واگذاری بلوک های 1و 2 پروژه یاس به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران/خراسان رضوی لایحه واگذاری بلوک های شماره 1 و 2 پروژه یاس واقع در بلوار توس، به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در ازای بخشی از مطالبات قرارگاه یاد شده به تصویب شورای شهر مشهد رسید.

واگذاری بلوک های 1و 2 پروژه یاس به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا

ظهر امروز در هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در تالار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار گردید، لایحه واگذاری بلوک های شماره 1 و 2 پروژه یاس واقع در بلوار توس، بین توس 51 و 53 به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در ازای بخشی از مطالبات قرارگاه یاد شده به تصویب رسید.

بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در مورد این لایحه گفت: قبل از عید نوروز سهم شهرداری در پروژه مشارکتی، پروژه شاملو با پروژه یاس را تهاتر کردیم. شهرداری درخواست نموده است که بلوک های شماره یک و دو پروژه یاس که متعلق به شهرداری است، براساس مطالباتی که دارد به نزاجا تهاتر گردد. امروز باتوجه به حضور امیر آذریان کلیات این طرح به بحث قرار می گیرد و جزئیات آن به کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی خواهد آمد.

رضا خواجه نائینی، معاون اقتصادی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این خصوص عنوان نمود: براساس تهاتری که اجرا شده بود و براساس مصوبه ای که در کمیسیون ماده 5 برای اراضی ارتش داشتیم، یک میزان بارگزاری داشت که براساس آن، رقمی که آن ها به ما بدهکار هستند را حساب نموده و سال گذشته آن را از دولت گرفتیم. وقتی این مسأله به شورای عالی رفت، دو برج از آن کم شد و ضوابط تراکمی نیز کمتر شد. لذا ما به ارتش بدهکار بودیم، به همین خاطر با ارتش توافق لازم انجام شد که دو بلوک پروژه یاس را با قیمت کارشناسی شده واگذار کنیم تا بدهی مان تسویه گردد.

متن این لایحه که با 13 رای موافق به تصویب رسید به توضیح ذیل است:

ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می گردد، مستند به بند 1 ماده 31 آیین نامه معاملات شهرداری تهران (تسری یافته به سایر کلان شهرها) و بر مبنای توافق نامه پیوست به شماره 240512.98.21 مورخ 1398.12.7، نسبت به واگذاری بلوک های شماره 1 و 2 پروژه یاس واقع در بلوار توس، بین توس 51 و 53 به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا برابر قیمت کارشناسی (طبق نظریه هیأت کارشناسان رسمی پیوست به شماره 9842) ، در ازای بخشی از مطالبات قرارگاه یادشده از محل حساب فی مابین بابت موافقت اصولی شماره 1457411(موضوع ملک با کد نوسازی 8.12.84.1 به مساحت عرصه 417.84.8 مترمربع دارای کاربری مختلط تجاری - مسکونی به دلیل تغییرات ایجادشده ناشی از ابلاغ طرح جدید) اقدام نماید.

تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، حداکثر ظرف 2 ماه از تاریخ لازم الاجراشدن این مصوبه، توافق نامه تفصیلی نهایی را در قالب عقد صلح تنظیم و پس از اخذ تأییدیه کمیسیون مشترک حقوقی، املاک و قراردادها و برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر، ممهور به مهر شورای اسلامی شهر نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 815

به "واگذاری بلوک های 1و 2 پروژه یاس به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری بلوک های 1و 2 پروژه یاس به قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید