قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه های سوخت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بررسی های میدانی و گزارش های مردمی حاکی از بروز مشکل فنی در سیستم سوخت رسانی کشور است. این اتفاق از حوالی ظهر امروز رخ داد.

قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه های سوخت

گزارش های میدانی و مردمی حاکی از این است که از ظهر امروز سه شنبه چهارم آبان پمپ بنزین ها در اغلب نقاط کشور دچار وقفه و اختلال در سرویس دهی شده اند. بررسی های میدانی این گزارش های مردمی را تایید می کند.

ایسنا نیز دراین باره نوشته است: گزارش های ساعت اخیر خبرنگاران در سطح کشور حاکی از اختلالات در جایگاه های سوخت در شهر های مختلف و ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها و نارضایتی رانندگان و مسافران است.

پاسخ وزارت نفت درباره اختلال پمپ بنزین ها

سخنگوی وزارت نفت درباره اختلال در پمپ بنزین ها گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است.

به گزارش تسنیم، علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت: سوخت گیری در جایگاه های سوخت با مشکل روبرو نیست، مسئله ای برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مسئله ای برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود.

تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال سامانه هوشمند سوخت

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز در این باره گفت: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

وزیر کشور: اختلال در ارائه خدمات پمپ بنزین ها به زودی رفع می شود

در همین حال وزیر کشور گفت: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ های بنزین به زودی رفع می شود.

احمد وحیدی اظهار کرد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

تایید حمله سایبری به سامانه سوخت گیری در پمپ بنزین ها

نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت گیری در پمپ بنزین ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در فرایند سوخت گیری خودرو ها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی فرایند سوخت گیری در پمپ بنزین ها به حالت عادی برخواهد گشت. جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع بندی نهایی منتشر خواهد شد.

حل مشکل سوخت رسانی تا ظهر فردا

جلیل سالاری، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: بعد از اتفاقی که در سیستم سوخت رسانی افتاد، بلافاصله مدیریت بحران در مجموع پالایشگاه ها شکل گرفت و بعد از بررسی روش های مختلف، مقرر شد مجرای عرضه به صورت دستی انجام شود.

وی در مصاحبه با شبکه خبر افزود: هم اکنون حدود 50 درصد جایگاه ها وارد مدار سوخت رسانی دستی شده اند و در برخی از جایگاه ها امکان عرضه سوخت با کارت فراهم شده است.

جلیل سالاری در ادامه گفت: نیرو های ما در سراسر کشور در تلاش برای رفع مشکل سامانه سوخت هستند و پیش بینی می شود تا ظهر فردا مشکل سوخت رسانی حل شود.

آغاز عرضه بنزین 1500 تومانی در برخی جایگاه ها

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: تا این لحظه نیمی از جایگاه های سوخت سراسر کشور به مدار بهره برداری بازگشتند و در حال عرضه بنزین با نرخ دوم یعنی 3000 تومان در هر لیتر به مراجعه کنندگان هستند.

با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و ایجاد نرم افزار به صورت آفلاین در برخی جایگاه ها، امکان سوخت گیری با کارت سوخت و استفاده از سهمیه های بنزین 1500 تومانی فراهم شده است.

کاهی در پاسخ به اینکه چه جایگاه هایی امکان استفاده از کارت سوخت را دارند، گفت: اینکار در 2 یا 3 جایگاه عرضه در شهر تهران و همچنین در چند جایگاه در دیگر شهر های بزرگ اجرا شده و به موازات برقراری امکان عرضه سوخت در دیگر جایگاه ها در سراسر کشور، تلاش می شود با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و با بارگذاری نرم افزار به صورت آفلاین در جایگاه های عرضه، امکان توزیع بنزین با نرخ 1500 تومان در دیگر جایگاه ها نیز برقرار شود.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1750

به "قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه های سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه های سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید