پاسخ فایزر به پرسش های مهم در رابطه با واکسن کرونا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، فایزر واکسن کرونا را ساخته است و این واکسن به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای ریشه کن کردن بیماری کرونا شناخته می گردد.

پاسخ فایزر به پرسش های مهم در رابطه با واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، واکسن فایزر در کنار واکسن های مدرنا و آکسفورد ایمنی قوی را ایجاد می نماید. اکنون که بسیاری از مردم دنیا به خصوص در بریتانیا، اروپا و آمریکا در معرض دریافت این واکسن هستند این کمپانی به سوالاتی مهم در رابطه با این واکسن پاسخ داد:

چه کسانی باید واکسن کرونا را بزنند؟

این سوال این روزها مدام مطرح می گردد. استاندارد این است که کادر درمان، افراد مستقر در خانه سالمندان، کارکنان این مراکز، رانندگان آمبولانس، افراد سن بالا و افراد دارای بیماری های پیش زمینه ای در نوبت تزریق قرار بگیرند.

واکسن فایزر چقدر ایمنی ایجاد می نماید؟

واکسن فایزر 95 درصد ایمنی ایجاد می نماید و تا شش ماه فرد را از ابتلا به کرونا مصون می نماید؛ شاید هم بیشتر.

واکسن عوارض جانبی هم دارد؟

واکسن فایزر تا امروز بر روی 43 هزار و 500 نفر در شش کشور آزمایش شده و نگرانی در رابطه با ایجاد عوارض از سوی آن وجود ندارد. بعضی از داوطلبان آزمایشی ، درد در دست ، تب و درد عضلانی را تجربه کردند ، اما هیچ چیز جدی تری وجود نداشت.

با وجود تزریق واکسن هنوز احتیاجی به ماسک و رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد؟

قطعا بله. واکسن جایگزین سایر اقدامات علیه کرونا نیست بنابراین باید اقداماتی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی مکرر دست ها و رعایت سایر نکات بهداشتی رعایت گردد.

خرید این واکسن چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟

100 میلیون دوز فراوری شده در آمریکا با قیمت یک میلیارد و 950 میلیون دلار خریداری شد. برای هر دو شات مورد احتیاج برای هر فرد تصور می فرد 30 پوند هزینه به همراه داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1214

به "پاسخ فایزر به پرسش های مهم در رابطه با واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ فایزر به پرسش های مهم در رابطه با واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید