فناوری جدید برای شارژ خودروهای برقی در چند دقیقه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، افزایش سرعت شارژ باتری خودروهای برقی باعث می گردد افراد بیشتری به خرید آنها علاقمند شوند و حالا یک شرکت تجاری فناوری تازه ای را ابداع نموده که باعث می گردد شارژ اتومبیل های برقی به جای چند ساعت تنها چند دقیقه طول بکشد.

فناوری جدید برای شارژ خودروهای برقی در چند دقیقه

از وبلاگ دوست دیدن فرمایید.

این سیستم شارژ که توسط شرکت کانادایی جی باتریز ابداع شده برای حل مشکل کاهش ظرفیت شارژ باتری در گذر زمان و افزایش سرعت شارژ از روش ارسال ریز پالس های جریان برق که به طور متناوب تغییر می نمایند، استفاده می نماید. در واقع این سیستم جریان برق یکسان و یکدستی را برای شارژ باتری ارسال نمی نماید و شدت و ضعف آن را به طور مرتب تغییر می دهد.

در این روش، برای کنترل مقاومت و سایر شاخص های نشان دهنده میزان سلامت باتری از یک سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می گردد. این سیستم تصمیم می گیرد که پالسها با چه ولتاژی ارسال شوند که آسیبی به باتری وارد نگردد و در عین حال از ارسال جریان برق با ولتاژ ثابت خودداری می نماید.

شرکت سازنده می گوید استفاده از این روش از گرم شدن زیاد باتری و آسیب دیدن اجزای شیمیایی آن جلوگیری می نماید و عمر آن را بسیار بیشتر می نماید. البته هنوز تا تجاری سازی این روش به آنالیز های بیشتری احتیاج است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 521

به "فناوری جدید برای شارژ خودروهای برقی در چند دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید برای شارژ خودروهای برقی در چند دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید