راشد الغنوشی: تونس فقط دولت فایز السراج را به رسمیت می شناسد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس مجلس تونس گفت: این کشور تنها دولتی را که در لیبی به رسمیت می شناسد، دولت طرابلس است که مورد تائید سازمان ملل واقع شده است.

راشد الغنوشی: تونس فقط دولت فایز السراج را به رسمیت می شناسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تونسی الصباح نیوز، راشد الغنوشی با اشاره به وجود بعضی نگرانی ها درباره دخالت تونس در تحولات لیبی گفت: تونس میانجیگر خیر است و دخالتش در تحولات داخلی لیبی با هدف نزدیک کردن دیدگاه ها و مواضع طرف های درگیر در جنگ داخلی این کشور صورت می گیرد.

رهبر حزب اسلامگرای تونس با بیان اینکه رئیس جمهور این کشور به تازگی ملاقاتی با نمایندگان قبایل مختلف لیبی داشته است، گفت: این ملاقات با هدف اجرایی شدن صلح و ثبات در لیبی اجرا شده است چرا که برقراری صلح در این کشور به تامین امنیت (ملی) تونس منجر خواهد شد.

راشد الغنوشی توضیح داد: تونس از هیچ یک از طرف های متخاصم در جنگ طرابلس حمایت نمی کند.

به دنبال سفر هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه به تونس و مذاکراتش با رئیس جمهور این کشور درباره تحولات لیبی و گسترش همکاری های دوجانبه، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی گفت: این دولت با ترکیه ، تونس و الجزایر در یک ائتلاف قرار دارند.

مسئول دفتر ارتباطات ریاست جمهور تونس در واکنش به اظهارات وزیر کشور دولت وفاق ملی به الصباح نیوز گفت: تونس به هیچ ائتلافی نپیوسته است و از هیچ یک از طرف های درگیر در جنگ داخلی لیبی حمایت نمی کند.

این درحالی است که اسکای نیوز عربی به نقل از رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: آنکارا و تونس درباره حمایت از دولت وفاق ملی به توافق رسیده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 583

به "راشد الغنوشی: تونس فقط دولت فایز السراج را به رسمیت می شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راشد الغنوشی: تونس فقط دولت فایز السراج را به رسمیت می شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید