جایزه مصطفی (ص) از پژوهش و همکاری های علمی برگزیدگان خود حمایت می نماید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) گفت: 20 درصد از مبلغ نقدی جایزه مصطفی (ص)، از چهارمین دوره خود به حمایت از رشد علم و فناوری در قالب یاری هزینه های پژوهشی و ایجاد همکاری های علمی، تخصیص می یابد.

جایزه مصطفی (ص) از پژوهش و همکاری های علمی برگزیدگان خود حمایت می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی (ص)، سید علی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) گفت: به جهت حمایت از فعالیت های علمی برگزیدگان جایزه مصطفی (ص)، 20 درصد از مبلغ نقدی این جایزه از چهارمین دوره خود در قالب اعطای گرنت پژوهشی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشور های اسلامی، اعطای یاری هزینه فرصت مطالعاتی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشور های اسلامی، اعطای یاری هزینه سفر به برگزیدگان برای حضور در رویداد های بنیاد یا رویداد های کشور های اسلامی و اعطای گرنت به برگزیدگان برای انتشار مقالات مشترک با پژوهشگران کشور های اسلامی اعطا می گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه سایر قالب های اعطای این مبلغ شامل اعطای یاری هزینه به برگزیدگان برای انجام پروژه های مشترک در کشور های اسلامی، اعطای یاری هزینه به برگزیدگان برای راه اندازی مراکز مشترک علمی در کشور های اسلامی، اعطای یاری هزینه به برگزیدگان برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از کشور های اسلامی، اعطای یاری هزینه به برگزیدگان برای عضویت و فعالیت در مجامع علمی کشور های اسلامی و سایر برنامه های پیشنهادی مورد تایید بنیاد مصطفی (ص) می باشد.

اعطای جایزه مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری، بعلاوه به اسم یکی از نماد های شایستگی و رجحان علمی در سطح دنیا در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر دنیا اسلام اعطا می گردد، به اثری نوآورانه در مرز های دانش تعلق می گیرد که به وسیله افرادی شاخص در حوزه های علم و فناوری ارائه شده و زمینه ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

اولین دوره جایزه مصطفی (ص) در دی¬ماه سال 1394 برگزار گردید که پروفسور عمر یاغی از کشور اردن و پروفسور جکی ای-رو یینگ از کشور سنگاپور برگزیدگان آن بودند. دومین دوره جایزه مصطفی (ص) در آذرماه سال 1396 برگزار گردید که پروفسور سامی ارول گلنبه از کشور ترکیه و پروفسور محمدامین شکراللهی از کشور ایران استحقاق دریافت این جایزه را داشتند. سومین دوره جایزه مصطفی (ص) هم در آبان ماه 1398 برگزار گردید و این جایزه به پنج نفر از رجحانن های علم و فناوری دنیا اسلام اعطا شد. در این دوره، پروفسور اوگور شاهین از کشور ترکیه و پروفسور علی خادم حسینی از کشور ایران به جمع برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) پیوستند و بعلاوه پروفسور عمران اینان از کشور ترکیه، پروفسور حسین بهاروند از کشور ایران و دکتر محمد عبدالاحد از کشور ایران، برگزیدگان مقیم کشور های اسلامی سومین دوره این جایزه بین المللی بودند.

مراحل داوری و انتخاب برگزیدگان چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) هم به سرانجام رسیده است و از برگزیدگان این دوره طی آیینی پرشکوه در 29 مهر 1400 مصادف با هفته وحدت تجلیل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1685

به "جایزه مصطفی (ص) از پژوهش و همکاری های علمی برگزیدگان خود حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه مصطفی (ص) از پژوهش و همکاری های علمی برگزیدگان خود حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید