طراحی ویلا: چمران: پروانه ای برای باغات صادر نشده اما به درختان هم اضافه نشده است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت درباره قطع درخت هرچقدر سختگیری گردد، خوب است و این کار انجام خواهد شد. درخت نباید قطع گردد اما کاری هم نباید انجام گردد که درخت ها به گونه ای قطع گردد و در عین حال پروانه نیز صادر نگردد. اکنون درخت ها قطع می شوند اما پروانه صادر نمی گردد. یک عدد پروانه صادر نشده اما به درختان و فضای سبز نیز اضافه نشده است.

طراحی ویلا: چمران: پروانه ای برای باغات صادر نشده اما به درختان هم اضافه نشده است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مهدی چمران پیش از شروع جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه با اعضای شورای سابق درباره مسأله باغات تهران گفت: به این علت که این مسأله را به صورت علمی آنالیز کنیم، گفتیم نظرات همه را بگیریم و از اعضای شورای سابق و اساتید دانشگاه و دکتر شکیب و ادیب زاده که از قدیم در شورا بودند و در مسأله باغات تخصص داشتند در این جلسه دعوت کردیم و این را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه نمی خواستیم جلسه به صورت کنفرانسی باشد که یک نفر صحبت کند، ادامه داد: می خواستیم همه نظرات خود را دقیق بگویند. جلسه خوبی بود و مسائل مطرح شد و نقاط قوت و ضعف بیان شد و انشالله این مسأله را با عده دیگری از اساتید دانشگاه و متخصصانی که در شهرداری هستند ادامه خواهیم داد تا به نتیجه متعادلی برسیم.

چمران تاکید نمود: در این مسأله نه باید خیلی سختگیری کرد و البته درباره قطع درخت هرچقدر سختگیری کنیم خوب است و این کار را انجام خواهیم داد. درخت نباید قطع گردد اما کاری هم نکنیم که درخت ها به گونه ای قطع گردد و در عین حال پروانه نیز صادر نگردد. چیزی که الان شاهد آن هستیم این است که درخت ها قطع می شوند اما پروانه صادر نمی گردد. یک عدد پروانه صادر نشده اما به درختان و فضای سبز نیز اضافه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در پی این هستیم که مقدار فضای سبز شهر هرچه بیشتر اضافه گردد، درخت ها قطع نگردد و در عین حال مردم نیز آنچه را که احتیاج دارند و می توانند بسازند از آن منتفع شوند، نه اینکه آسیب ببینند. چراکه با طرح فعلی عده ای به شدت آسیب می بینند و ضرر می نمایند. نمی خواهیم مردم آسیب ببینند.

وی درباره مجوز بلندمرتبه سازی در کنار باغ گیاه شناسی در منطقه 22 گفت: جایی که برج می سازند را دقیق نمی دانم که کجاست، اصلا کی پروانه گرفتند. این موارد باید آنالیز گردد. شخصا و با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی شهر تهران موافق این همه برج سازی نیستم اما اینکه در آنجا درخت بوده یا نه یک مسأله است چرا که در آنجا باغات و درخت زیاد نیست. قطعا در آنجا اجازه اینکه درختی قطع گردد و برجی ساخته گردد نباید بدهیم.

چمران در واکنش به اینکه آن قسمت ظرفیت جمعیت پذیری را دارد، گفت: طرح جامع و تفصیلی معین دارد و در دوره گذشته بازنگری شد و اگر این طرح بازنگری شده و این مطلب گفته شده یعنی کار علمی روی آن صورت گرفته و فراتر از آن نباید باشد. اینهمه جذب جمعیت در آنجا نیز نباید بیش از حد باشد چرا که مسأله فاضلاب، آب و کمبود فضای آموزشی را داریم و خدمات شهری نیز کم دارد و البته تا دلتان بخواهد، فروشگاه ساختند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1783

به "طراحی ویلا: چمران: پروانه ای برای باغات صادر نشده اما به درختان هم اضافه نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا: چمران: پروانه ای برای باغات صادر نشده اما به درختان هم اضافه نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید