این 10 مکان عجیب در هند شما را تا سر حد مرگ می ترسانند!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، جاذبه های عجیب و ترسناک هند

اگر عاشق داستان های ترسناک هستید، در این مطلب بعضی از جاهای هند را به شما معرفی می کنیم که مو را بر بدنتان سیخ خواهند کرد. این مکان های نفرین شده افراد شجاع و ماجراجویان را به سمت خود می خوانند. اگر مایل هستید، شما هم سری به این مناطق بزنید و خودتان را امتحان کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این مکان ها بزنیم.

این 10 مکان عجیب در هند شما را تا سر حد مرگ می ترسانند!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

1. قلعه بهانگراه (Bhangarh) واقع در راجاستان (Rajasthan)

اگر فقط یک جای عجیب و ترسناک در هند وجود داشته باشد، حتماً قلعه بهانگراه است. این قلعه آنقدر ترسناک است که اداره باستان شناسی هند یک اعلامیه در بیرون آن نصب نموده و روی آن نوشته است که هیچ کسی پس از غروب آفتاب و قبل از طلوع خورشید، حق وارد شدن به آن را ندارد! دو افسانه وجود دارند که باعث افزایش وحشت نسبت به این قلعه می شوند. بنابر اولین افسانه، این قلعه توسط مان سیگ اول (Man Singh I) ساخته شده و دارای بنای بزرگی بوده است؛ اما به خاطر نفرین بابا بلانات (Baba Balanath)، عمر آن چندان طولانی نبود. او دعا نموده بود که هیچ کسی نباید خانه ای بلندتر از خانه او داشته باشد و اگر چنین اتفاقی بیفتد در قلعه بهانگراه یک ویرانی صورت خواهد گرفت. بنابر دومین افسانه، این خرابی توسط جادوگری انجام شد که از رسیدن به پرنسس ناامید شده بود. او جادوی سیاه را بلد بود و تصمیم گرفت با تبدیل ادکلن پرنسس به یک مایع جذاب، کاری کند که دخترک عاشقش گردد. اما پرنسس ترفندهای پلید جادوگر را یاد گرفت و این مایع های او به خورد خودش داد و در نتیجه موجب مرگ جادوگر شد. اما جادوگر در آخرین دقایق زندگی نفرین کرد که قلعه بهانگراه ویران گردد. این باور وجود دارد که حتی امروز هم ارواح خبیث، ترس و وحشت را به این قلعه می آورند. می توانید در طول روز از قلعه بهانگراه دیدن کنید و از دیدن بقایای آن لذت ببرید.

2. برج های بلند پارادی (Paradi) واقع در بمبئی

برج های بلند پارادی که یکی از نخستین ساختمان های بلند مرتبه در بمبئی بود، پس از آنکه تعدادی از مردم با پریدن از آنها خودکشی کردند، شهرت منفی پیدا کرد. این بنا که در کمپز کرنر (Kemps Corner) واقع شده، همیشه مرکز تجمع افراد ثروتمند شهر همچون تاجران الماس و بازرگانان بوده است. اما مرگ یک زوج سالمند با پریدن از این برج ها باعث ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنین شهر شد. خیلی زود، پسر و عروس آنها هم خودکشی کردند و بعد، باز هم از این موارد رخ داد و بدین ترتیب مردم باور کردند که برج های بلند پارادی نفرین شده هستند. از سال 1998، بیست مورد خودکشی در این مکان و از طبقات مختلف آن ثبت شده است؛ اما گفته می گردد که طبقه هشتم این برج نفرین شده است. ما نمی دانیم که آیا واقعاً برج های بلند پارادی نفرین شده هستند یا نه؛ ولی به توجه به تعداد افرادی که خود را از آن به پایین پرت نموده اند، این مکان بسیار دلهره آور است.

3. ساحل دوماس (Dumas)، در سورات (Surat) واقع در گوجارات (Gujarat)

دوماس، یک ساحل با ماسه سیاه در سورات است که در فهرست مکان های ترسناک هند واقع شده است. این مکان زمانی گورستان هندیان باستانی بود و گفته می گردد ارواح هنوز هم شب ها در آن به سر می برند. ولی این ساحل در طول روز، پر از است افراد محلی، فروشندگان و گردشگران. تنها در هنگام غروب و آخر شب است که عجایب خود را نشان می دهند. گروهی از دانشجویان تصمیم گرفتند ببینند که آیا این مکان واقعا نفرین شده است و یک شب را در این ساحل گذراندند. با اینکه آنها با هیچ روح یا اتفاق عجیبی روبرو نشدند، اما دوربین آنها داستان دیگری نشان می داد. هنگامی که آنها عکس ها و فیلم های خود را نگاه می کردند، متوجه اشیای متحرکی شدند، اگرچه هیچ کسی در آن اطراف نبود. این اشیاء نشانه ای از فعالیت های فرا طبیعی بودند. بعضی از مردم ادعا می نمایند حتی وقتی که کسی در آن اطراف نبوده، صداهایی شنیده اند.

4. قلعه شانیواروادا (Shaniwarwada) واقع در پونی (Pune)

شانیوار وادا در سال 1730 و برای باجیرائو اول (Bajirao I) ساخته شد و صندلی پشوا (Peshwas) بود. این بنای عظیم در یک آتش سوزی که در سال 1828 رخ داد، تقریباً با خاک یکسان شد؛ اما امروزه گردشگران می توانند از بقایای آن دیدن نمایند. ولی گفته می گردد که روح یک شاهزاده جوان، هنوز هم در این ساختمان حضور دارد. گریه های او در شب های ماه کامل شنیده می شوند. گفته می گردد این شاهزاده نارایانرائو (Narayanrao) نام نداشته و در سن 18 سالگی در کمال ناجوانمردی به قتل رسیده است. بنابر این افسانه، او در سن پایین به قدرت رسید ولی عمه او اصلاً دل خوشی از این مساله نداشت؛ چرا که دوست داشت ملکه باشد. به همین خاطر با یاری نگهبانان نقشه قتل شاهزاده جوان را کشید. هنگامی که نارایانرائو از این طرح باخبر شد، سعی کرد نزد عموی خود برود، ولی در این هنگام نگهبانان توانستند او را بکشند. می گویند روح او در شانیوار وادا سرگردان است و هنوز هم تقاضای یاری می نماید.

5. سانجی وان (Sanjay Van)، واقع در دهلی

سانجی وان، جنگلی است که در فضایی به وسعت 10 کیلومتر گسترده شده، مملو از درختان سرسبز و مرکز چندین گونه از پرندگان است. قدم زدن در سانجی ون یا استراحت کردن زیر سایه درختان آن بسیار لذت بخش است؛ اما اگر همین کار را در شب انجام دهید، احتمالاً اتفاقات عجیبی بر سرتان خواهد آمد. گفته می گردد که این جنگل قلمروی چندین روح از جمله بانویی است که لباس ساری سفید می پوشد. صوفیان زیادی در این جنگل دفن شده اند. مردم صداها و گریه هایی را شنیده و حتی در زمانی که هیچ کس در آنجا نبوده، متوجه حضور کسی بوده اند. بازدید از این جنگل در هنگام شب، کار بسیار ترسناکی است.

6. قبرستان خیابان پارک جنوبی واقع در کلکته

گورستان خیابان پارک جنوبی در کلکته، یکی از بزرگترین گورستان های مسیحی بیرون کلیسا در خارج از اروپا و آمریکا بوده است. امروزه دیگر این گورستان مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ اما مردم برای گردش به آنجا می روند. معماری این میراث باستانی، از نوع گوتیک است. بسیاری معتقد هستند که این گورستان نفرین شده است. اگرچه مردم هیچ روحی در این مکان ندیده اند، اما پس از بازدید از آنجا، احساس سرگیجه یا تنگی نفس داشته اند. بعضی نیز عکس های عجیبی گرفته اند.

7. آگراسن کی بائولی (Agrasen ki Baoli)، واقع در دهلی

آگراسن کی بائولی یک چاه پله دار است که در زمان های بسیار دور ساخته شده ولی زمان ساخت یا سازنده آن در هاله ای از ابهام هستند. این چاه پله، 60 متر عمق و تنها 15 متر عرض دارد و همین موجب می گردد تا شیب تندی داشته باشد. پیش تر در آن آب سیاه وجود داشت که گفته می شد افراد را به سمت خود می کشید و غرق می کرد. چندین مورد خودکشی هم در این مکان به ثبت رسیده است. اما اکنون آب آن خشکیده و خانه کبوترها و خفاش ها است. مردمی که از این مکان بازدید می نمایند، احساس می نمایند کسی آنها را تعقیب می نماید؛ حتی وقتی که هیچ کسی در آنجا نباشد. این مساله موجب شده تا آگراسن کی بائولی بسیار ترسناک باشد. با وجود اینکه بازدید از این مکان کاملاً رایگان است، اما افراد زیادی به دیدن آن نمی روند.

8. قصر بریجراج بهاوان (Brijraj Bhavan)، واقع در راجاستان (Rajasthan)

شهرت راجاستهان به خاطر میراث سلطنتی آن است. این منطقه مملو است از قصرهایی که اکنون تبدیل به هتل شده اند و می توانید انتظار دیدن تجملات زیادی در این ایالت داشته باشید. اما این ایالت هم مکان های ترسناک خاص خودش را دارد. یکی از آنها، هتل قصر بریجراج بهاوان است (Brijraj Bhawan) که زمانی خانه سرگرد چارلز برتون (Charles Burton) بود. او در اتاق های طبقه بالای این خانه به همراه دو پسرش توسط سربازان هندی به قتل رسید. گفته می گردد که روح او هنوز هم در این خانه حضور دارد. امروزه این خانه یک هتل مجلل است و میهمانان از زندگی در یک فضای بزرگ و اشرافی لذت می برند. خبر خوش این که روح برتون کاملاً بی خطر است و برای میهمانان هیچ مزاحمتی ایجاد نمی نماید. اما نگهبانان در این خانه می گویند دستورهایی به زبان انگلیسی شنیده اند که آنها را از خوابیدن و سیگار کشیدن، منع می نموده است. بعضی از آنها هم از اینکه در حین انجام وظیفه خواب بوده اند، سیلی دریافت نموده اند.

9. دو هیل (Dow Hill)، واقع در کورسئونگ (Kurseong)

دوهیل منطقه ای است واقع در بنگال غربی که مناظر بسیار زیبایی دارد. اما شهرت آن بیشتر به خاطر ارواح آن است و نه آبشارها یا قطارهای اسباب بازی آن. حتی افراد محلی هم در آنجا از وجود این ارواح باخبر هستند و یاد گرفته اند که با این واقعیت زندگی نمایند. آنها در این مورد داستان های ترسناکی برای گفتن دارند. مطمئناً جنگل جایی برای یافتن چیزهای ترسناک است. یک قرن پیش، یک دبیرستان پسرانه قدیمی هم در اینجا وجود داشته است و ارواح بچه ها این دبیرستان در این منطقه دیده شده که معروف ترین آنها، روح پسری است که سر ندارد. حتی در طول تعطیلات تابستانی هم که هیچ دانش آموزی در مدرسه نیست، بعضی اوقات از درون کلاس های خالی، صدای پا، جیغ و خنده شنیده می گردد.

10. دسوزا شاول (DSouza Chawl)، واقع در بمبئی

شاید بمبئی مملو از مردم باشد، اما مکان های ترسناک هم در این شهر کم نیستند. دسوزا شاول در بخش ماهیم (Mahim) که در کنار خانه های کوچک واقع است، یک چاه بدون دیوار محافظ دارد. گفته می گردد زنی قصد داشت از چاه آب بکشد ولی در آن سقوط کرد و مرد. این اعتقاد وجود دارد که روح او هنوز هم در این مکان سرگردان است. مردم در بعضی شب ها، اندام زنی را در نزدیکی این چاه دیده اند. او به هیچ کسی آسیب نمی رساند؛ اما بعضی اوقات به اینجا می آید. روح دیگری که در شاول به سر می برد، روح مردی است که از این منطقه محافظت می نماید. بعضی اوقات ساکنین هم او را دیده اند.

منبع: travel.india.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 373

به "این 10 مکان عجیب در هند شما را تا سر حد مرگ می ترسانند!" امتیاز دهید

2 کاربر به "این 10 مکان عجیب در هند شما را تا سر حد مرگ می ترسانند!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 10 مکان عجیب در هند شما را تا سر حد مرگ می ترسانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید