نگرانی مردم شیراز از مسافرانی که در راهند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، هر چه گفتند سفر به شمال را بگذارید برای بعد به گوش کسی نرفت که نرفت تا این که گیلان، استان همواره سرسبز شمال در لیست آلوده ترین استان ها به ویروس کرونا نهاده شد ، بندرانزلی در شرایط قرمز فرو رفت و طبق اعلام وزیر بهداشت استان مازندران هم که جزء استان های مصون از ویروس کرونا بود ، با تردد همین مسافران در لیست استان های آلوده قرارگرفت .

نگرانی مردم شیراز از مسافرانی که در راهند

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

فرنگیس شنتیا

بی توجهی مسافران به هشدارها تا حدی پیش رفته که کار استان های مسافرپذیر را به تشکیل کمپین های خودجوش با موضوع سفرنروید کشانده و حتی در تاسف بار ترین حالت شاهد برخورد فیزیکی و کلامی بعضی از اهالی استان های میهمان پذیر با مسافران بی مبالات هستیم .

اما دلهره مردم شیراز و دیگرشهرهای فارس از ورود مسافرانی که در راهند از هر کجای دیگر بیشتر است . موضوع نگران نماینده تر در این استان اما و اگرهای مسوولان و عدم چاره اندیشی برای جلوگیری از ورود مسافران نوروزی به این شهر است .

سولماز دهقانی رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز می گوید نمی توان دروازه های شهر را به روی مسافران بست اما باید نکات بهداشتی رعایت گردد.

او البته تاکید هم می نماید که نباید اسکان مسافران در کمپ های نوروزی و چادر های مسافرتی صورت گیرد چرا که سلامت مسافران و همشهریان شیرازی به خطر می افتد.

علی ناصری عضو دیگر شورای شهر شیراز هم تصمیم گیری در این رابطه را موکول به برگزاری نشست ها و جلسات آینده می داند و می گوید اظهار نظر در این مورد کمی زود است .

و از همه تامل برانگیز تر اظهارات موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس است که می گوید : برای سفر های نوروزی سناریوی جدیدی طراحی و نوشته شده ا و مراکز اقامتی ، خدماتی و گردشگری استان در آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران به سر می برند.

این بی توجهی مسوولان آن هم در استانی که نوروز هر سال پذیرای بیش از یک و نیم میلیون مسافر است ، در حالی زنگ خطر یک تراژدی و بلای ناخواسته را گوشزد می نماید که می بینم مردمانش حتی به بهای زمین خوردن کسب و کارهایشان در خانه ها، خود را قرنطینه نموده و نهایت خودمراقبتی را برای جلوگیری از گسترش این بیماری رعایت می نمایند. حال روا نیست در حق شهری که قطب پزشکی کشور لقب دارد و در حالت عادی بار درمان بیماران استان های مجاور را جانانه به دوش می کشد و خم به ابرو نمی آورد چنین ظلمی روا گردد .

شاید با تشکیل کمپین- نگذاریم کرونا در شیراز اپیدمی گردد- خودمان کمی به داد خودمان برسیم.مردم این شهر همان هایی هستند که در سیل ویرانگر نوروز درهای خانه ها و هتل های خود را رایگان و بی هیچ چشم داشتی به روی مسافران گگرددند . پس به حرمت همان میهمان نوازیشان ؛ در این واپسین روزهای سال با بار و بندیل های کرونایی در حق آن ها جفا نکنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 708

به "نگرانی مردم شیراز از مسافرانی که در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مردم شیراز از مسافرانی که در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید