زنگ ورزش جوابگوی نیازحرکتی بچه ها نیست

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت:اگر در طول سال هیچ کلاس تربیت بدنی در هیچ ساعتی تعطیل نباشد بازهم تکاپوی احتیاج حرکتی بچه ها را نمی دهد و برای همین سراغ فعالیت های فوق برنامه رفتیم.

زنگ ورزش جوابگوی نیازحرکتی بچه ها نیست

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در گفت و گو با مهر، در مورد اینکه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون روزهای زیادی به خاطر آلودگی هوا فعالیت ورزشی در مدارس تهران و بسیاری از کلان شهرها تعطیل اعلام شد و با توجه به تاکید شما بر اهمیت تحرک ورزشی در سلامت آینده جامعه چه تمهیداتی برای چنین مواقعی اندیشیده اید، گفت: شرایط آب و هوا دست ما نیست و در روزهایی که آلودگی هوا بالاست چاره ای جز تعطیلی فعالیت های تربیت بدنی وجود ندارد اما در این مواقع ما چند مورد را پیش بینی نموده ایم یکی اینکه اماکن ورزشی را در طی سال های گذشته ارتقا بدهیم. برای همین از سال 92 که آمار اماکن ورزشی 1100 عدد بود امروز به 3500 عدد رسیده است.

وی ادامه داد: طرح تغییر کاربری فضاهای موجود در مدارس مقطع ابتدایی دوره اول خصوصا در مدارس دخترانه در دستور کار است تا در این طرح بعضی اتاق ها و فضاهایی که بلااستفاده است یا می تواند به سالن های کوچک ورزشی تبدیل گردد را تغییر کاربری دهیم و بچه ها بتوانند در این فضاها کارهای ژیمناستیک، بالا رفتن از طناب و فعالیت های این چنینی را انجام دهند. تا هفته تربیت بدنی سال جاری 200 عدد از این سال ها در مدارس ابتدایی افتتاح شد و تعهد استان ها این است که تا اسفند سال جاری این 200 سالن را به 380 عدد افزایش دهند.

حمیدی ادامه داد: احداث هزار چمن مصنوعی در مدارس جدید الاحداث نیز توسط سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده که مجری آن سازمان نوسازی است. سال جاری نام 400 مدرسه به سازمان نوسازی برای این منظور اعلام شده است و این هزار چمن مصنوعی باید ظرف سه سال احداث گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به این پرسش که عموما وقتی به دلیل آلودگی هوا زنگ ورزش مدارس تعطیل می گردد فعالیت ها در فضاهای بسته نیز تعطیل می گردد و زنگ ورزش به درس دیگری اختصاص پیدا می نماید، گفت: در زمان آلودگی هوا یک زمانی می گویند ورزش در فضای باز ممنوع است که در این مواقع ما از فضاهای سرپوشیده اسفاده می کنیم اما یک زمان به طور کلی فعالیت ورزشی را ممنوع اعلام می نمایند که در این مواقع تاکید ما این است که کلاس درس تربیت بدنی تعطیل نباشد و معلم در مدرسه حاضر باشد و آموزش های نظری بعضی رشته ها ویا ایست ورزی، ایزومتریک و ... را آموزش دهد.

وی ادامه داد: همه اینهایی که گفتم یک طرف اما اعتقاد ما این است که اگر در طول سال هیچ کلاس تربیت بدنی در هیچ ساعتی تعطیل نباشد و از ابتدا تا انتهای سال به صورت مرتب برگزار گردد هم تکاپوی احتیاج حرکتی بچه ها را نمی دهد برای همین است که ما به سمت فعالیت های ورزشی فوق برنامه رفته ایم. المپیاد درون مدرسه ای، حیاط پویا، تاکید بر ورزش صبحگاهی از جمله این پیش بینی هاست چرا که معتقدیم فعالیت های مکمل داخل م درسه باید در کنار زنگ ورزش وجود داشته باشد تا فعالیت حرکتی بچه ها افزایش پیدا کند.

حمیدی در خاتمه گفت: به گفته بسیاری از همکاران و مدیران کل استان ها فعالیت های فوق برنامه در مدارس جای خود را باز نموده است. از سال جاری پیش بینی کردیم انجمن های درون مدرسه ای شکل بگیرد. اینکه من بگویم در 107 هزار مدرسه کشور این اتفاق ها رخ می دهد درست نیست اما می توانم بگویم آثار این طرح ها را امروز می توانیم در همه مدارس مشاهده کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 505

به "زنگ ورزش جوابگوی نیازحرکتی بچه ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ ورزش جوابگوی نیازحرکتی بچه ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید