سنای افغانستان: اقدامات خلیلزاد در روند صلح مشکوک است، سازمان ملل در پی مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان است!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مجلس سنای افغانستان ضمن تاکید بر مداخله کمیسیون انتخابات و برخی نهادهای بین المللی از جمله نمایندگی سازمان ملل در انتخابات افغانستان گفت که روند صلح تحت تدبیر زلمی خلیلزاد مشکوک است.

سنای افغانستان: اقدامات خلیلزاد در روند صلح مشکوک است، سازمان ملل در پی مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان است!

به گزارش ، مجلس سنای افغانستان در واکنش به تاخیر اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اظهار داشت که کمیسیون انتخابات و برخی نهادهای بین المللی از جمله نمایندگی سازمان ملل در پی مهندسی کردن نتایج این انتخابات هستند.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: تاخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی نگران نماینده است و گزارش هایی وجود دارد که برخی مامورین پایین رتبه کمیسیون انتخابات از جمله اعضای دبیرخانه این کمیسیون و برخی نهادهای بین المللی نتایج آرا را دست کاری می نمایند و به همین خاطر نتایج انتخابات را معطل قرار داده اند.

آقای مسلمیار با تاکید بر اینکه کمیسیون های انتخاباتی باید مسئولیت خود را ادا نمایند گفت که اگر نتایج آرا مهندسی گردد برای مردم افغانستان قابل قبول نخواهد بود.

زلمی زابلی، دیگر عضو مجلس سنای افغانستان نیز گفت که نمایندگی سازمان ملل متحد (یوناما) در روند شمارش آرا مداخله می نماید و به همین خاطر سخنگوی کمیسیون انتخابات نیز از سمت سخنگویی استعفا نموده است.

آقای زابلی از وجود مسائل جدی در داخل دو کمیسیون انتخاباتی در روند شمارش آرا و اعلام نتایج ابتدایی ابراز نگرانی کرد و گفت که دو کمیسیون باید در یک نشست مطبوعاتی دخالت ها در روند کاری این دو کمیسیون را به مردم افغانستان فاش سازند.

قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در تاریخ 19 عقرب/ آبان اعلام گردد اما به دلایل نامعلوم به تاریخ دوم قوس/ آذر به تعویق افتاد.

گفته می گردد که محتمل است کمیسیون انتخابات در این تاریخ نیز نتواند نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کند. انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ 28 میزان/ مهر یعنی حدود یک ماه پیش برگزار گردید.

مجلس سنای افغانستان همچنین بر ضرورت تامین صلح در این کشور نیز تاکید نموده و اظهار داشت که دیدارهای جداگانه خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با رهبران سیاسی افغانستان مشکوک است.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان در این مورد بیان داشت: مردم افغانستان در مورد کوشش های آقای خلیلزاد در مورد صلح ملاحظه دارند و اگر آقای خلیلزاد سیاست دوگانه ندارد چرا بزرگان سیاسی را در ارگ نمی خواهد و با همه یکجا در مورد چگونگی صلح صحبت نمی نماید؟

آقای مسلمیار اضافه نمود که آقای خلیلزاد در مورد صلح میان حکومت و سایر بزرگان سیاسی تفاوت قائل می گردد و با هرکدام به گونه مشکوک صحبت می نماید وگرنه همه مردم افغانستان می دانند که جنگ راه چاره نیست و از حرکت صلحی که با عزت باشد استقبال می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 6

به "سنای افغانستان: اقدامات خلیلزاد در روند صلح مشکوک است، سازمان ملل در پی مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای افغانستان: اقدامات خلیلزاد در روند صلح مشکوک است، سازمان ملل در پی مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید