رنتزی: رفراندوم ایتالیا شکست بخورد، فاجعه مهمی رخ نمی دهد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، نخست وزیر چپگرای ایتالیا گفت پیش بینی نمی کند که در صورت شکست رفراندوم چهارم دسامبر برای اصلاح قانون اساسی فجایای مهمی رخ دهد.

رنتزی: رفراندوم ایتالیا شکست بخورد، فاجعه مهمی رخ نمی دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اصلاحات پیشنهادی که از زمان جنگ دنیای دوم بی سابقه بوده است، با هدف افزایش ثبات سیاسی در کشوری انجام می گردد که از سال 1945 شاهد روی کار آمدن 63 دولت بوده است. علاوه بر این کوشش می گردد کار مجلس و سیستم انتخاباتی ساده گردد و سیستم موجود که طبق آن باید یک قانون همزمان در دوره معینی در دو مجلس تصویب گردد، به خاتمه می رسد. تصویب در یک دوره معین روندی است که ممکن است سال ها به طول انجامد.

ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا پس از مذاکرات با اوباما در کاخ سفید گفت: گمان نمی کنم که اگر رای منفی در رفراندوم پیروز گردد، فاجعه های مهمی رخ دهد. اما از آنجایی که نمی خواهم تردیدی به وجود آید، ترجیح می دهم که در رفراندوم پیروز شوم. هر کاری بتوانم انجام می دهم.

به رای گیری چهارم دسامبر به چشم رفراندومی بر عملکرد دو سال و نیم رنتزی در مقام نخست وزیری ایتالیا نگاه می گردد. او ابتدا گفته بود که در صورت شکست استعفا می دهد اما با نزدیک شدن به زمان رفراندوم و احتمال شکست در این رابطه سکوت نموده است.

رنتزی در ادامه گفت: این رفراندوم کاری با تحولات بزرگ دنیا و مسائل دنیای ندارد. بسیار ساده است. از شما پرسیده می گردد که آیا می خواهید سیستم سازمانی در ایتالیا ساده سازی گردد؟

اوباما از این تغییرات اعلام حمایت نموده و در داخل ایتالیا با انتقاداتی روبرو شده است. او گفت: گمان می کنیم که این مساله به ایتالیا در پیمودن مسیری پویاتر و پر جنب و جوش تر مالی و نیز سیستم سیاسی پاسخگوتر یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 452

به "رنتزی: رفراندوم ایتالیا شکست بخورد، فاجعه مهمی رخ نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنتزی: رفراندوم ایتالیا شکست بخورد، فاجعه مهمی رخ نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید