قیمت نفت به دلیل مسدود شدن کانال سوئز افزایش یافت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران (پانا) - قیمت نفت که این هفته با کاهش همراه شده بود، بعد از به گل نشستن یک کشتی کانتینربر در کانال سوئز و مسدود شدن آن با رشد همراه شد و 2 درصد افزایش یافت.

قیمت نفت به دلیل مسدود شدن کانال سوئز افزایش یافت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

قیمت نفت در معاملات این هفته با کاهش همراه شده بود. این کاهش قیمت در حالی رخ داد که قیمت ها در هفته های گذشته با افزایش امید به بهبود تقاضا و همچنین کنترل عرضه با تمدید توافق کاهش فراوری از سوی اوپک پلاس تا بالای 70 دلار در هر بشکه نیز رفته بود.

با این حال، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا و بازگشت بعضی محدودیت ها در کشورهای اروپایی باعث شد تا قیمت نفت باردیگر در جهت کاهش قرار گیرد. همچنین افزایش ذخیره سازی نفت در دنیا نیز بر این کاهش قیمت اثرگذار بود.

شیب نزولی قیمت ها آن چنان شدید بود که فعالان این بازار نگران بازگشت قیمت نفت برنت به کمتر از 60 دلار در هر بشکه بودند.

با این حال به گل نشستن یک کشتی کانتینربر در کانال سوئز و مسدود شدن این کانال صفی طولانی از نفتکش ها را در دریای سرخ ایجاد کرد و باعث شد تا نگرانی ها مبنی بر تامین انرژی مورد احتیاج قیمت ها را صعودی کند.

کانال سوئز کوتاه ترین جهت برای رساندن نفت آسیا به اروپا است و در صورت بسته بودن این کانال، نفتکش ها مجبور به دور زدن قاره آفریقا برای رسیدن به سواحل اروپایی هستند.

توقف رفت و آمد نفتکش ها در کانال سوئز، قیمت نفت را در معاملات امروز بیش از 2 درصد بالا برد تا نفت برنت به 63 دلار و 26 سنت در هر بشکه برسد.

نفت شاخص آمریکا نیز 2.5 درصد گران تر از دیروز معامله شد و به بالای 60 دلار در هر بشکه بازگشت. با این رشد هر بشکه نفت شاخص آمریکا 60 دلار و یک سنت قیمت خورد.

منابع خبری اعلام کردند که بازگشایی کانال سوئز هفته ها زمان احتیاج دارد و این موضوع می تواند باعث تداوم رشد قیمت ها در بازار دنیای طلای سیاه باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1435

به "قیمت نفت به دلیل مسدود شدن کانال سوئز افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به دلیل مسدود شدن کانال سوئز افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید