سری پادا یا قله آدامز کندی از دیدنی های سریلانکا، عکس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، این قله دیدنی که آن را قدمگاه مقدس بودا نیز می نامند، برفراز کوهی 2243 متری قرار گرفته و از صخره های عجیب و جالبی که ردپاهایی عظیم روی آن ها حکاکی شده، تشکیل شده است.

سری پادا یا قله آدامز کندی از دیدنی های سریلانکا، عکس

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

این ردپاها به اعتقاد مردم این منطقه به بودای مقدس تعلق دارد و از این رو، به پرستشگاهی برای بودائیان مبدل شده است. هر ساله بسیاری از زائران و جهانگردان برای بازدید از این مکان بلیط هواپیما سری لانکا را خریداری می نمایند تا نه تنها از ردپای بودا دیدن نمایند، بلکه تماشاگر مواهب طبیعی و زیبایی های توصیف ناپذیر این منطقه خوش منظره و دلفریب باشند.

چرا بازدید از سری پادا پیشنهاد می گردد؟

جزو جاهای دیدنی کندی و محبوب ترین اماکن جهانگردی کشور دیدنی سریلانکا و میراث جهانی یونسکو به حساب می آید.

جهت دسترسی به این مکان بسیار تماشایی بوده و از مناظر رویایی و شگفت انگیز کوهستانی تشکیل شده است.

دستیابی به این مکان مستلزم طبیعت گردی و کوهنوردی و در نتیجه سوزاندن میزان زیادی کالری است.

فضای دل انگیز و اثیری این مکان برای ثبت تصاویری زیبا، ماندگار و کارت پستالی جان می دهد.

جغرافیا و تنوع زیستی

سری پادا یا قله آدامز در بخش جنوبی ارتفاعات مرکزی راتناپورا و در فاصله 32 کیلومتری جنوب غربی شهر تماشایی و خوش آب و هوای هاتون قرار گرفته است. این کوه با تپه های جنگلی سرسبز و انبوهی پوشیده شده که اندوخته طبیعی این منطقه محسوب می گردد و گونه های مختلفی از حیوانات نظیر فیل تا پلنگ را در خود جای داده اند.

لازم به ذکر است که هیچ کوه دیگری در قد و قامت این کوه دیدنی در این نواحی وجود ندارد و کوه آدام چون ستونی که عرش آسمان را شکافته، در میان طبیعت تماشایی این منطقه از فاصله دور نیز خودنمایی می نماید.

جهتهای دسترسی به قله سری پادا

به وسیله 6 جهت مختلف می توان به این مکان دسترسی داشت: جهت مورای واته، جهت کوروویتا-اراتنا، جهت راتناپورا-پالابادالا، جهت مالیمبودا، جهت هاتون-نالاتانی و جهت موکوواته. اگر به پیاده گردی و کوهنوردی علاقه دارید، و دوست دارید مسحور زیبایی های بی حد و حصر مناظر طبیعی این منطقه گشت، جهت هاتون-نالاتانی را برای دسترسی به سری پادا برگزینید.

اما اگر محدودیت زمانی دارید، و قصد دارید در کوتاهترین زمان ممکن از این مکان بازدید کنید، جهت راتناپورا-پالابادالا را انتخاب کنید. با وجود اینکه این جهت سراشیبی نسبتا تندی دارد، اما طول جهت شما را چیزی حدود 5 کیلومتر کاهش خواهد داد.

صعود به قله سری پادا در شب

بخش زیادی از جهت دستیابی به قله سری پادا، از پله هایی تشکیل شده که از ابتدای کوه تا قله امتداد یافته اند. اما از آنجایی که در جای جای این جهت، لامپ هایی الکتریکی تعبیه شده، امکان صعودی بی خطر در شب نیز میسر گشته است.

لازم به ذکر است که در طول جهت توقفگاه ها و اغذیه فروشی های مختلفی قرار داده شده تا خورد و خوراک بازدیدنمایندگان حتی در شب نیز تامین گردد. شاید بگوئید چرا باید در شب این جهت را طی کنید و به قله سری پادا صعود کنید؛ پاسخ ساده است: برای تماشای منظره بی بدیل و خیره نماینده طلوع آفتاب صبحگاهی. این منظره آن قدر تماشایی است که هر ساله هزاران جهانگرد را راهی این جهت پر پیچ و خم می نماید تا یکی از زیباترین طلوع های خورشیدی که در تمام طول عمر خود دیده اند، را برفراز قله سری پادا نظاره گر باشند.

قدمگاه مقدس بودا

شاید جهانگردان برای تماشای مناظر زیبا و رویایی این مکان قدم در راه قله سری پادا بگذارند، اما بودائیان برای ادای دین خود به این مکان مقدس راهی این جهت طولانی می شوند. در بخش مرکزی این قله، صخره هایی وجود دارند که روی آن ها، اشکالی شبیه ردپایی عظیم بجا مانده است. به اعتقاد بودائیان این ردپا به بودا تعلق دارد، اما دانشمندان هرکدام فرضیه ای برای این اشکال ارائه دادهاند: بعضی معتقدند این اشکال مصنوعی بوده و توسط انسان ها روی صخره ها حکاکی شده اند و بعضی دیگر این اشکال را حاصل فرسایش طبیعی صخره ها می دانند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قله سری پادا چقدر است؟

بازدید از قله سری پادا رایگان است، اما در خصوص زمان پیشنهادی باید گفت که صعود به قله سری پادا دست کم 5 ساعت به طول مینجامند.

فصل مناسب برای بازدید از قله سری پادا چه زمانی است؟

بهترین زمان بازدید از این مکان از حیث آب و هوا، زمانی بین ماه های ژانویه تا مه است. اما اگر دوست ندارید در صفوف طولانی بازدید از قله سری پادا منتظر بمانید، از سفر به این مکان در ماه آپریل -که مصادف با سال جدید مردم سینهالی است- پرهیز کنید.

چگونه به قله سری پادا برویم؟

بستگی دارد از چه مکانی قصد دارید به قله سری پادا دست یابید. اگر در یکی از شهرهای کلمبو، هاتون و کندی اقامت داشته باشید، به راحتی و به وسیله ایستگاه های اتوبوس و قطار می توانید مستقیما به این مکان دسترسی داشته باشید.

در نزدیکی قله سری پادا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

ذخیرهگاه طبیعی پیک ویلدرنس سنکچواری: 1.2 کیلومتر

سازه باستانی ایندیکاتوپانا: 700 متر

آبشار موهینی: 2.2 کیلومتر

آبشار لاکزاپانا: 21.9 کیلومتر

آبشار آپر گارتمور: 28.1 کیلومتر

آبشار دوون: 42.6 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی قله سری پادا برای اقامت وجود دارد؟

اقامتگاه سینگ بروس: 4.6 کیلومتر

میهمانخانه آدامز پیک: 5.1 کیلومتر

اقامتگاه اسلایتلی چیلد: 5.5 کیلومتر

میهمانخانه ریور ویو واتسالا: 5.6 کیلومتر

هتل پراوینا: 7.7 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قله سری پادا هستند؟

غذاخوری لست شاپ: 110 متر

رستوران آهالاکانووا: 290 متر

رستوران آدیامالاتانا: 750 متر

غذاخوری میلامالاکاندورا: 1.0 کیلومتر

غذاخوری گالوانگدیا: 1.8 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1142

به "سری پادا یا قله آدامز کندی از دیدنی های سریلانکا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری پادا یا قله آدامز کندی از دیدنی های سریلانکا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید