در عجیب ترین اقامتگاه های سوئد وقتتان را بگذرانید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، آشنایی با چند هتل متفاوت در سوئد

سوئد کشوری سردسیر، شاد و آرام و بی حاشیه است که در گذشته پایگاه وایکینگ ها بوده است. کیفیت زندگی بالا این کشور را به کشوری خاص بدل کرده است. اگر گذرتان به این بخش از قاره اروپا افتاد از سفرتان لذت ببرید. در این جا چند هتل متفاوت در سوئد را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

در عجیب ترین اقامتگاه های سوئد وقتتان را بگذرانید

هتل هواپیما Jumbo Stay

احتمالا تا به امروز شب را در هواپیما سپری کرده و تجربه چشمان قرمز و خسته از خواب روز بعد از پروازتان را فراموش نکرده اید. در هتل هواپیما شما شانس خوابیدن در یک بوئینگ 747 را بدون ترک کردن فرودگاه Arlanda در استکهلم دارید. ساختار اتاق خلبان و بخش های دیگر هواپیما، تغییر کرده و امکانات رفاهی لازم در آن تعبیه شده و بخش کابین هواپیما به یک سوئیت لوکس تغییر کاربری داده است. این اتاق دارای بهترین چشم انداز در بین اتاق های هتل هواپیما است. تمامی پنل های هواپیما برای تامین فضایی راحت، محل خواب مناسب و امکانات اتاق ها از جای خود خارج شده اند.

هتل یخی

در نزدیکی روستای Jukkasjärvi در منطقه ها یخ زده شمال سوئد، هتل اصلی یخی که بیشتر شبیه به یک اثر هنری است، واقع شده است. در این هتل مجسمه هایی یخی از سراسر جهان وجود داشته و همه ساله بازسازی می شود. برای ساخت سازه این هتل از قطعات یخ رودخانه تورنه (Torne river) استفاده شده و سوئیت های ویژه یخی با دست و از طریق هنرمندان طراحی شده و اتاق های دیگر به صورت ساده هستند. کلیه تجهیزات، مبلمان و … در این هتل از جنس یخ ساخته شده و شما شب ها در کیسه خواب های دولوکس ساخته شده از طریق ارتش سوئد می خوابید و صبح ها را با یک سونا و نوشیدنی گرم آغاز خواهید کرد. برای اقامت های طولانی تر نیز شما به کلبه های قطبی مجاور این هتل منتقل شده و در این اتاق ها که دارای پنجره در سقف هستند، می توانید شفق قطبی را دیدن کنید. در رستوران این هتل زمستانی، غذاهای شمال سوئد در بشقاب هایی از جنس همان یخی که کل هتل با آن ساخته شده است، سرو می شود. اگر دوست دارید این اقامت شما در هتل بسیار خاص باشد می توانید از قبل نسبت به رزرو سورتمه های یخی که از طریق سگ های هاسکی کشیده می شود اقدام کرده و از فرودگاه با سورتمه به قصر یخی خود بروید.

هتل درختی

سفینه ای به همراه نردبان هایی که می توانید آن را جمع کنید، مکعب های آینه ای شکل که نور خورشید و تصاویر جنگل های اطراف را منعکس کرده و یک آشیانه درهم تنیده شده پرندگان …. این ها توصیف شش خانه درختی ویزه و منحصر به فرد هستند که با نام هتل درختی معروفیت داشته و از طریق یکی از مشهورترین معماران سوئدی در ارتفاع نسبتا زیادی از سطح زمین و روی درختان چند صد ساله کاج در منطقه زیبای جاده 97 (Route 97) در غرب Luleåin واقع در شمال سوئد ساخته شده است. در این هتل همه چیز اعم از وسایل و مبلمان، چراغ ها، حمام، سونا و …. به روش سنتی ساخته شده و این هتل جزو هتل های دوستدار محیط زیست محسوب می شود. فقط یک سوال در این مورد وجود دارد که چرا اتاق موسوم به مخروط قرمز در این هتل، آبی رنگ است؟

هتل زیر زمینی Sala Silvergruva

برای تجربه کردن اقامتی واقعی در سوئیت معدنی واقع در Sala Silvergruva که عمیق ترین هتل جهان محسوب و شده و در شهر سالا (Sala) واقع شده است، باید به عمق 155 متری زیرزمین و درون یکی از مشهورترین معادن نقره سوئد بروید. پس از یک تور کامل در تالار ضیافت و تونل هایی که با نور شمع روشن شده اند، به دیدن دریاچه زیر زمینی رفته و سپس وارد اتاق دنج و راحت خود که در دل یک صخره کنده شده است می شوید. در اینجا یک سیستم مخابراتی اراتباط شما و جهان بیرون را حفظ می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1850

به "در عجیب ترین اقامتگاه های سوئد وقتتان را بگذرانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در عجیب ترین اقامتگاه های سوئد وقتتان را بگذرانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید