عجیب ترین جاذبه های گردشگری، از آتش ابدی و تپه شکلاتی تا زمین 7 رنگ و چشم صحرا (

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در دنیا مکان های عجیب و رازآلودی وجود دارد که گاه راز آن ها فاش می گردد و گاه سر به مهر باقی می ماند.

عجیب ترین جاذبه های گردشگری، از آتش ابدی و تپه شکلاتی تا زمین 7 رنگ و چشم صحرا (

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، سیاره زمین چیزی بیش از یک کره آبی و سبز است که در فضا شناور است. سیاره ما محل زندگی 7.5 میلیارد نفر است. در طول چهار فصل سال به دور خودش می گردد و مناظر زیبایی مثل اقیانوس ها، کوه ها، دره ها و موارد دیگری دارد.

مکان های رازآلود زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که تعدادی از آن ها مورد کاوش متخصصان قرار گرفته اند و توضیحاتی در خصوص آن ها ارائه شده است. اما همچنان مکان هایی هستند که رازی را در خود نگه می دارند. در اینجا قصد داریم به مکان های زیبا و عجیبی در کره زمین بپردازیم که کمتر راجع به آن ها صحبت شده است و داستان ها و تئوری های متفاوتی در خصوص آن ها مطرح می گردد.

Masuda-no-Iwafune

روستای آسوکا که به عنوان مکان تولد ژاپن شناخته می گردد، میان تپه های نارا در منطقه کانسای ژاپن واقع شده است و قدمت آن به زمان تپه های تومولوس باز می گردد و چندین معبد و عبادتگاه بودایی در آن واقع شده است. در تپه های اطراف آسوکا سنگ هایی وجود دارند که شباهتی به سازه های بودایی ندارند و اصالت آن ها هنوز در هاله ای از ابهام است. بزرگترین آن ها ماسودا نو لاوافون نام دارد که ارتفاعی 15 فوتی و وزنی 800 تنی دارد. عده ای هنوز معتقدند این سنگ ها توسط بودایی ها تراشیده شده اند.

ساحل پاپاکوئلا papakolea Beach

هاوایی همواره به خاطر ساحل هایی با شن سفید و آب هایی به شکل کریستال، رنگین کمان هایی که معمولاً ایجاد می شوند و کوه های سبز رنگ یک مقصد رویایی بوده است. روی این جزیره شگفت انگیز شن هایی به رنگ قرمز، سیاه و سبز پیدا خواهید کرد. ساحل پاپاکوئلا یکی از 4 ساحلی است که شن سبز در آن پیدا می گردد. برای آنکه از بردن این ماسه ها توسط بازدیدنمایندگان جلوگیری گردد، یک نفرین افسانه ای وجود دارد که اگر کسی با خودش شن ببرد بدشانسی زیادی نصیب آن ها خواهد شد که تنها با بازگرداندن آن به ساحل این موضوع را متوقف خواهد نمود.

چشم صحرا Eye of the Sahara

چشم صحرا در شهر وادان در منطقه بیابانی جمهوری موریتانی واقع شده است. با وجود آنکه این مکان از نظر زمین شناسی مهم است، اما تا زمانی که انسان توانست آن را از فضا ببیند تحقیقی روی آن انجام نگرفته بود.

منطقه سکوت Zone of Silence

منطقه سکوت، به مثلت برمودای مکزیک نیز معروف است و در بیابان چی واوا در شمال مکزیک واقع شده است. این مکان تنها 50 کیلومتر است، ولی یکی از رازآلود ترین نقاط دنیا است. وقتی مردم از این منطقه عبور می نمایند، سیگنال های رادیویی کاملاً قطع می شوند و قطب نما ها نیز از کار می افتند.

غار های سالفلد فری Saalfeld Fairy Grottoes

غار های سالفلد فری در آلمان از سوی کتاب رکورد های دنیای گینس به عنوان رنگارنگ ترین غار طبیعی دنیا نامیده شده است. این مکان در ابتدا یک معدن بود و بعد از آنکه معدن بسته شد، رنگ هایی روی غار های باقی مانده در طول زمان به وجود آمد و آن را به غاری از دنیای افسانه ها تبدیل کرد. این غار ها فراموش شده بودند تا اینکه دوباره در سال 1910 کاوش روی آن ها صورت گرفت و از سال 1914 بازدید آن برای عموم آزاد شد. این مکان تا کنون توسط میلیون ها جهانگرد بازدید شده البته در طول جنگ دنیای دوم تور گردشگری در این منطقه برپا نمی شد.

زمین هفت رنگ چامارل Seven Coloured Earths

کشور موریس در جنوب غربی اقیانوس هند، به دلیل ساحل های زیبا و جاذبه های گردشگری فراوان، مکانی مناسب برای بازدید است. یکی از محبوب ترین جاذبه های این کشور ها جزیره ای زیباست که زمینی هفت رنگ در آن وجود دارد. در این مکان بازه های رنگی از بنفش، زرد، قرمز، قهوه ای، سبز، آبی دیده می گردد. گفته می گردد این مکان بر اثر یک فوران آتشفشانی به وجود آمده و رنگ های آن نیز به خاطر تشکیل اکسید های ثانویه آهن و هیدروکسید در سنگ بازالت بوده است.

آتش ابدی نیویورک New Yorks Eternal Flame

آبشار آتش ابدی در نیویورک با وجود آنکه تنها نمونه در دنیا نیست، اما مطمئناً منحصر به فرد ترین آن است. افسانه ای وجود دارد که می گوید یک بومی آمریکایی یک آتش در اینجا روشن نموده و از آن موقع روشن مانده است. البته هر از گاهی این آتش توسط آبشار خاموش می گردد. به همین دلیل کوهنوردان به منظور روشن کردن دوباره آن همواره با خود فندک می برند. وجود این آتش به خاطر گاز طبیعی است که از میان صخره ها بیرون می زند.

تپه های شکلاتی The Chocolate Hills - Philippines

در فیلیپین 1776 تپه وجود دارد که در طول فصل تابستان و کم آبی به رنگ طلایی و قهوه ای در می آیند و به همین خاطر به آن ها لقب تپه های شکلاتی را داده اند. از این تپه ها که گاهی به عنوان هشتمین عجایب دنیا یاد می گردد، نمونه هایی مشابه در اندونزی وجود دارد که البته شکل های متفاوتی نسبت به هم دارند. برخی از تئوری ها نشان می دهد که این تپه ها مرجانی هستند و بعد از تغییرات آب و هوایی سر از آب بیرون آورده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1143

به "عجیب ترین جاذبه های گردشگری، از آتش ابدی و تپه شکلاتی تا زمین 7 رنگ و چشم صحرا (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جاذبه های گردشگری، از آتش ابدی و تپه شکلاتی تا زمین 7 رنگ و چشم صحرا ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید