پنجه کرونا بر حنجره صنعت فولاد دنیا، فراوری آمریکا 6 و آلمان 21 درصد کاهش یافت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، میزان فراوری فولاد دنیا در ماه مارس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات با 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

پنجه کرونا بر حنجره صنعت فولاد دنیا، فراوری آمریکا 6 و آلمان 21 درصد کاهش یافت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اتحادیه دنیای فولاد در تازه ترین گزارش خود از میزان فراوری ماهانه فولاد 64 کشور دنیا اعلام نمود که میزان فراوری فولاد دنیا در ماه مارس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات با 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 147 میلیون و 100 هزار تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، میزان فراوری فولاد دنیا در 3 ماهه نخست امسال نیز با 1.4 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 443 میلیون تن رسیده است. این در حالی است که بر خلاف فرایند دنیای، فراوری فولاد ایران در ماه مارس امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 14.1 درصد رشد به 2 میلیون و 250 هزار تن رسیده است. همچنین میزان فراوری فولاد ایران در 3 ماهه نخست امسال میلادی با 13.2 درصد رشد نسبت به سه ماهه مشابه پارسال به 6 میلیون و 750 هزار تن رسیده است.

ایران در این فهرست جزء 10 کشور عمده فراوریکننده فولاد دنیا واقع شده است. در میان 10 فراوری کننده عمده فولاد دنیا جز ایران و ترکیه همگی کشور ها (چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، برزیل و آلمان) شاهد کاهش بوده اند. ترکیه نیز شاهد رشد اندک 4.1 درصدی بوده است. بدین ترتیب ایران در ماه مارس 2020 بیشترین رشد فراوری فولاد دنیا را در بین 10 کشور نخست این جدول به خود اختصاص داده است.

این گزارش حاکی است، ایران در میان کشور های خاورمیانه عظیمترین فراوریکننده فولاد به شمار می رود و کشور های عربستان، امارات و قطر در رتبه های بعدی قرار دارند. در این فهرست، چین با فراوری 78 میلیون و 975 هزار تن فولاد همچنان با فاصله ای قابل توجه عظیمترین فراوریکننده فولاد دنیا است. فراوری فولاد چین در ماه مارس 1.7 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که فراوری فولاد آمریکا در این ماه با 6 درصد افت به 7 میلیون و 222 هزار تن رسیده است. بیشترین افت فراوری در بین 10 کشور عظیم فراوریکننده به آلمان اختصاص دارد که فراوری ان با 20.9 درصد کاهش به 2 میلیون و 900 هزار تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 813

به "پنجه کرونا بر حنجره صنعت فولاد دنیا، فراوری آمریکا 6 و آلمان 21 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجه کرونا بر حنجره صنعت فولاد دنیا، فراوری آمریکا 6 و آلمان 21 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید