غربالگری کم شنوایی افراد مسن در استان مرکزی انجام می گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دکتر پورسعادت گفت: طرح غربالگری کم شنوایی در افراد مسن صورت خواهد گرفت.

غربالگری کم شنوایی افراد مسن در استان مرکزی انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران از اراک، دکتر لیلا پور سعادت رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح غربالگری کم شنوایی در افراد مسن در دست پیگیری است.

پور سعادت افزود: این طرح حتما برای افراد مبتلا به دمانس (اختلال شناختی) صورت خواهد گرفت و مشکل این بیماران می تواند حتی با یک سمعک ساده تا حد زیادی رفع گردد.

او افزود: طرح غربالگری اوتیسم هم در حال آغاز است و بدنبال این غربالگری، بازتوانی و فرایند درمان پیگیری خواهد شد و. موارد ابتلا به اوتیسم ثانویه به روانپزشکان اطفال ارجاع داده خواهند شد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متخصصین و کارشناسان دانشکده توانبخشی در حیطه کاردرمانی و در حیطه روان بیمارستان امیرکبیر فعال هستند و کلینیک کار درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج) و مراکز طلوع و باغچه بان فعال است.

او افزود: در قسمت شنوایی شناسی با فعال شدن واحد سمعک، از مراجعه مردم به شهر های دیگر جلوگیری شد و بیماران مبتلا به اختلال سرگیجه می توانند از دستگاه تعادل استفاده نمایند.

پور سعادت گفت: درقسمت گفتاردرمانی، بازتوانی شناختی را راه اندازی کردیم که بیماران مبتلا به دمانس میتوانند از خدمات آن بهره ببرند.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1778

به "غربالگری کم شنوایی افراد مسن در استان مرکزی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری کم شنوایی افراد مسن در استان مرکزی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید