ماجرای اعتراض منجر به مدال ایران در آسیایی انتخابی نوجوانان دنیا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سرمربی تیم ملی شطرنج رده های سنی عملکرد ایران در مسابقات جهانی که با کسب 6 مدال و 7 سهمیه برای حضور در مرحله نهایی این رقابت ها همراه بود را خیره کننده عنوان نمود.

ماجرای اعتراض منجر به مدال ایران در آسیایی انتخابی نوجوانان دنیا

مهرداد اردشی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی دنیا به صورت آنلاین برگزار گردید، گفت: تیم 26 نفره ایران در این دوره رقابت ها عملکرد خیره کننده ای داشت طوری که پیروز شد بالاتر از چینِ همواره مدعی در رده دوم آسیا قرار بگیرد و 6 مدال طلا، نقره و برنز را هم از آن خود کند.

وی که طی 15 سال گذشته به عنوان سرمربی یا مربی کنار شطرنجبازان رده های سنی پایه بوده است، ادامه داد: شطرنج ایران همواره در رده های سنی و نوجوانان جزو مدعیان است و در مسابقات مختلف حکم یک رقیب قدرتمند و مطرح را داشته است. سال جاری اما عملکرد شطرنجبازان خیلی خیره کننده بود. اینکه توانستیم از رقابت با مدعیانی مانند هند و چین صاحب 6 مدال شویم، دستاورد مهمی برای شطرنج کشور به حساب می آید.

سرمربی تیم ملی شطرنج رده های سنی پایه همچنین به دعوتنامه فدراسیون دنیای برای یکی از نمایندگان ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی دنیا اشاره نمود و گفت: مائده یوسفیان در این رقابت ها مدال نگرفت اما عملکردش به اندازه ای قابل توجه بود که از چشم فدراسیون دنیای پنهان نماند. یوسفیان هم با دعوتنامه ویژه ای که از فیده دریافت نموده می تواند 6 شطرنجباز دیگر کشورمان را در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی دنیای همراهی کند.

اردشی همچنین به اعتراضی که در جریان مسابقات آسیایی انتخابی نوجوانان دنیا از طرف ایران به فیده ارائه شد و در نهایت مسجل شدن یکی از مدال های کشورمان را به همراه داشت، اشاره نمود و گفت: در جریان رقابت سحر معصومی با حریف اماراتی اش در رده سنی زیر 14 سال به جریان بازی و عملکرد نماینده امارات مشکوک شدیم. بعد از اتمام مسابقه موضوع را آنالیز و برای مان مسجل شد که حریف اماراتی در جریان این ملاقات آنلاین از نرم افزار استفاده نموده است. در همین زمینه اعتراض رسمی خود را به فیده اعلام کردیم.

وی با یادآوری اینکه نتیجه این بازی پیش از اعتراض ایران با رجحان امارات همراه شده بود، اضافه کرد: فیده در کمترین بازه زمانی به موضوع اعتراض ایران رسیدگی و آن را پذیرفت. در نتیجه تمام امتیازهای به دست آمده برای شطرنجباز اماراتی در این بازی را از او گرفت و همه امتیازات را به سحر معصومی داد. این رای فیده و نتیجه آن در مدال برنزی که سحر معصومی گرفت تاثیر گذار بود. چه بسا اگر متوجه این حرکت شطرنجباز اماراتی نمی شدیم و موضوع را پیگیری نمی کردیم این مدال هم به دست نمی آمد.

سرمربی تیم شطرنج رده های سنی پایه با اشاره به اینکه از شنبه آینده مرحله نهایی مسابقات قهرمانی دنیای به میزبانی گرجستان شروع می گردد، توضیح داد: این مرحله از رقابت ها به مدت سه روز ادامه دارد. تقریباً بهترین های شطرنج دنیا در رده سنی پایه در این مرحله از مسابقات شرکت خواهند داشت اما امید زیادی به کسب نتیجه از آن داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1246

به "ماجرای اعتراض منجر به مدال ایران در آسیایی انتخابی نوجوانان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای اعتراض منجر به مدال ایران در آسیایی انتخابی نوجوانان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید