قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به 11 هزار تومان رسیده است،گفت:در آینده ای نزدیک شاهد بحران دربازار تخم مرغ خواهیم بود.

قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است

به گزارش خبرنگاران، ناصر نبی پور در مصاحبه با مهر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین 10 هزار و 900 تا 11 هزار تومان اعلام نمود و گفت: با اتمام ماه مبارک رمضان و افزایش جزئی مصرف قیمت تخم مرغ بین 400 تا 500 تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این قیمت با نرخ مصوب 14 هزارتومانی که دولت مشخص نموده 3 هزار تومان فاصله دارد.

نبی پور با اشاره به افزایش قیمت مصوب نهاده های دامی و هم افزایش سایر مؤلفه های فراوری، گفت: ما با مسئولان مربوطه برای افزایش نرخ مصوب تخم مرغ مکاتبات فراوان داشته ایم و حتی مستندات لازم را هم ارائه نموده ایم اما تا به امروز کسی توجهی به این مسأله نشان نداده است.

وی تاکید نمود: ادامه فرایند موجود منجر به ورشکستگی فراوریکنندگان می گردد و در آینده ای نزدیک شرایط تخم مرغ، بدتر از آنچه خواهد شد که درباره مرغ شاهد بودیم.

بعضی واحدها دو ماه است جوجه ریزی نموده اند و نتوانستند نهاده بگیرند

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه تخم گذار بین 15 تا 17 هزار تومان است، گفت: این در حالی است که نرخ مصوب جوجه یک روزه تخم گذار 8 هزار تومان است.

نبی پور بعلاوه از تأخیر در تأمین نهاده های دامی انتقاد کرد و افزود: در استان تهران بعضی واحدها، دو ماه است که جوجه ریختند اما نتوانستند نهاده بگیرند.

وی افزود: یکی از واحدها، حدود 5 ماه است به وسیله سامانه بازارگاه ذرت خریداری نموده اما شرکت واردکننده هنوز نهاده این واحد را تحویل نداده است.

نبی پور افزود: مقدار این ذرت 77 تن بوده که واحد فراوریی بیش از 100 میلیون تومان برای آن پرداخت نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1572

به "قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید