پرمصرفان آب جریمه می شوند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: پرمصرفان آب به ازای هر مترمکعب مصرف بیشتر، 200 ریال جریمه می شوند.

پرمصرفان آب جریمه می شوند

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ احمد خداوردی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، با اشاره به قانون بودجه 1400، اظهار کرد: بر اساس جزء 2 بند الف تبصره 5 قانون بودجه امسال، به شرکت های وابسته و تابعه وزارتخانه های جهادکشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی اجازه داده می گردد تا سقف 270 هزار میلیارد ریال اوراق اقتصادی - اسلامی به وسیله بانک کشاورزی و سایر بانک های عامل منتشر و برای طرح های مهم کشاورزی و امنیت غذایی، از جمله اجرای طرح های آبیاری تحت فشار نوین ، اجرای طرح های آبخیزداری ، آبخوان داری و حفاظت خاک، طرح های مقابله با اثرات مخرب ریزگردها، اجرای طرح های آب رسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه های آن ، بازسازی و بازسازی قنوات و ... هزینه کند.

وی با اشاره به بند و تبصره 5 قانون بودجه، اضافه نمود: دولت می تواند اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف عایدیی 310103 جدول شماره (5) این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا سرانجام سال 1403 صادر و تا سقف 500 هزار میلیارد یال به طلب کاران واگذار کند. بازپرداخت این اسناد در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی می گردد و خزانه داری کل کشور موظف است از محل اعتبارات ردیف های فصل مربوطه و جدول شماره (8) این قانون نسبت به تسویه آن اقدام کند.

این مسئول در رابطه با بند ع تبصره 5 قانون بودجه 1400، یادآور شد: به دولت اجازه داده می گردد مبلغ 20 هزار میلیارد ریال اوراق اقتصادی - اسلامی منتشر کند تا برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش وپرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به مصرف برسد. این اوراق خارج از سقف پیش بینی شده در جدول شماره (4) ماده (7) قانون برنامه ششم توسعه بوده و بر اساس ابلاغ اعتبار و تخصیص های صادر شده به مصرف می رسد و سهم استانی این بخش باید از جانب دستگاه مربوطه مطالبه گردد.

خداوردی، سهم استان زنجان از بند د تبصره 5 قانون بودجه امسال را ابلاغ 24 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: بر اساس این بند، اوراق فروش نرفته بندهای (الف) و (ب) این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوطه با تایید رییس دستگاه اجرایی و ذی حساب، مدیر امور اقتصادی ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به همه طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تامین نمایندگان تجهیزات و سایر هزینه های تعهد شده اعتبارات این قانون از جمله تملک اراضی) است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به تدابیر قانون برای پرمصرفان آب، توضیح داد: طبق بند الف تبصره 6 قانون بودجه، وزارت نیرو به وسیله شرکت های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف معین شده به وسیله هیئت وزیران، مبلغ 200 ریال از مشترکان آب شهری، دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول اقتصادیات بر عایدی و اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده نخواهد بود.

وی با اشاره به الزام دستگاه ها به بهره وری در قانون، اسم کرد: طبق جزء یک بند ج تبصره 20 قانون، دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری موظف اند تا سرانجام خردادماه امسال برنامه های عملیاتی خود برای استقرار چرخه مدیریت و ارتقای شاخص های بهره وری در ستاد و واحدهای تابعه خود را به سازمان برنامه و بودجه و سازمان ذی ربط وابسته به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه و یا تکمیل نمایند.

این مسئول، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان را 289 میلیارد تومان اعلام نمود و اضافه نمود: 44 میلیارد و 200 میلیون تومان به راه روستایی و 116 میلیارد تومان برای آب شرب به این سرجمع اضافه شد. بعلاوه با اضافه نموده شدن اعتبارات قانون استفاده متوازن و دیگر موارد، سرجمع اعتبارات استانی به 844 میلیارد تومان رسید.

خداوردی اظهار کرد: در بخش اعتبارات هزینه ای 426 میلیارد تومان ابلاغ شده که در این بخش همه احتیاج دستگاه ها اعم از حقوق، عیدی و 50 درصد ماموریت ها پیش بینی و کارسازی شده است. بعلاوه امسال برای مواد مصرفی ادارات به علت جذب دو برابری سال گذشته، ابلاغ نداریم و برای 50 نفر نیروی جدیدالاستخدام استان در امسال هم حقوق کارسازی شده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ادامه داد: بودجه 3 درصد عایدی حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به استان 124 میلیارد تومان است که در شهرستان های محروم ایجرود، خدابنده، ماه نشان، طارم، بخش هایی از ابهر و دو بخش و یک دهستان شهرستان زنجان را شامل می گردد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای بخش پژوهش در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شده است، یادآور شد: نیم درصد اعتبارات استانی برابر با 2 میلیارد تومان اعتبارات بخش فرهنگی در استان برای امسال است.

این مسئول ادامه داد: باید توجه داشت که 45 میلیارد تومان اعتباراتی که به وسیله سه نماینده استان جذب شده بود، در 6 فصل به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اضافه شده و برای شهرستان های ابهر، خرم دره، سلطانیه، زنجان و طارم کارسازی شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1565

به "پرمصرفان آب جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرمصرفان آب جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید