خبرنگاران قارچ گانودرمای خراسان شمالی به روسیه صادر می گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: فراوری کننده بجنوردی و تنها دارنده مجوز فراوری قارچ گانودرما در کشور، بتازگی از روسیه سفارش فراوری هزار کیلوگرم از این محصول را گرفته است.

خبرنگاران قارچ گانودرمای خراسان شمالی به روسیه صادر می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ملیحه یغمایی روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: خانم صغرا احمدی فراوری نماینده قارچ گانودرمای کشور توانسته است در شهرستان های مختلف برای افراد بسیاری اشتغال زایی داشته باشد و فراوری قارچ گانودرما را به عنوان یک شغل خانگی، رونق داده است.

وی اضافه کرد: با همت این خانم کارآفرین، یک سالن فراوری قارچ گانودرما در زندان بجنورد هم راه اندازی شده است و بانوان با دریافت آموزش ها و یاری های لازم، به فراوری قارچ در زندان اقدام می نمایند.

وی با بیان اینکه فراوری قارچ گانودرما در استان، به روستاهای مختلف کشانده شده است، گفت: این بانوی کارآفرین، خرید تمامی قارچ های فراوری شده در سالن های روستایی را تضمینی خریداری و روانه بازار می نماید.

یغمایی گفت: خانم احمدی، امروز برای شرکت در هجدهمین نمایشگاه انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه(موسیاد) راهی این کشور همسایه شد.

وی گفت: این بانوی بجنورد، به عنوان تنها دارنده مجوز فراوری قارچ گانودرما در ایران، در این نمایشگاه حضور می یابد و امید می رود این حضور سبب رونق بازاریابی در این کشور همسایه باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی اعلام نمود: در سال جهش فراوری، ایجاد مشاغل خرد و خانگی و حمایت از کارآفرینان بانو از اولویت های این دفتر است.

خام احمدی اهل بجنورد، 2 سال پیش برای نخستین بار در کشور، توانست مجوز فراوری قارچ گانودرما را دریافت کند.

قارچ گانودرما با نام لاتین reishi یا ganoderma از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی استفاده می شد. این قارچ در چین نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بود و 2 هزار سال در کشورهای مختلف شرقی به خواص درمانی آن اعتقاد داشتند.

این قارچ بو و طعم دلپذیری ندارد و خام آن قابل خوردن نیست. در کشورهای مختلف نظیر چین، ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی ها یا دمنوش های مختلف به خصوص به صورت پودر شده مصرف می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1174

به "خبرنگاران قارچ گانودرمای خراسان شمالی به روسیه صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قارچ گانودرمای خراسان شمالی به روسیه صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید