سفره ایرانی را جهانی می کنیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با مثبت ارزیابی کردن جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در شیراز گفت: بخشی از اهداف جشنواره سفره ایرانی در شیراز محقق شد و هدف نهایی از برپایی جشنواره سفره ایرانی، جهانی شدن آن است.

سفره ایرانی را جهانی می کنیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا با هواپیما هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در شیراز گفت: هدف گذاری های نهایی برپایی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری جهانی شدن سفره ایرانی است که این موضوع با حمایت دستگاه های مختلف میسر خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در این جشنواره ایده های بومی در سطح ملی شناسایی می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ خط مشترکی محسوب می گردد، افزود: این جشنواره محصول فرهنگ است و تأثیرات فرهنگی مرتبط با صنعت خوراک و غذا مورد آنالیز نهاده شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: بنا داریم این حرکت فرهنگی را با برپایی جشنواره سفره ایرانی ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز اینکه گردشگری مصداق شاخص اقتصاد مقاومتی است، افزود: این صنعت در استان فارس باید پویاتر گردد.

علی اکبری درباره معضل بیکاری و خشکسالی در فارس گفت: با توجه به اینکه فارس در شرایط خشکسالی و بیکاری تحصیل نموده ها نهاده شده جا دارد گردشگری در این استان توسعه یابد و از تمامی ظرفیت ها در این عرصه استفاده گردد.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز با اظهار اینکه نتایج برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در استان به یک جشنواره ملی با ارایه استانداردهایی تبدیل خواهد شد، و خوراک جزو عناصر مهم در صنعت گردشگری است، افزود: در این صنعت بالغ بر 250 میلیارد دلار هزینه خوراک در سراسر جهان می گردد که این رقم باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته محسن رنجبر، ماهیت گردشگری اشتغالزایی و درآمدزایی است و موتور محرک و پیشرفت مالی و اجتماعی و فرهنگی است، بدون اینکه احتیاج نسل های آینده به خطر بیندازد.

وی با بیان اینکه تا به امروز 40 روستای هدف گردشگری در کشور تعیین شده است، گفت: احیای غذاهای سنتی، فرهنگ استفاده از خوراک های بومی و محلی از جمله اهداف برپایی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری است.

به گزارش میراث فرهنگی در این مراسم در دو بخش واحد پذیرایی و سرآشپز، برترین های جشنواره معرفی شدند و مورد تقدیر نهاده شدند.

در بخش واحد پذیرایی سفره خانه های سنتی کته ماس از استان فارس، هتل پارسیان از استان کهگیلویه و بویراحمد، اقامتگاه بوم گردی نوراک اناری از استان چهارمحال و بختیاری و عرضه غذاهای عشایر از استان لرستان تقدیر شدند. همچنین در بخش سرآشپز برتر، حسین حق جو از استان فارس، مریم جعفریان از استان کهگیلویه و بویراحمد، ماندانا میرزاخانی از استان چهارمحال و بختیاری و خداجان جان از استان لرستان مورد تقدیر نهاده شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 603

به "سفره ایرانی را جهانی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره ایرانی را جهانی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید