مالکین اراضی و ساختمان ها باید عوارض سالانه نوسازی را پرداخت نمایند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وحید نیا گفت: مالکین کلیه اراضی، ساختمان ها و مستحدثات واقع در شهر عوارض سالانه ای باید پرداخت نمایند که در صورت پرداخت به موقع عوارض سالیانه مشمول ده درصد خوش حسابی خواهند شد.

مالکین اراضی و ساختمان ها باید عوارض سالانه نوسازی را پرداخت نمایند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش از ،محمد وحید نیا مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری قم با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی گفت: قانون نوسازی یک قانون جامع است که هم در بخش عایدیی و هم در بخش هزینه ای پیش بینی های لازم را انجام داده است.

به گفته وحیدنیا در بخش عایدیی مطابق ماده دو قانون نوسازی و عمران شهری؛ مالکین کلیه اراضی، ساختمان ها و مستحدثات واقع در شهر عوارض خاص سالانه ای رو باید پرداخت نمایند که در صورت پرداخت به موقع عوارض سالیانه مشمول ده درصد خوش حسابی خواهند شد.

مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری قم با تأکید بر چگونگی هزینه کرد این عوارض توضیح داد: مطابق ماده یک قانون مذکور این عوارض صرف تأمین نیازمندی های شهری و احداث، اصلاح و توسعه معابر، ایجاد پارک ها و مراقبت در رشد متناسب و موزون شهر ها و سایر وظایفی که به عهده شهرداری ها بوده، می شود.

وحیدنیا با تأکید بر اینکه از شهروندان تقاضا داریم در بحث عوارض نوسازی مشارکت و همکاری نمایند و سعی نمایند عوارض را به موقع پرداخت نمایند، اضافه کرد: پرداخت این عوارض به وسیله حضوری با مراجعه به منطقه ها هشتگانه و یا به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت شهرداری انجام می پذیرد و چنانچه شهروندان اگر از کد نوسازی اطلاعی نداشته می توانند به شهرداری منطقه ها مراجعه نمایند.

وحید نیا با اشاره به لزوم انجام ممیزی در شهر یادآور شد: در مورد اقدامات اجرا شده در راستای قانون نوسازی و عمران شهری انجام ممیزی سطح شهر قم در سال های گذشته بوده است.

مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری قم انجام ممیزی شهر صرف نظر از الزامات قانونی را در واقع جامع ترین و نخستین قدم در جهـت جمع آوری اطلاعـات سـطح شهر و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی توصیفی شهر و ارتباطان با اطلاعات جغرافیایی برای بهره برداری در برنامه ریزی و ارائه بهتر خدمات شهری دانست و گفت: شهرداری قم در چند سال گذشته ممیزی املاک را شروع و این کار مهم در سال 98 به اتمام رسید و اطلاعات این ممیزی به سیستم سرای 8 انتقال و کار تطبیق و تلفیق آن هم در تمام منطقه ها به اتمام رساند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1627

به "مالکین اراضی و ساختمان ها باید عوارض سالانه نوسازی را پرداخت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکین اراضی و ساختمان ها باید عوارض سالانه نوسازی را پرداخت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید