وقت لبخند انار به کانادا می رود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، رهبر قنبری کارگردان فیلم کودک وقت لبخند انار گفت: فیلم کوتاه وقت لبخند انار سال گذشته به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در 10 دقیقه فراوری شد و داستان پسر نوجوانی است که در یک باغ انار از سبد پیرزن صاحب باغ، پنهانی انارها را برمی دارد، ولی او نیت دیگری دارد.

وقت لبخند انار به کانادا می رود

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وی بیان نمود: این فیلم تا کنون در بخش مسابقه جشنواره هایی در کشور رومانی، امریکا، اسپانیا و هند، پذیرفته و به نمایش درآمده است.

این کارگردان ادامه داد: اخیرا هم وقت لبخند انار در بخش مسابقه جشنوارهای ریمبود فرانسه(26 مهرماه) و مونترال کانادا نیمه دوم دی ماه راه یافته است.

قنبری با انتقاد از وضعیت سینمای کودک و نوجوان نیز گفت: متاسفانه سینمای کودک وضعیت خوبی ندارد؛ برای برون رفت از این وضعیت هم نهادهای مربوط به سینما باید از سنت غلط شان دست بکشند. سینمای کودک و نوجوان احتیاج به نفس تازه و مبتنی بر دنیای جدید دارد و باید به دنبال گروه های جوان تر و مطلع به دنیای بچه ها و نوجوانان برویم.

این کارگردان تاکید نمود: کارگردان های ما باید خودشان را به فضای ذهنی بچه ها نزدیک تر نمایند. خصایص انسانی مانند شجاعت، طماع نبودن، مردانگی باید در کنار تعاریف جدیدی مثل حفظ محیط زیست و فضای روز بچه ها قرار گیرد.

کارگردان وقت لبخند انار ادامه داد: در حال حاضر فراوریات تلویزیون برای گروه سنی کودک و نوجوان، صرفا سرگرمی کودک است نه فیلم کودک با تعریف نو. تلویزیون چیزی آموزش نمی دهد جز مجری هایی که آواز می خوانند و لباس حیوانات را می پوشند که صرفا یک سرگرمی مبتذل است.

رهبر قنبری با بیان اینکه وضعیت برای فیلم نوجوانان از بچه ها هم بدتر است گفت: نوجوانی لحظه تجربه بی خطر دوران بزرگسالی است آن هم زیر نظر پدر و مادر. لحظه تجربه آینده ای است که به زودی به سراغ نوجوان خواهد آمد. ما باید نوجوان را آماده بزرگسالی کنیم و این بسیار مهم است.

عوامل فیلم کوتاه وقت لبخند انار عبارت اند از تهیه نماینده: حمید حسینزاده، مجری طرح: بهنام بهادری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امیررحمت حیدری، مدیر فیلمبرداری: علی شهریاری، تدوین: امین اشرفی، طراح صحنه و لباس: ماهرخ کیانیان، صدابردار: حمید رحمت حیدری، موسیقی: سعید طاهرخانی، مدیر فراوری: امیرهوشنگ فراهانیان، بازیگران: سید محسن موسویزاد، محمدرضا راضی سرمست، هلن کاراپتیان، علی ایران نژاد، پدرام مرادی و علی ابراهیمی.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 346

به "وقت لبخند انار به کانادا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت لبخند انار به کانادا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید