گزارشات عمدتا در اطراف مراکز آموزش های نظامی یا آزمایشگاه ها ثبت شده که نشانگر سوگیری مجموعه یا وجود سنسور های پیشرفته در آن منطقه ها است.

این سند 9 صفحه ای اساساً از نتیجه گیری امتناع نموده و اعلام می نماید که به طور کلی بی نتیجه است چراکه داده های محدود و ناسازگار، چالشی را در ارزیابی پدیده ها ایجاد نموده است.

عدم نتیجه گیری درباره این قسمت های غیر قابل شرح این سوال را به وجود می آورد که دولت آمریکا تا به امروز آنالیز و برخورد با UAP ها را چقدر جدی گرفته است.

مقامات دولتی طرحی را ارائه کردند که در صورت تخصیص بودجه بیشتر، برنامه بهتری برای مشاهده و جمع آوری داده ها درباره پدیده های غیرقابل توجیه در آینده تهیه می نماید.

به گفته معاون وزیر دفاع، کاتلین هیکس، در این طرح روش هایی برای همگام سازی جمع آوری اطلاعات، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به UAP دیده شده است.

سناتور مارک وارنر، رئیس کمیته انتخابی سنا در زمینه تجسس گفت: این گزارش نسبتاً بی نتیجه، شروع کوشش برای درک و روشن ساختن دلیل ایجاد این خطرات است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1562

به "گزارش محرمانه آمریکا از پرواز اشیا ناشناخته در آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش محرمانه آمریکا از پرواز اشیا ناشناخته در آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید