پیش بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران- محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه یک تراشه کوچک شده اند که با قرار دریافت در زیر پوست می تواند احتمال رخ دادن سکته مغزی را پیش بینی کند.

پیش بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تی ای، دانشمندان مشتاقند تا روش های شناسایی بیمارانی را که محتمل است دچار سکته مغزی مکرر شوند را پیدا نمایند. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر دچار سکته های مکرر می شوند که گاهی اوقات این شرایط شناسایی نشده و درمان نمی گردد.

اکنون دانشمندان دانشگاه هاروارد یک تراشه کوچک فراوری نموده اند که می تواند احتمال سکته مغزی مکرر را هنگام قرار دریافت در زیر پوست تشخیص دهد. این تراشه با نظارت بر ضربان و ریتم قلب، می تواند به پزشکان در شناسایی فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارانی که قبلاً سکته مغزی کریپتوژنیک را تجربه نموده اند، یاری کند. طول این تراشه کمتر از 1 ¾ اینچ و ضخامت آن 1/6 اینچ است.

محققان این تراشه را بر روی گروهی از بیماران آزمایش کردند و در نهایت این تراشه توانست در 12.1 درصد بیماران با موفقیت فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. تعیین شد که دوره های فیبریلاسیون دهلیزی کوتاه نیستند و بیشتر آنها حداقل یک ساعت طول می کشند.

در مطالعات آینده دانشمندان می خواهند عوامل بیماری را که پیشرفت فیبریلاسیون دهلیزی و مدت زمان و میزان آریتمی را پیش بینی می نمایند، شناسایی نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1522

به "پیش بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید