کره جنوبی توانایی تامین کالاهای سلامت ایران را ندارد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت: کره جنوبی نمی تواند، کل احتیاج دارویی ایران را به جای پول های بلوکه شده تامین کند. ضمن آنکه دارو های وارداتی ایران به وسیله کشور های اروپایی و بخش جزئی آن از کشور هند تامین می گردد.

کره جنوبی توانایی تامین کالاهای سلامت ایران را ندارد

پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به بیش از 6.5 تا 9 میلیارد دلار می رسد که طی یک سال و نیم گذشته ایران نتوانسته آن را آزاد کند، حتی دولت کره جنوبی در شرایط کرونایی نیز حاضر نشده است تا دست کم 50 میلیون دلار آن را برای تهیه غذا و دارو به ایران بازگرداند. در چنین شرایطی بحث واردات کالایی آن مطرح شده است و یکی از موارد نیز واردات کالاهای سلامت است.

اما محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، در گفت وگو با ایلنا این موضوع را غیرممکن دانسته و اضافه کرد: تا به امروز خبری مبنی بر دریافت کالاهای سلامت بجای پول های بلوکه شده دریافت نکرده ام. دریافت کالای سلامت و دارو از سایر کشور ها آن هم به جای پول های بلوکه شده هنوز اتفاق نیافتاده است. همچنین واردات آن از کره جنوبی به جای مطالبات غیرممکن است، زیرا کشور ما تنها یکسری از دارو های محدود را از این کشور وارد می نماید اما اینکه تمامی دارو های ما از این کشور تامین گردد، امکان پذیر نیست.

او در ادامه شرح می دهد: باید در نظر داشت که کره جنوبی نمی تواند، کل احتیاج دارویی ایران را به جای پول های بلوکه شده تامین کند. ضمن آنکه دارو های وارداتی ایران به وسیله کشور های اروپایی و بخش جزئی آن از کشور هند تامین می گردد.

نجفی عرب اضافه می نماید: البته این موضوع برای کشور های اروپایی صدق نمی نماید و امری مناسب است، چرا که از این کانال می توانیم دارو های مورد احتیاج کشور را وارد کنیم زیرا کشور ما دو نوع واردات دارد؛ یکی واردات دارو و دیگری واردات مواد اولیه دارو، که مواد اولیه بیشتر به وسیله کشور های هند و چین و بخش جزئی آن از کشور کره صورت می گیرد. اما در رابطه با کشور های اروپایی با توجه به اینکه بیشتر واردات دارویی خود را از این کشورها تهیه می کنیم در صورتی که ما مطالبات ارزی داشته باشیم و امکان دریافت ارز نداریم، می توان از این طریق احتیاج دارویی کشور را تامین کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران اضافه می نماید: اگر ما از کشوری مطالباتی داریم و نمی توانیم پول خود را دریافت کنیم، بهتر است کالاهای مورد احتیاج کشور را دریافت کنیم و اگر این کالا جزو کالاهای اساسی باشد، توانسته ایم گام مهمی در این راستا برداشته باشیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1058

به "کره جنوبی توانایی تامین کالاهای سلامت ایران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی توانایی تامین کالاهای سلامت ایران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید