خبرنگاران نخستین مرکز تخصصی کسب و کار در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری از افتتاح نخستین مرکز تخصصی کسب و کار و کارآفرینی در استان خبر داد.

خبرنگاران نخستین مرکز تخصصی کسب و کار در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

فرانک کبیری روز سه شنبه در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه این مرکز به عنوان دومین مرکز تخصصی کسب و کار و کارآفرینی در سطح کشور است، افزود: این استان دارای آمار بالای جوانان جویای کار است و راه اندازی این مرکز در راستای نگاه ویژه به آموزش و تربیت نیروهای جوان و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار و فراهم کردن زمینه اشتغال آنان فعال شده است.

به گفته وی، چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان کمتر توسعه یافته است که استفاده نکردن از ظرفیت های موجود بین دستگاهی، ناهماهنگی آهنگ رشد در برابر حوزه های مختلف، پایین بودن مهارت فنی و حرفه ای و همچنین مهارتهای عمومی و مدیریتی برای دستیابی به شغل یا کارآفرینی ، منجر به بالا رفتن آمار بیکاری در استان و عاملی برای دست پیدا نکردن به توسعه پایدار شده است.

وی گفت: برای راه اندازی این مرکز بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که با استفاده از ظرفیت های بهره وری منابع، موجب می شود افراد مهارت آموخته بتوانند با سایر مهارتهای در حوزه کسب و کار، مسایلی چون مصاحبه های کاری آشنا شوند و تغییر نگرشی در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود برای استفاده از فرصت های شغلی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

کبیری با تاکید بر اینکه این مرکز حلقه گمشده آموزش تا اشتغال را بهم پیوند می دهد، گفت: این مرکز موجب تکمیل زنجیره آموزش در استان می شود.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر، آماده کردن نیروی انسانی برای ایجاد کسب و کار جدید در بخش خصوصی پس از قبولی در آزمون مهارتی برای کاهش سطح بیکاری در استان با توجه به ظرفیت های موجود از اهداف راه اندازی این مرکز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه مشاوره در راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک خصوصی و آشناساختن متقاضیان با مقدمات ایجاد شغل، استفاده و معرفی ظرفیت دستگاه های مختلف از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

وی به تقویت مهارت های عمومی از جمله مهارت گفتاری، پرورش مهارتهای ارتباطی موثر نوشتاری، مانند نحوه نگارش تقاضای کار و مهارت نوشتن طرح کسب و کار، مهارت در برقراری ارتباط و مذاکره و مهارت انتخاب نام مناسب و مکان مناسب برای کسب و کار، همچنین مهارتهای مدیریتی مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت ریسک، مدیریت بازاریابی، مالی، نحوه ثبت شرکت و پرورش خلاقیت و نوآوری، یافتن مزیت رقابتی، بستن قرارداد و آشنایی با قوانین و مقرارت کسب وکار در این مرکز آموزش داده می شود.

به گفته وی، تربیت نیروی متخصص برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا و پیروز از مزیت های این مرکز است .

به گزارش خبرنگاران، 10 مرکز جوار دانشگاهی، سه مرکز جوار زندان و 100 کارگاه آموزش روستایی و 2 مرکز جوار دانشگاهی علاوه بر مراکز دولتی و 210 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد این اداره کل در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1232

به "خبرنگاران نخستین مرکز تخصصی کسب و کار در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین مرکز تخصصی کسب و کار در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید