حمام یخ و یخ در بهشت راه حل ورزشکاران استرالیایی برای مقابله با گرمای توکیو

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، استرالیا تدابیر خاصی برای مقابله با گرمای هوا در توکیو برای ورزشکاران المپیکی خود اندیشیده است.

حمام یخ و یخ در بهشت راه حل ورزشکاران استرالیایی برای مقابله با گرمای توکیو

به گزارش خبرنگاران به نقل از تایمز، از اوایل سال 2020 با شیوع ویروس کرونا بازیهای المپیک توکیو تاثیرات زیادی از آن پذیرفت. حتی اکنون سه ماه قبل از شروع بازی ها هنوز تعیین نیست که آیا ورزشکاران استرالیایی به موقع واکسینه می شوند یا حتی بازی های المپیک به طور کامل لغو می گردد. در کنار این ها خطر دیگری برای سلامتی ورزشکاران، مربیان و همراهان را تهدید می نماید و آن هم گرمای شدید تابستان توکیو است که می تواند به اندازه کرونا مانع ایجاد کند.

هنگامی که آخرین بار توکیو در سال 1964 میزبان بازی های تابستانی بود، این بازی ها در ماه اکتبر برگزار گردید. چرا که متوسط دما در ماه های جولای و آگوست حدود 30 درجه سانتی گراد است و حتی می تواند از 35 درجه سانتیگراد بیشتر گردد. هر سال صدها نفر از مردم ژاپن به علت گرما می میرند و هزاران نفر در بیمارستان ها بستری می شوند.

رابرت وایتینگ روزنامه نگار ساکن توکیو در ژاپن تایمز در سال 2014 نوشت: مثل این است که به مدت دو ماه در داخل یک حمام عظیم سونا بنشینید.

بازیهای این دوره در تابستان برگزار می گردد که به خاطر ترجیح شرکت های رسانه ای آمریکایی است که کمیته بین المللی المپیک را با هزینه های گسترده تامین اقتصادی می نمایند.

دکتر پتا مالونی از انستیتوی ورزش استرالیا (AIS) می گوید: گرما می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد ورزشکاران داشته باشد. شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد در برخی از ورزش ها گرما می تواند به اندازه 10 یا 15٪ بر نتایج عملکرد تأثیر بگذارد که این خیلی زیاد است.

به همین دلیل، ورزشکاران المپیکی استرالیا به صورت 24 ساعته به حمام های یخ دسترسی خواهند داشت و روزانه 500 لیتر یخ در بهشت در اختیار ورزشکاران قرار داده می گردد تا از تاثیر گرما روی ورزشکاران استرالیایی برای المپیک کاسته گردد.

به دلیل محدودیت های کرونا، ورزشکاران فقط پنج روز قبل از مسابقه مجاز به ورود به ژاپن هستند که این امر زمان کمی را برای سازگاری باقی می گذارد.به همین خاطر خیلی از ورزشکاران که با گرمای هوا بیشتر در ارتباط هستند مانند دوچرخه سواران جاده و کوهستان، با شرایط مشابهی در استرالیا تمرین می نمایند تا بتوانند با گرمای شدید ژاپن سازگار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1464

به "حمام یخ و یخ در بهشت راه حل ورزشکاران استرالیایی برای مقابله با گرمای توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام یخ و یخ در بهشت راه حل ورزشکاران استرالیایی برای مقابله با گرمای توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید