مناسب ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در قسمت اول مقاله، درباره کشورهای برزیل، نروژ و نیوزلند و شرایط کلی حاکم بر آن ها برای مهاجرت شرح داده شد. در این قسمت سه کشور امارات، ایالات متحده و سنگاپور را زیر ذره بین قرار می دهیم.

مناسب ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

6. امارات متحده عربی

امارات متحده عربی با ذخایر فراوان نفتی و جریان بزرگی از سرمایه، بیشترین میزان حضور تبعه های خارجی در جهان را به خود اختصاص داده است. دبی و ابوظبی دو شیخ نشین بزرگ این کشور، به مراکز تجاری نوظهور اما قدرتمند قرن 21 تبدیل شده اند. این دو شیخ نشین مشتاق پذیرایی از ایده های مالی هستند و بسیاری نیز باهدف سخت کار کردن راهی این شیخ نشین ها می شوند.

امارات را به جزیره های مصنوعی و آسمان خراش بلند می شناسند، اما در کنار این پیشرفت ها، نابرابری مالی زندگی را بر کارگران کم تخصص مقیم این کشور سخت نموده است. به هرروی اگر تجارت نفت یا مواد پتروشیمی دارید و یا مهاجر حرفه ای و متخصصی تلقی شوید درآمد سرشاری خواهید داشت. برخلاف تصورها امارات از نظر سازمان شفافیت بین المللی در شرایط خوبی به سر می برد، این کشور از میان 175 کشور، رتبه 25 ام را به خود اختصاص داده، و نرخ قتل در آن از هر 100000 نفر 2/6 نفر است. این تعداد قتل نصف میزان تعداد قتل ها در ایالات متحده است. امارات دانشگاه های بسیاری را در خود جای داده است که بسیاری از آن ها وابسته به دانشگاه های معتبر جهان هستند. همچنین هزینه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ها به نسبت پایین تر از کشورهای غربی است، به عنوان مثال تحصیل در دوره MBA دانشگاه دوبی 3000 دلار آمریکا شهریه دارد. شاید بزرگ ترین جاذبه مالی امارات، عدم پرداخت مالیات بر درآمد شخصی باشد. شعار ملی اماراتی ها، خدا، سرزمین و پادشاه (الله - الوطن - الرئیس) است و سرود ملی آن ها با جمله (زنده باد کشور من) شروع می گردد. سرگرمی ملی اماراتی ها مسابقات شترسواری است که در 15 ناحیه از این شیخ نشین برگزار می گردد.

برخلاف سایر کشورهای مهاجرپذیر، مهاجران به امارات برای کار موقتی و کسب درآمد به این کشور سفر می نمایند و نه برای اقامت دائم. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سال 2013، هندی ها با 2852207 مهاجر، بزرگ ترین جامعه مهاجران را در امارات تشکیل داده اند. بنگلادش، پاکستان، مصر و فیلیپین نیز در رده های بعدی قرار دارند.

دو روی سکه امارات متحده عربی را به اصلی ترین مقصد مهاجران موقتی تبدیل نموده است، در یکروی حقوق و مزایای مالی عالی و در روی دیگر شرایط سخت دریافت اقامت دائم در این کشور. بنابراین بیشتر مهاجران برای مدت مشخصی در امارات کار نموده و حساب های بانکی خود را پر می نمایند. پس ازآن به کشور دیگری برای اقامت دائم مهاجرت می نمایند.

5. ایالات متحده آمریکا

فارغ از برخی برخوردهای بد متعصبان، آمریکا هنوز هم مقصد اول مهاجران جهانست. داستان یک پنجم تمام مهاجرت های جهان به ایالات متحده ختم می گردد. نکته منفی برای مهاجرت به ایالات متحده، غرق شدن در سیل بزرگ مهاجرانی است که تشنه تحقق بخشیدن به رویا هایشان هستند، بنابراین برای یافتن صندلی مناسب باید سخت کوشش کنید. بااین همه اگر مهندس هستید و یا دانش فنی دارید ایالات متحده یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت شماست. به خاطر داشته باشید به هیچ وجه به فکر مهاجرت غیرقانونی به این کشور نباشید، مهاجران غیرقانونی در این کشور شرایط سختی را از سر می گذرانند.

آمار جرم و جنایت ایالات متحده از میان سایر کشورهای مهاجرپذیر بالاتر است. نرخ قتل در آمریکا از هر 100000 نفر 4/7 نفر است. حدس می زنید کدام یک از این دو شهر امنیت بیشتری دارد، دالاس یا بالتیمور؟ نرخ قتل در دالاس یک دوم بالتیمور و یک چهارم دیترویت است. در همسایگی این شهر فورث ورث با یک دوم میزان جرم اتفاق افتاده در میناپلیس یکی از امن ترین شهرهای آمریکا محسوب می گردد. در سنت لویس و دیترویت بالاترین میزان جرائم همراه با خشونت آمریکا رخ می دهد و بر اساس آخرین آمار شهر پلانو ایالت تگزاس امن ترین شهر آمریکا به شمار می رود.

بهترین دانشگاه های جهان در سرتاسر ایالات متحده واقع شده اند، اما اگر بورس تحصیلی در اختیار نداشته باشید، هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا سرسام آور خواهد بود. مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته در برخی از نواحی کم درآمد آمریکا، برخی از فارغ التحصیل های دبیرستان های آمریکا در عمل تنها خواندن و نوشتن یاد گرفته اند. بااین حال میان دانش آموزان ضعیف و قوی این دبیرستان ها فاصله بسیاری است. آمریکا دارای سیستم مالیاتی بسیار پیچیده ای است که برای به سلامت گذشتن از سد آن، باید دست به دامن مشاوران مالیاتی یا نرم افزارها شوید.

نرخ مالیات نهایی بر درآمد پرداختی در آمریکا هم اکنون 39/7 درصد است که به هر دلار درآمد اضافی شهروندان تعلق می گیرد. شعار ملی آمریکایی ها تا اواسط دهه پنجاه یک از بسیار یا واحدی متشکل از تعدد (به لاتین: E pluribus unum) بود این شعار به همراه شعار کنش به تأیید اوست (به لاتین: Annuit cœptis) بر نشان بزرگ ایالات متحده نقش بسته بود. سال 1864 میلادی شعار ایالت فلوریدا توکل ما به خداست (In God We Trust) بر روی سکه های ایالات متحده نقش بست و سال 1957 با چاپ این عبارت روی اسکناس ها، این عبارت به شعار ملی رسمی آمریکایی ها تبدیل شد.

ورزش موردعلاقه آمریکایی ها از سال های دور بیس بال بود، اما در دهه های اخیر فوتبال آمریکایی محبوبیت بیشتری کسب نموده است. در نیمه غربی این کشور نیز بسکتبال از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

9 میلیون مهاجر مکزیکی بزرگ ترین جامعه مهاجران ایالات متحده را تشکیل می دهند. چینی ها و فیلیپینی ها با یک تا دو میلیون مهاجر در رده های بعدی قرار دارند و از هند و ویتنام نیز یک میلیون نفر به ایالات متحده مهاجرت نموده اند.

4. سنگاپور

ابر شهر سنگاپور در جنوب شرقی آسیا واقع شده، قوانین مهاجراتش را تسهیل نموده، نرخ بیکاری حدود صفر درصد رادار است و جای تعجب نیست که بیش از نیمی از شهروندانش را مهاجران خارجی تشکیل داده باشند. بیشتر سنگاپوری ها به زبان های انگلیسی، ماندوری، مالیایی و تامیل تسلط دارند و ازاین رو مهاجران چینی و هندی حس می نمایند در وطن خودشان هستند. به خاطر داشته باشید در سنگاپور با 700 کیلومترمربع وسعت تنها با یک ابرشهر واقع در شبه جزیره مالای روبرو خواهید شد. سنگاپور بافاصله زیاد ثروتمندترین (ازلحاظ سرانه درآمد) کشور آسیاست و مهاجرت به آن از چندین قرن پیش رواج داشته است.

سنگاپور رتبه هفتم را از سازمان شفافیت بین المللی دریافت نموده و تعداد قتل های اتفاق افتاده در آن به ازای هر 100000 نفر، روی عدد باورنکردنی 0/2 ایستاده است. سنگاپور پایین ترین میزان قتل روی کره زمین را در اختیار دارد. درحالی که تنها 3 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور صرف آموزش می گردد، خروجی سیستم آموزشی سنگاپور بر اساس رتبه بندی PISA همیشه در صندلی دوم یا سوم است. هزینه دانشگاه های این کشور از ایالات متحده کمتر است، اما تحصیل در این کشور کم هزینه هم نیست. شهریه دانشگاه های این کشور برای مهاجران چیزی مشابه شهریه دانشگاه های استرالیا و کانادا برای شهروندان خودشان است. به عنوان مثال هزینه هرسال تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه ملی سنگاپور (National University of سنگاپور) حدود 12،500 دلار آمریکا است.

شعار ملی سنگاپوری ها، به پیش سنگاپور (Onward سنگاپور) است که شباهت بسیاری به شعار ملی نیوزلندی ها دارد. درحالی که سنگاپور هیچ ورزش ملی رسمی ندارد، فوتبال در بین مردم این کشور هواداران بسیاری دارد و لیگ های محلی فوتبال برگزار می گردد.

بیشترین تعداد مهاجران به سنگاپور از همسایه این کشور مالزی آمده اند و چینی ها دیگر جامعه بزرگ مهاجران سنگاپور را تشکیل داده اند. از هندوستان و اندونزی هم بیشتر از 100000 مهاجر در سنگاپور روزگار می گذرانند.

منبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1338

به "مناسب ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید