دوره های co op در کانادا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، امروزه کشور کانادا جزء مقاصدی است که متقاضیان زیادی را جهت مهاجرت به خود جذب می نماید؛ از جمله مهاجرت تحصیلی. از سوی دیگر تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا برای بسیاری از دانشجویان تبدیل به یک دغدغه مهم شده است و به همین دلیل بیشتر افراد می خواهند در کشوری کار نمایند که امکان تحصیل و کار بصورت همزمان برایشان فراهم باشد.

دوره های co op در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

کانادا از جمله کشورهایی است که به وسیله برنامه co op، این امکان را به دانشجویان بین المللی می دهد که با داشتن ویزای تحصیلی خود بتوانند در زمان های آف دانشگاه خود، همزمان با تحصیل، کار تمام وقت انجام دهند.

Co-op چیست؟

آموزش co-op یا co-operative، برنامه ای است که به دانشجویان این شانس را می دهد که در یک شغل مرتبط با رشته خود به عنوان کارآموز، کار نمایند. بیشتر برنامه های کوآپ به گونه ای ساختار یافته اند که هر ترم تحصیلی با یک ترم یا نیمسال کارآموزی جابجا می گردد. به دوره کاری خارج از دانشگاه اغلب به اصطلاح work term گفته می گردد.

Co-op در واقع یک همکاری مشترک بین دانشگاه، دانشجو و کارفرما است.

آیا در دوره کارآموزی کوآپ، حقوق دریافت می کنید؟

بله، دانشجویان دانشگاه و کالج که در شرکت ها یا سازمان های دیگر کار می نمایند، برای هر دوره کاری خود حقوق دریافت می نمایند.

نمونه ای از یک دوره کاری کوآپ

اگر یک برنامه کوآپ در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر بردارید، یک دوره کاری ممکن است در یک شرکت توسعه نرم افزار باشد؛ دقیقاً مثل یک کارمند معمولی، شما تحت نظارت یک مدیر قرار خواهید گرفت. شما ممکن است برای آن شرکت کدنویسی کنید یا به تست نرم افزارها بپردازید، یا حتی دستیاریک کارمند تمام وقت باشید. همچنین اگر درون یک تجارت باشید، ممکن است نقش دستیار مدیر شرکت یا سرپرست شرکت را انجام دهید.

در خاتمه مدت کار، از کارفرمایان خواسته می گردد فرم ارزیابی عملکرد کارآموز کوآپ را پر نمایند.

دانشجویان چگونه می توانند با برنامه کوآپ کار نمایند؟

بطور کلی پیدا کردن محل کار در دوره های co op کانادا، به عهده خود کالج می باشد اما دانشجو نیز در این امر نقش مهمی ایفا می نماید. مثلا دانشگاه لیست مراکزی را که کارآموز می پذیرد در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا از بین آنها انتخاب نمایند.

دانشگاه هایی که دارای برنامه های کوآپ هستند، دارای بخش ها یا خدماتی هستند که به دنبال ایجاد فرصت برای دانشجویان و کارفرمایان هستند. این یعنی دانشجویان می توانند مکانی مناسب برای اشتغال خود را نیز ضمن تحصیل در دانشگاه، پیدا نمایند. اگر مکانی را پیدا کردید که دوست دارید در آن کار کنید، سرویس یا دپارتمان کوآپ موجود در دانشگاه شما می تواند مشخص کند که آیا این شغل برای کارموزی کوآپ شما مناسب است یا نه.

اگریک دوره کارآموزی کوآپ را بگذرانید، آیا هنگام فارغ التحصیلی، شغل داشتن من تضمینی است؟

اینکه شما بطور تضمینی پس از فارغ التحصیلی صاحب شغل باشید تضمینی نیست، اما انجام یک دوره کوآپ به شما این امکان را می دهد که در حوزه تخصص و تحصیل خود تجربه بیشتری کسب کنید، آمادگی بیشتری برای کار در آن حوزه در آینده پیدا کنید و همچنین با افراد هم فکری دیدار کنید که بعدها می توانند به شما یاری نمایند. یک برنامه کوآپ همچنین این امکان را به افراد می دهد که اگر به آنها گفته گردد که فاقد تجربه عملی برای دریافت اولین شغل خود هستند، بتوانند آن دوره کوآپ را حذف نمایند.

آیا برنامه های کوآپ بیشتر از برنامه های معمولی هزینه دارند؟

در برخی موارد پ، برنامه های کوآپ کمی گران تر از سایر برنامه ها هستند، اما این مسئله معمولاً در خصوص برنامه هایی با خدمات اضافی صادق است؛ زیرا احتمالاً مزایایی که به افراد تعلق می گیرد از هزینه ها بیشتراست.

کارفرمایان از استخدام کارآموزان کوآپ چه سودی می برند؟

مزایای بسیاری برای استخدام دانشجویان کوآپ وجود دارد. کارفرمایان این شانس را دارند که شخصی پر از ایده های جدید و تازه و با آخرین آموزش ها را به کار بگیرند.

مدت زمان دوره های Co-op در مقاطع تحصیلی مختلف

  • Graduate Certificate : این دوره ها معمولا هشت ماه تا یک ساله است .
  • Diploma : مدت این دوره دو سال است .
  • Advanced Diploma : این دوره معادل با کاردانی در ایران و مدت آن سه سال است .
  • Bachelor : این دوره معادل با کارشناسی در ایران و مدت آن معمولا چهار سال است.
  • Post Graduate Certificate Program : مزیت این دوره ها نسبت به Master در این است که افراد را برای کار در کانادا آماده می نماید و چون با محیط های متفاوت کاری سرو کار دارند به نوعی به وسیله شبکه اجتماعی شانس بیشتری برای جذب در بازار کار دارند .

عوامل واجد شرایط بودن در برنامه های co-op

  • در دانشگاه محصل تحصیل خود، دانشجوی تمام وقت باشید
  • در یک دوره co-op ثبت نام نموده باشید (آن دوره باید از دوره های معتبری باشد که سازمان های فدرال از آنها نیرو جذب می نمایند (PSC))
  • میزان تسلط به زبان انگلیسی، دانش، مهارت، پشتکار، علاقه و استفاده از روابط اجتماعی، همگی در سطح مورد قبولی باشد

ملزومات ثبت نام در دوره های co op

  • داشتن یک ویزای تحصیلی معتبر
  • مرتبط بودن کار مورد نظر به یکی از حوزه های رشته تحصیلی شما
  • کار موردنظر باید جزء پیش نیازهای رشته تحصلی شما باشد.
  • مدت زمان دوره co-op شما نباید بیش از 50 درصد کل دوره تحصیلی شما باشد.
منبع: اینترنت
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1073

به "دوره های co op در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دوره های co op در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های co op در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید