معرفی بهترین مکان های تفریحی و طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بوشهر دارای مکان های طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیاری است که می توان روز طبیعت را در این مکان ها سپری نمود. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین جاها برای سیزده بدر در بوشهر آشنا کنیم.

معرفی بهترین مکان های تفریحی و طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر

بهترین مکان ها برای سیزده بدر در بوشهر

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر موضوع مورد بحث ماست. استان بوشهر یکی از استان های جنوبی است که دارای سواحل زیبایی می باشد. این استان روستاهای زیبایی داشته و همچنین از جزایر بسیار دلچسبی برخوردار است.

جاذبه های طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر

1. آبشار زیرراه بوشهر مناسب برای سیزده به در

این آبشار از جاری شدن چند رشته قنات بوجود آمده و فضای سرسبز و چشم انداز بسیار زیبایی را پدید آورده است. این آبشار همه ساله میزبان بسیاری از مسافران نوروزی می باشد. همچنین یکی از بهترین مکان ها برای سیزده بدر در بوشهر به شمار می رود.

2. روستای درودگاه بوشهر مخصوص سیزده بدر

درودگاه، روستایی از توابع بخش سعدآباد در شهرستان دشتستان استان بوشهر ایران است. علت نامگذاری روستا به نام دورودگاه قرار داشتن در بین دو رودخانه بزرگ دالکی و شاپور است.

این دو رود دائمی در محل روستا به هم می پیوندند و رود حله را تشکیل می دهند و باعث بوجود آمدن منظره طبیعی بسیار زیبایی می شوند.

این روستا با داشتن جاذبه هایی مانند رودخانه، طبیعت و دشت های زیبا، نخلستان های سربه فلک کشیده، امامزاده شاه قطب الدین حیدر و شهر تاریخی و گرانبهای هخامنشی تموکن (یکی از کلان شهر های هخامنشی) سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

3.منطقه گردشگری خاییز بوشهر فوق العاده برای سیزده بدر

روستای خوش آب و هوای خاییز در جنوب شرق شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان بین دو کوه بیرمی و کوه سرخ قرار گرفته است.

روستای خاییز با 42 هزار و 627 هکتار وسعت،یکی از روستاهای خوش آب و هوا و زیبا در استان بوشهر میباشد که در قدیم بعنوان اصلی ترین تامین کننده مرکبات و خرمای بوشهر،فارس و خوزستان بوده است. قرار دریافت در بین دو کوه بنام بیرمی و کوه سرخ به این روستا نمایی زیبا بخشیده است.

4. آبشار شول مکانی دلچسب برای سیزده بدر در بوشهر

آبشار شول در فاصله حدود 5 کیلومتری از غرب جاده ارتباطی سعدآباد به وحدتیه و در مجاور جاده آسفالته دسترسی به روستاهای شول و سیاه منصور و برروی رودخانه شاپور واقع شده. راستا دسترسی تا آبشار هموار و آسفالت است. ای آشار یکی از جاذبه های طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر به شمار می رود.

5. پارک جنگلی چاهکوتاه مناسب برای سیزده بدر در بوشهر

پارک جنگلی چاهکوتاه در روستای چاهکوتاه (چاه کوتاه) از توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر در 50 کیلومتری شمال شرقی بوشهر واقع شده است. روستای چاهکوتاه در منطقه ای دشتی استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکزی دارد.

پارک جنگلی چاهکوتاه از سطح دریا 30 متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در فصول پاییز، زمستان و بهار معتدل و در تابستان گرم و خشک است. روستای چاهکوتاه از جنوب غربی به روستای کنار آبادی و از شمال شرقی به روستاهای تل اشکی و دویره محدود می گردد.

6. پارک ساحلی آب شیرین کن بوشهر جایی بینظیر برای سیزده بدر

پارک های ساحلی در شهرهایی که رودخانه دارند یا دریا، یکی از بهترین تفریحگاه های مردم است. پارک ساحلی آب شیرین کن، یکی از پارک های آبی بوشهر، که در خیابان بهمنی، خیابان دانشگاه خلیج قرار گرفته است.

یک قسمت از پارک ساحلی آب شیرین کن جزو منطقه نظامیه، ولی با این حال بازدید از آن امکان پذیر می باشد . پارک ساحلی آب شیرین کن رستوران و کافی شاپی هم دارد.

یکی از باارزشترین جاذبه طبیعی ایران مربوط به خلیج فارس و سواحل بسیار زیبای این خلیج است. خلیج فارس علاوه بر تمام ارزش های نفتی و تجارتی که برای ایران دارد، توانسته با ایجاد ساحل های بسیار متنوع در بخش جنوبی کشورمان، مکان های بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر ایجاد کند.

یکی از قسمت هایی که می تواند دیدنش برایمان جالب باشد، در بوشهر قرار گرفته و با نام پارک آب شیرین کن نامیده می گردد و این یکی از بهترین مکان های طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر است.

7. تالاب حله بوشهر جایی زیبا برای سیزده بدر

تالاب حله در محل تلاقی دو رودخانه دالکی و شاپور در منطقه حله تالاب بزرگی است که یکی از تالاب های مشهور سراسر قلمرو جنوبی ایران محسوب می گردد. آب تالاب حله از سرریز جریان رودخانه دالکی و شاپور، بارندگی زمستانه و تا حدودی جزر و مد خلیج فارس تامین می گردد.

اطراف تالاب حله را نیزاری فرا گرفته و در داخل آن حیات گیاهی و جانوری ویژه ای به وجود آمده است. از تالاب حله می توان به عنوان یک اکوسیستم محلی بهره برداری های تفرجی و پژوهشی به عمل آورد.

این تالاب محل زیست هزاران پرنده آبزی مهاجر است که از آن جمله می توان به درنا، حواصیل، گاچی رو، پرستو، ترنی، حمامی، بط، هفت رنگ، دراج و خردل اشاره کرد.

8. آبشار تلخ آب بوشهر بهترین جا برای سیزده به در

آبشار تلخ آب از جمله نقاط دیدنی و گردشگری بخش سعدآباد دشتستان در استان بوشهر است. این آبشار در شمال روستای تل سرکوه و در جنوب روستای شول واقع شده و از آبشارهای منحصر به فرد و زیبای استان بوشهر است.

آب خروجی این آبشار در یک محوطه وسیع فرود می آید و این منطقه را به استخری طبیعی برای شنا در فصول گرم سال بدل کرده است. آبشار تلخ آب سالانه گردشگران فراوانی را از سراسر استان و کشور به خود جذب می کند.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1053

به "معرفی بهترین مکان های تفریحی و طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین مکان های تفریحی و طبیعی برای سیزده بدر در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید