ویژه برنامه سالروز ثبت جهانی باغ های ایرانی برگزار می گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدیر دفتر باغ های جهانی گفت: ویژه برنامه سالروز ثبت جهانی باغ ایرانی برگزار می گردد.

ویژه برنامه سالروز ثبت جهانی باغ های ایرانی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، پرویز سعادتی مدیر دفتر باغ های جهانی با اعلام این خبر اضافه کرد: به همین مناسبت در سالروز ثبت جهانی باغ های ایرانی در تاریخ 30 تیرماه 1398 در همه باغ های ثبت جهانی ایران برنامه های ویژه ای با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار می شود، این برنامه با اجرای نشستی تخصصی در محل دفتر باغ های ایرانی در کاخ گلستان نیز پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه باغ ایرانی نماد بهشت و چهار عنصر آسمان، زمین، آب و گیاه است همیشه در طول تاریخ دارای اهمیت بسزایی بوده است. برای ایرانیان باغ و آب جاری همیشه نماد جاودانگی، زندگی ابدی و بهشت بوده است. در باغ ایرانی عناصر طبیعی و مصنوع بشری به صورت خلق یکپارچه هنری، مفاهیم بلند آسمانی،اسطوره های نمادین به نمایش گذاشته شده که سابقه طولانی خلق آن به بیش از 2500 سال، یعنی دوره هخامنشی برمی شود.

در سی وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی در مقر اصلی یونسکو در پاریس دوشنبه، ششم تیرماه سال 1390 پرونده باغ ایرانی با اکثریت آرای اعضای کمیته ،در فهرست میراث جهانی ثبت شد. در این اجلاس پرونده باغ ایرانی شامل 9 باغ پاسارگاد و ارم از استان فارس، پهلوان پور و دولت آباد از استان یزد، فین و چهل ستون از استان اصفهان، اکبریه از استان خراسان جنوبی، عباس آباد از استان مازندران و شاهزاده ماهان از استان کرمان از سوی ایران معرفی و ثبت جهانی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 192

به "ویژه برنامه سالروز ثبت جهانی باغ های ایرانی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه برنامه سالروز ثبت جهانی باغ های ایرانی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید