روسیه و عربستان مکلف به اجرای توافق فراوری نفت اوپک

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران: عربستان و روسیه در اجلاس هفته انرژی روسیه سعی می نمایند به بازار اطمینان دهند که حمله به تاسیسات نفتی عربستان تاثیری در عرضه نفت به بازار نگذاشته است.

روسیه و عربستان مکلف به اجرای توافق فراوری نفت اوپک

خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ بازار نفت در امسال با بدترین اختلال ها در عرضه روبرو شده ولی هنوز هم قیمت نفت در محدوده 60 دلار باقی مانده است.

پس از این که ماه گذشته حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی موقتاً فراوری نفت این کشور را نصف کرد، فراوری نفت اوپک بیشترین کاهش را طی 16 سال گذشته تجربه کرد.

اوایل تابستان سال 2019 بحران آلودگی خط لوله دروژبای روسیه باعث شد فراوری این کشور به شدت کاهش یابد و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست.

ولی در بیشتر روزهای سال 2019، میانگین قیمت نفت برنت حدود 66 دلار در هر بشکه بود که از قیمتی که معمولاً در زمان کمبود نفت پیش بینی می گردد بسیار کمتر است. همانطور که الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت تازه عربستان در دیدار روز چهارشنبه خود در کنفرانسی در مسکو اشاره کردند، جهان متعجب است که آیا هنوز عرضه اضافی نفت به بازار وجود دارد.

باب مک تلی، رئیس گروه راپیدان انرژی گفت: الکساندر نواک و شاهزاده عبدالعزیز نگرانند با ادامه احتاقتصادی کاهش قیمت نفت، سال آینده با مخاطراتی روبرو شوند. رشد تقاضای نفت رو به کاهش است چون مسئله برگزیت، درگیریهای خلیج فارس و جنگ تجاری چین و آمریکا به شدت بر اقتصاد های کلان ،تجارت و ریسکهای سیاسی تاثیر می گذارد.

نفت به تازگی بدترین سه ماهه خود را از نظر تقاضا نسبت به سال گذشته به سرانجام رسانده است و این مسئله عربستان را تحت فشار قرار می دهد چون اقتصاد این کشور به شدت وابسته به دلارهای نفتی است و همچنین میخواهد سهام شرکت بزرگ آرامکو را در همین ماه در بورس عرضه کند. در روسیه قیمت پایین نفت مسائل کمتری به وجود می آورد چون بودجه این کشور پر است ولی روسیه برای افزایش هزینه احیای اقتصاد کساد خود در سه سال آینده به یک خزانه پر احتیاج دارد.

عربستان و روسیه در اجلاس هفته انرژی روسیه سعی می نمایند به بازار اطمینان دهند که حمله به تاسیسات نفتی عربستان تاثیری در عرضه نفت به بازار نگذاشته است. آنها همچنین به کاهش فراوری خود طبق قرارداد کاهش فراوری اوپک و متحدانش ادامه می دهند ولی برای اطمینان در معین کردن آینده این قرارداد ، محتاط خواهند بود.

این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود که پس از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ژاپن در اواخر ماه ژوئن، تمدید قرارداد کاهش اوپک را اعلام نمود. بیانیه او دو روز قبل از گردهمایی رسمی اوپک و متحدانش در خصوص کاهش فراوری اعلام شد که نشان داد این تصمیم توسط روسیه و عربستان گرفته شده است.

پوتین در آن موقع اعلام نمود نفت حدود 60 تا 65 دلار در هر بشکه برای روسیه مناسب است.

هر تلاشی که روسیه و عربستان در این هفته برای ایجاد اطمینان از متعادل بودن بازار نفت انجام دهند، تا سرانجام سال باید دو برابر گردد

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 338

به "روسیه و عربستان مکلف به اجرای توافق فراوری نفت اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و عربستان مکلف به اجرای توافق فراوری نفت اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید