زیست شناسی مصنوعی در راستا توسعه نهاده شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران- خبرنگاران- زیست شناسی مصنوعی حوزه ای نوپاست که پیشرفت آن نیازمند شتاب در تحقیقات است و مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، فعالیت ها در این حوزه را با انجام مطالعه ای جامع شروع نموده است.

زیست شناسی مصنوعی در راستا توسعه نهاده شد

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از حوزه های جدید تحقیقات بیولوژیکی زیست شناسی مصنوعی است که از حوزه های همگرا محسوب می گردد. این حوزه، تلفیقی از رشته های مختلف و متنوع همچون زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. محققان این حوزه ها گرد هم می آیند تا در تعامل و تبادل با یکدیگر زمینه پیشرفت این حوزه را فراهم نمایند.

با توجه به نوپا بودن این حوزه، مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه ورود داشته و اقداماتی برای ارتقاء آن انجام داده است که می توان به انجام مطالعه جامع در خصوص این فناوری اشاره نمود. این مرکز، وضعیت این حوزه را در جهان مورد آنالیز قرار داده است تا با برنامه و نقشه ای معین، اقدامات لازم را در ایران انجام دهیم.

به گفته علی محمد سلطانی رئیس مرکز فناوری راهبردی همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نتایج این تحقیقات برای معین نقشه راه حوزه زیست شناسی مصنوعی کاربرد دارد، البته در تعامل و همکاری با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد ترسیم نقشه راه این حوزه را داریم تا در امسال شاهد ارتقاء فعالیت ها در این زمینه باشیم.

علمی **9340**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 112

به "زیست شناسی مصنوعی در راستا توسعه نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست شناسی مصنوعی در راستا توسعه نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید