قوانین سنگاپور برای مسافران را بهتر بشناسید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، این کشور در قسمت جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده که می توان آن را یک شهر هم به حساب آورد که از چندین جزیره تشکیل شده است. با آوردن نام سنگاپور در فکر بسیاری، شهری بسیار مدرن به همراه ساختمان ها و آسمان خراش های مرتفع نقش بسته می گردد. سنگاپور کشور بسیار ثروتمندی است که افراد بسیاری از سراسر جهان برای ایجاد کسب و کار و عایدی بیشتر به این کشور نقل مکان می نمایند. سنگاپور سالانه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری بوده و در این بین ایرانی های بسیاری مقصد سفر خود را سنگاپور انتخاب می نمایند. پس اگر قصد سفر به این کشور مدرن را دارید، در ادامه مطلب راهنمای سفر به سنگاپور با ما همراه باشید تا با بعضی از قوانین سنگاپور برای مسافران آشنا شوید و با دانستن نکات سفر به سنگاپور سفر بهتری را تجربه کنید.

قوانین سنگاپور برای مسافران را بهتر بشناسید

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

امنیت

سنگاپور جز کشورهایی است که اندازه اعتیاد به مواد مخدر و جرائمی مانند جرائم خیابانی در آن بسیار کم است و امنیت برقرار است. پس در سفر به این کشور از نظر امنیت خیالتان راحت باشد، اما علت این امنیت از قوانین بسیار سخت این کشور می آید، به طوریکه برای مسافران و توریستان هم قوانینی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن ها مانند ریختن آشغال بر روی زمین، حتما جریمه می شوند. به علت پیچیدگی قوانین سنگاپور برای مسافران، بسیاری از توریستان آن را به طور کامل متوجه نمی شوند و ممکن است در بعضی موارد به اشتباه کاری را انجام دهند که در این صورت پلیس سختگیری نمی نماید، اما برای آنکه ثابت کنید، توریست هستید باید مدارکی مانند گذرنامه را به همراه داشته باشید.

تخریب اموال عمومی و خصوصی

در سنگاپور قانونی وضع شده که در آن فردی که اموال عمومی یا خصوصی را تخریب می نماید، علاوه بر جریمه نقدی باید 3 تا 8 ضربه شلاق بخورد و به زندان برود. بعلاوه در این قانون آمده که نقاشی کردن، نوشتن بر اموال تو و بعلاوه دزدی و خط انداختن بر اموال دیگران جرم است. در این کشور حتی نصب پلاکارد، بنر و آگهی هم ممنوع اعلام شده که از این مورد از نکات سفر به سنگاپور به تعداد می آید.

بیماری و درمان

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای سفر به سنگاپور این است که به هر علت امکان گرفتن بعضی از بیماری ها وجود دارد، حتی اگر فرد در سلامتی کامل باشد. برای سفر به سنگاپور گفته می گردد که از قبل باید واکسن های حصبه و هپاتیت زده شوند. سنگاپور جز برترین کشورهای جهان در زمینه سرویس ها و خدمات درمانی است، با این حال دارای قسمت جدایی برای توریستان بیمار نیست و توریستان اگر دچار بیماری شوند باید به مراکز درمانی که مردم بومی از آن ها استفاده می نمایند، بروند و به همین علت باید هزینه بیشتری نسبت به دیگر افراد بپردازند که از قوانین سنگاپور برای مسافران به تعداد می آید.

زبان رسمی

در سنگاپور فرهنگ های بسیاری وجود دارند و به همین دلیل زبان های مختلفی را در این کشور می شنویم، به طور کلی در این کشور مردم به 30 زبان متفاوت صحبت می نمایند و زبان های رسمی آن انگلیسی، چینی، تامیل و مالایی است. در سیستم آموزشی سنگاپور زبان انگلیسی به همراه زبان مادری هر فردی مورد اهمیت است، اما در سفر به سنگاپور، اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، مسئله ای نخواهید داشت، چون بیشتر تابلوها به 4 زبان اصلی که گفته شد، نوشته شده اند. زبان مادری کشور سنگاپور را می توان سنگاپوری انگلیسی دانست که در واقع از زبان انگلیسی گرفته شده و از نکات مهم راهنمای سفر به سنگاپور می باشد.

ریختن زباله

اگر به سنگاپور سفر کنید، خودتان متوجه خواهید شد که این کشور چقدر تمیز است و به این موضوع چقدر اهمیت می دهد. در جهان سنگاپور از نظر تمیزی هم در رده های بالایی واقع شده است. به همین علت اگر زباله ای بر روی زمین بریزید، حتما جریمه می شوید که برای هر زباله ای این جریمه فرق دارد و هرچه اندازه و میزان آن بیشتر باشد اندازه جریمه هم بالاتر می رود، به طور مثال جریمه انداختن ته سیگار بر روی زمین 300 دلار است. از جمله جریمه های این کار و نکات سفر به سنگاپور، تمیز کردن قسمتی از شهر به وسیله فردی است که بر روی زمین زباله انداخته است. او باید لباس پاکبان ها را بپوشد و آن قسمت معین را تمیز کند و با این کار متوجه سختی تمیز کردن و نگه داشتن شهر می گردد.

آدامس

در کشور سنگاپور به دلایلی که در ادامه گفته می گردد، جویدن آدامس ممنوع است و با واردنمایندگان آن برخورد می گردد. این قانون از اینجا می آید که جمع آوری و تمیز کردن آدامس های استفاده شده، کار بسیار سخت و پر هزینه ای است و از طرف دیگر در گذشته بعضی از افراد خرابکار در این کشور برای اختلال در متروها، به درب قطارها آدامس می چسباندند. در سال های اخیر اجازه بعضی از آدامس ها که جنبه درمانی دارند، در این کشور داده شد. اگر به سنگاپور سفر می کنید، حواستان را درراهنمای سفر به سنگاپور جمع کنید که آدامس نجوید و اگر خواستید آدامسی بجوید، آن را قبل از آنکه پلیسی شما را ببینید، در جایی مناسب دور بیاندازید.

حمل و نقل عمومی

اگر در پی کاهش هزینه ها در بین نکات سفر به سنگاپور به خصوص در حمل و نقل هستید، ما به شما اتوبوس را پیشنهاد می دهیم. اتوبوس های سنگاپور سرعت بسیار زیادی دارند و هزینه کمی را از شما دریافت می نمایند. اگر با اتوبوس راحت نیستید، می توانید از برنامه هایی مانند اوبر و گرب تاکسی (Uber و Grab Taxi) بهره ببرید.

خط عابر پیاده

در سنگاپور قانونی وجود دارند که افراد پیاده باید، در هنگام عبور از خیابان از خط عابر پیاده بعد از سبز شدن چراغ هدایت گذر نمایند و اگر چنین کاری ننمایند و دچار تخلف شوند، جریمه می شوند. پس این مورد را در بین قوانین سنگاپور برای مسافران حتما به یاد داشته باشید.

مواد مخدر و دارو

قبل از سفر به سنگاپور توجه داشته باشید که داروهایی مانند کدئین را نخورده باشید، چون اگر در فرودگاه از شما تست اعتیاد بگیرند، مثبت است و در این کشور فرقی بین دارو و مواد مخدر نمی گذارند. به طور کلی پلیس به صورت رندوم هر فرد را می تواند در سطح شهر مورد آزمایش اعتیاد قرار دهد.

مصرف دخانیات

برای کشیدن سیگار در سنگاپور باید توجه داشته باشید که در بیشتر منطقه ها این کار ممنوع است و در اماکن بسته در صورتی که تهویه مناسب وجود داشته باشد، آزاد است. در سال های گذشته قانون منع استعمال دخانیات در سنگاپور بسیار سخت تر و سختتر بود، اما به مرور زمان این قانون دچار تغییر شد و اجازه استعمال دخانیات در بسیاری از مکان های سربسته آزاد شد. با توجه به این قانون افراد در محدوده های عمومی شهر اجازه استعمال دخانیات ندارند و آن هم به علت تمیز نگه داشتن محیط زیست و بعلاوه بالا بردن اندازه سلامت در بین افراد است. توریستان در شهر هم متوجه این موضوع می شوند که نمی توانند در خیابان و بعلاوه محدوده های عمومی سیگار بکشند، چون علائم و تابلوهای بسیاری در سطح شهر نصب شدند.

سیفون توالت عمومی

در فرهنگ مردم سنگاپور، عدم استفاده از سیفون در توالت های عمومی کار بسیار ناپسندی است، از همین رو این موضوع در قانون هم آمده و افرادی که از سیفون استفاده ننمایند، حتما در راهنمای سفر به سنگاپور جریمه می شوند.

تنبیه کردن

یکی از فرهنگ های جالب در سنگاپور، تنبیه است که با یک چوب انجام می گردد. در واقع مردم سنگاپور به منظم بودن اهمیت بسیاری می دهند و به همین علت برای تنبیه دانش آموزان، سربازان و مجرمان از چوب استفاده می نمایند. این چوب های تنبیه را در فروشگاه های سنگاپور خواهید دید.

مهاجرت

با وجود قوانین بسیار سختگیرانه و پیچیده در بین قوانین سنگاپور برای مسافران، بسیاری تصور می نمایند که مهاجرت به سنگاپور کم است، اما باید بدانید که افراد بسیاری از سرتاسر جهان به این کشور مدرن مهاجرت می نمایند، به صورتی که گفته می گردد 40 درصد از جمعیت این کشور سالانه مهاجر هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1609

به "قوانین سنگاپور برای مسافران را بهتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین سنگاپور برای مسافران را بهتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید