خبرنگاران مردم زلزله زده سی سخت برای دریافت تسهیلات تعلل نکنند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم شهر زلزله زده سی سخت و روستاهای اطراف آن برای دریافت تسهیلات ساخت و بازسازی منازل مسکونی تعلل نکنند.

خبرنگاران مردم زلزله زده سی سخت برای دریافت تسهیلات تعلل نکنند

به گزارش خبرنگاران، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست بازسازی شهر سی سخت در یاسوج گفت: تا به امروز کم کاری از سوی بانک های استان صورت نگرفته و تمامی بانک های عامل پرداخت این تسهیلات پای کار هستند.

وی اضافه کرد: هر گونه تعللی از سوی مردم برای دریافت تسهیلات ساخت و بازسازی، این امتیاز را از مردم سی سخت می گیرد و ظرفیت محدود است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: بانک ها و بنیاد مسکن استان پای کار اند اما همچنان از آن ها انتظار می رود بانک ها سرعت بیشتری در پرداخت این تسهیلات به مردم داشته باشند.

کلانتری مطرح کرد: جامعه هدف این تسهیلات افراد خسارت دیده از زلزله هستند و تعداد آن ها زیاد نیست اما بسیاری از آن ها هنوز مراجعه نکرده اند.

وی ابراز داشت: بانک های کهگیلویه و بویراحمد در صورت عدم مراجعه افراد زلزله زده سی سخت به بانک ها، باید به این افراد مراجعه نمایند و برای تسریع در پرداختی ها بکوشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: کار آوار برداری 760 واحد مسکونی زلزله زده در شهر سی سخت به خاتمه رسیده است.

کلانتری بیان نمود: 200 دستگاه ماشین آلات بنیاد مسکن کار آوار برداری در این شهر را انجام داده اند و مابقی نیز در دست اجراست.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تمامی تسهیلات شامل احداثی، تعمیری و معیشتی است که تا به امروز 313 پرونده انعقاد قرار داد شده است.

منصور دانش آموز اضافه کرد: بیش از 6 هزار فقره تسهیلات تا به امروز مصوب شده است.

در پی وقوع زلزله 5 و 6 دهم ریشتری 29 بهمن 99 در شهرستان دنا به سه هزار و 700 واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. 800 واحد به علت خسارت 60 تا 100 درصد احتیاج به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و 700 واحد نیز 2 هزار و 900 واحد تعمیری هستند.

از مجموع 800 واحد بازسازی 420 واحد شهری و 380 واحد روستایی و از 2 هزار و 900 واحد تعمیری هزار و 500 واحد شهری و هزار و 400 واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین 20 تا 40 درصد و بر اثر این زلزله به 2 هزار و 300 واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. 64 نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

12 فروردین سال 97 نیز زمین لرزه 5.2 ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال 68 هم زلزله ای با بزرگی بیش از 5.2 ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

شهرستان 42 هزار نفری دنا در 35 کیلومتری غرب یاسوج واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1448

به "خبرنگاران مردم زلزله زده سی سخت برای دریافت تسهیلات تعلل نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم زلزله زده سی سخت برای دریافت تسهیلات تعلل نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید