محب خدایی در نشست خبری رویداد همدان2018 تأکید کرد کوشش برای تبدیل همدان به عنوان مقصد گردشگری داخلی و خارجی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار همدان و مدیرکل میراث فرهنگی این استان با موضوع تشریح رویداد همدان2018 در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

محب خدایی در نشست خبری رویداد همدان2018 تأکید کرد کوشش برای تبدیل همدان به عنوان مقصد گردشگری داخلی و خارجی

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، در این نشست خبری با مهم ارزیابی کردن رویداد همدان2018 گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر این رویداد تا کنون با همکاری استانداری و دیگر نهادها اقدامات خوبی انجام شده است تا همدان به بهانه این رویداد به عنوان یک محور گردشگری تعریف و معرفی گردد.

او اضافه نمود: تبلیغات خوبی نیز در این خصوص انجام شده که البته نیازمند کارهای بیشتری هستیم از این رو امیدواریم با حضور خبرنگاران محترم بتوانیم به شکل بهتری به معرفی این رویداد بپردازیم.

محب خدایی گفت: برای اولین بار برای توسعه صنعت گردشگری،8700میلیارد تومان در اختیار سازمان میراث فرهنگی نهاده شد و شاید این موضوع جزو برکات همین رویدادها و بیان ظرفیت های گردشگری است و تفاهم نامه این موضوع چند روز پیش بین سازمان میراث فرهنگی، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

معاون گردشگری کشور اضافه نمود: از زمانی که رویداد همدان2018 مطرح شده، سرمایه گذاری های مناسبی در این استان انجام شده است، در حال حاضر یکی از بهترین پیادهراه ها در استان همدان اجرا شده است، ضمن این که سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی برای احداث تعداد هتلی که در همین مدت به خاطر این رویداد، برنامه ریزی شده نشان دهنده اهمیت این رویداد است.

محب خدایی خاطر نشان کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده با همکاری بخش دولتی و خصوصی و مسئولان ملی و استانی امید می رود که همدان به عنوان مقصد مهم گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل گردد.

همدان شایسته ترین استان در حوزه گردشگری

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در این نشست خبری با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی استان همدان گفت: از نظر تاریخی و فرهنگی و سابقه تمدنی و نیز برخورداری از مشاهیر بزرگ، همدان شایسته ترین استان در این حوزه است که در حوزه گرشگری نیز دارای ظرفیت های بسیار بزرگی است.

او گفت: به این نتیجه رسیدیم که در توسعه استان، گردشگری را بیشتر تقویت کنیم و در برنامه ریزی های توسعه ای استان، محور گردشگری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نیکبخت گفت: همدان دارای 1800 اثر فرهنگی تاریخی است که متعلق به تمام دوره های مختلف تاریخی است، از نظر آب و هوایی نیز این استان دارای قابلیت های فراوانی است از طرفی نیز استان همدان دارای مفاخر و بزرگان و اندیشمندان بسیار زیادی است و تا کنون 50 جلد از 140 دانش نامه مربوط به مفاخر استان همدان تهیه شده است.

استاندار همدان ادامه داد: یکی از نوابغ استان همدان، بوعلی سینا است که جهان به این شخصیت افتخار می نماید.

او ادامه داد: از نظر گردشگری زیارتی، از نظر گردشگری طبیعی و نیز از نظر تأمین زیرساخت های گردشگری، استان همدان قابلیت های فراوانی دارد و در دولت های یازدهم و دوازدهم خوشبختانه زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری در این استان انجام شده است.

نیکبخت ادامه داد: در سال 2018 دو رویداد مهم بین المللی در شهریور و آبان سال 97 در استان همدان برگزار خواهد شد که این دو رویداد اهمیت ایران و همدان را در حوزه تاریخ و تمدن نشان می دهد.

استاندار همدان در ادامه گفت: همدان، زیباترین و شایسته ترین استان برای گردشگری است و این استان ویترینی از افتخارات ایران است.

او توضیح داد: امسال در نوروز 1397، همدان به لحاظ رشد اقامت رتبه دوم کشور را کسب نموده است. همدان تا کنون به عنوان مقصد گردشگری دیده نشده بود اما با سیاست گذاری های سازمان میراث فرهنگی این استان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است، سفیر چک نیز در سفر به همدان اعلام نموده بود که تعجب می کنم چرا همدان مقصد گرشگری خارجی نیست.؟ لذا این ضرورت وجود دارد تا این استان به عنوان مقصد گردشگری معرفی گردد.

فاصله اندک همدان تا تهران، مزیت گردشگری

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست خبری گفت: تنوع آب و هوایی، آثار فرهنگی تاریخی زیبا و نیز فاصله اندک همدان تا تهران از ویژگی های این استان است که می تواند به تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری یاری کند.

او اضافه نمود: برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد در استان همدان تا کنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

همچنین در ادامه این جلسه، نیکبخت استاندار همدان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اعتبارات در نظر گرفته شده برای این این رویداد گفت: اعتبارات زیادی برای این رویداد نداریم و امروز با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص جلسه داریم که البته ما منتظر بودجه نماندیم و از اعتبارات استانی کار را آغاز کردیم، 1531 طرح به مبلغ حدود 400 میلیارد از حوزه گردشگری در استان مصوب شده است و در حال اجرا است. 6 هتل از 13 هتل در دست احداث آماده شده است و چهره شهر عوض شده و همدان آماده میزبانی از این رویداد است.

او اضافه نمود: در نیمه سال دوم سال 96 تا انتها نیمه اول فروردین امسال، بیش از 400 میلیارد تومان مبل و منبت در استان همدان به فروش رسیده است.

نیکبخت در ادامه گفت: بر اساس مصوبه مجلس، برای برگزاری دو رویداد در سال 2018 در همدان، 10 میلیارد تومان مصوب شد اما هنوز تخصیص نیافته است و برای همین ما منتظر اعتبارات نماندیم و کار را آغاز نموده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: میزان اقامت در استان همدان 37 درصد در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش یافته است و شاهد رشد 80 درصدی بازدید کنندگان از آثار فرهنگی تاریخی و جاذبه های گردشگری بودیم.

محب خدایی نیز در این نشت خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر درباره تعداد قطعی مهمانان خارجی در این رویداد گفت: از کشورهای مختلف برای حضور در این مراسم دعوت شده است، هنوز وزارت امور خارجه تعداد دقیق مهمانانی که قطعی شده است را به ما اعلام ننموده است اما به زودی لیست نهایی انجام می گردد. حضور مسئولانی از بنگلادش، عراق، اسپانیا، افغانستان و آذربایجان و حضور دبیر کل ACD در این نشست تا کنون قطعی شده است.

تبلیغات بین المللی همدان 2018

معاون گردشگری در پاسخ به سؤال دیگری نیز درخصوص تبلیغات بین المللی رویداد همدان 2018 گفت: اطلاع رسانی هایی از سوی سازمان جهانی جهانگردی در مورد این رویداد انجام شده است و به وسیله شبکه جهانی جام جم در مورد رویداد همدان 2018 در باره این رویداد اطلاع رسانی های خوبی انجام می گردد.

محب خدایی گفت: بر اساس توافق با هواپیمایی ترکیش 5 شهر کشورمان در پروازهای این شرکت معرفی می گردد که یکی از این شهرها همدان است و تبلیغات خوبی در مورد تبدیل همدان به مقصد گردشگری انجام شده است.

او اضافه نمود: رویداد همدان 2018 در دل خود رویدادهای دیگری را دارد که بسیاری از این رویدادها در سال های بعد نیز ادامه دارد و اکنون علاوه بر همدان بعضی از شهرهای دیگر استان همدان نیز با توجه به برگزاری این رویداد، به تحرکت واداشته شده اند و اتفاقات خوبی برای این موضوع در استان همدان افتاده است.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 188

به "محب خدایی در نشست خبری رویداد همدان2018 تأکید کرد کوشش برای تبدیل همدان به عنوان مقصد گردشگری داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محب خدایی در نشست خبری رویداد همدان2018 تأکید کرد کوشش برای تبدیل همدان به عنوان مقصد گردشگری داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید