کهو دره مازندران؛ جاذبه مورد علاقه دره نوردان، عکس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کهو دره مازندران از ارتفاعات شمالی کوه گچ چال واقع در منطقه حفاظت شده هزارجریب شهرستان نکا آغاز و در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری ، روستای بابا کلا انتها می یابد.

کهو دره مازندران؛ جاذبه مورد علاقه دره نوردان، عکس

تعدادی از اهالی منطقه برای استفاده از چشمه های واقع در عمق دره برای تامین آب شرب روستا ، قسمت های انتهایی دره را شناسایی نموده بودند ولی دیگر قسمتهای دره به علت صعب العبور بودن و وجود آبشارهای بلند تا به امروز مورد شناسایی کامل قرار نگرفته بود. در سال 93 گروه چکاد پیروز به شناسایی و گشایش کامل آن شدند.

یک کیلومتر مانده به انتهای دره آب به اعماق فرو میرود و رود کاملا خشک می گردد که با ادامه دره خشک به رود تجن می رسید در حاشیه رود تجن با جهت آب هم جهت شوید که با پیمایش جهتی به طول 1/5 کیلومتر به روستای زیبایی بابا کلا (باف کلا) خواهید رسید.جهت دره کهو که از زیباترین دره های ایران است، دارای 30 آبشار با ارتفاع متوسط بین سه تا 30 متر، 50 حوضچه با عمق یک تا چهار متر و جهتهای سخت است.

جنگلی بودن دره و آب و هوای خوب آن باعث شده تا کهو دره مورد توجه دره نوردان قرار بگیرد. بهترین زمان عبور از دره فصل تابستان است تا از خطر سیلاب ها در امان باشید. در فصل پر آبی پیمایش دره بسیار خطرناک است و اوایل فصل بهار برای پیمایش توصیه نمیگردد. شایان ذکر است عبور از این دره احتیاجمند مهارتهای فنی فرود از آبشار و تجهیزات مورد احتیاج است.

نحوه دسترسی به کهو دره مازندران

آدرس: استان مازندران، شهرستان نکا، جهت امامزاده یحیی

منبع: گردشبان
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1368

به "کهو دره مازندران؛ جاذبه مورد علاقه دره نوردان، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "کهو دره مازندران؛ جاذبه مورد علاقه دره نوردان، عکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهو دره مازندران؛ جاذبه مورد علاقه دره نوردان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید