حمله تد کروز به بایدن درباره برجام

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایسنا نوشت: یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت که دولت بایدن هم مانند دولت اوباما با رویکردی که نسبت به توافق هسته ای اتخاذ کرده، اختیار قانونی کنگره را در امر تایید توافق هایی مانند برجام تضعیف کرده است.

حمله تد کروز به بایدن درباره برجام

به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، تد کروز سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس در معرفی لایحه ای ارائه شده از سوی جمعی از سناتورهای هم حزبی اش که اختیارات رئیس جمهور آمریکا را درباره انجام توافقی هسته ای با ایران در قالب یک معاهده مشروط به تایید کنگره می کند و خود او نیز از امضا کنندگانش می باشد، در انتقاد از رویکرد دولت جو بایدن نسبت به مسئله هسته ای ایران گفت: دولت جو بایدن می داند که عجله نامعقولش برای بی اثر کردن تحریم ها علیه ایران، غیر قابل توجیه است، بنابراین به جای شفاف بودن و همکاری با کنگره، دولت تصمیم گرفته است کنگره را از این موضوع کنار بگذارد.

کروز ادامه داد: در این فرایند، دولت با نشان دادن این که توافق فاجعه بار هسته ای ایران را تسلیم کنگره نخواهد کرد، درست مانند دولت اوباما، چون می دانستند با مخالفت اکثریت دو حزبی روبرو خواهد شد، اختیار قانونی سنا را برای ارائه توصیه هایی درباره معاهده ها و رضایت دادن به آن ها تضعیف کردند.

او اضافه نمود: از همکارانم می خواهم آسیب وارد آمده به توازن قوا را جبران کرده و از من و سناتور ران جانسون در درخواست از دولت بایدن برای ارائه برجام به کنگره حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، اظهارات تد کروز در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای به بهانه ناقص بودن خارج شد و تحریم های متعددی را علیه ایران اعمال کرد.

دولت جو بایدن از زمان روی کار آمدن با تغییر رویکرد این کشور نسبت به توافق هسته ای به دنبال بازگشت به پایبندی به این توافق بوده است.

در حال حاضر مزاکرات احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران-واشنگتن به توافق در وین در جریان است. امروز ششمین دور این مذاکرات برگزار خواهد شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1556

به "حمله تد کروز به بایدن درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تد کروز به بایدن درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید