علایم بالینی پرندگان تلف شده در زنجان نشان از بیماری نیوکاسل بود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رییس امور طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه علایم بالینی و کالبد شکافی انجام شده از پرندگان تلف شده در شهر زنجان از سوی این اداره کل، علت مرگ این پرنده ها بیماری نیوکاسل، تشخیص داده شد.

علایم بالینی پرندگان تلف شده در زنجان نشان از بیماری نیوکاسل بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، امیرعلی کلانتری روز یکشنبه اضافه نمود: آزمایشات از نمونه برداری های ارسال شده از لاشه های پرندگان تلف شده به منظور اطمینان از نبود بیماری آنفلوانزای مرغی، صورت گرفت که نتیجه آزمایش، منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نداشتن علایم بیماری آنفلوانزای مرغی (فوق حاد پرندگان) برای این اداره کل بسیار حایز اهمیت بود، گفت: توجه به اینکه جواب آزمایش نمونه برداری ها، منفی بود بنابراین تشخیص مرگ این پرندگان بر اثر بیماری نیوکاسل، قوت گرفت.

معاون نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: چندی قبل، لاشه تعدادی پرنده سار در حوالی بلوار آزادی شهر زنجان و لاشه سه قطعه کلاغ و سار در محوطه یک شرکت تولیدی صنعتی واقع در حوزه شهرستان ابهر، یافت شد و این دغدغه و نگرانی، بوجود آمد که شاید دلیل تلف شدن این پرندگان ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان (آنفلوآنزای مرغی) باشد.

پرویز رستمی اضافه نمود: به منظور آنالیز و معین علت مرگ این پرندگان، نمونه برداری های انجام شده از لاشه ها به سازمان دامپزشکی کشور ارسال و معین شد ابتلا به این بیماری نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه آنالیز و آزمایشگاهی، وجود بیماری آنفلوانزای مرغی در بین این پرندگان را رد کرد، اضافه نمود: اگر مرگ این پرندگان بر اثر نیوکاسل باشد بنابراین جای هیچ دغدغه و نگرانی نیست چراکه نیوکاسل به عنوان یک بیماری رایج و طبیعی در میان پرندگان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 739

به "علایم بالینی پرندگان تلف شده در زنجان نشان از بیماری نیوکاسل بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علایم بالینی پرندگان تلف شده در زنجان نشان از بیماری نیوکاسل بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید