تالاب بهترین پتانسیل سرمایه گذاری در انزلی است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران/گیلان فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه تالاب بهترین پتانسیل سرمایه گذاری در انزلی است، گفت: تالاب انزلی به اندازه تالاب های بین المللی می تواند گردشگر پذیر باشد و برای شهرستان و منطقه درآمدزایی به همراه بیاورد.

تالاب بهترین پتانسیل سرمایه گذاری در انزلی است

اسماعیل حیدری آزاد امروز در جلسه کارگروه فنی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه روستاییان صاحبان اصلی روستا هستند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر برای پروژه های سرمایه گذاری در سطح روستاها شاهد آن هستیم عدم همکاری بعضی روستاییان با سرمایهگذار است.

حیدری آزاد اضافه کرد: در حالی که با اجرای پیروز یک طرح گردشگری و بوم گردی قیمت اراضی و املاک روستا بالا رفته و علاوه بر آن شاهد ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهیم شد.

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر اینکه نزدیک به 70 درصد اقامتگاه ها و مراکز توریستی گیلان در این شهرستان واقع شده و این شهرستان قطب گردشگری استان است، توضیح داد: ولی شاهد آمار بالای بیکاری در شهرستان انزلی هستیم.

وی با بیان اینکه نعمت الهی و فرصت های خوب سرمایه گذاری در شهرستان داریم، اضافه کرد: تالاب انزلی به اندازه تالاب های بین المللی می تواند گردشگر پذیر باشد و برای شهرستان و منطقه درآمدزایی به همراه بیاورد.

حیدری آزاد با تاکید بر اینکه می توانیم شهرک ها و صنایع برند در انزلی داشته باشیم، گفت: انتظار داریم تالاب به عنوان یک فرصت برای رشد انزلی و گیلان باشد. تالاب بهترین پتانسیل سرمایه گذاری در انزلی است که اداره محیط زیست و امور آب هم باید همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند و طرح های کاربردی مطابق با اصول استاندارد و بین المللی زیست محیطی ارائه دهند تا علاوه بر اجرای طرح های سرمایه گذاری شاهد به خطر افتادن تالاب نباشیم.

در ادامه این جلسه اسماعیل قاسمی، بخشدار مرکزی انزلی اظهار کرد: در راستای آنالیز شرایط آبندان ها جلسات متعدد با ادارات ذیربط اجرا شده و برنامه ریزی لازم برای اقدامات اولیه واگذاری آبندان ها انجام دادیم.

قاسمی توضیح داد: آنچه مورد نگرانی روستاییان در زمینه استفاده از واگذاری آبندان هاست تامین آب مورد احتیاج کشاورزی بعد از واگذاری به بخش خصوصی و یا تعاونی ها است و باید در این زمینه به خوبی اطلاع رسانی گردد.

بخشدار مرکزی انزلی تاکید نمود: یکی دیگر از موارد نبود امکانات زیرساختی از جمله راه مناسب است همچنین بعضی از آبندان ها لایروبی نشده ضمن اینکه زمان استفاده از آبندان محدود است و باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در زمینه آبزی پروری و همچنین گردشگری بتوانیم به موقع استفاده لازم را داشته باشیم.

قاسمی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی صحیح در زمان مناسب آب کشاورزی، گفت: با توجه به این موارد قطعا شاهد اجرای پیروزیت آمیز سرمایه گذاری در حوزه آبندان ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 472

به "تالاب بهترین پتانسیل سرمایه گذاری در انزلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب بهترین پتانسیل سرمایه گذاری در انزلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید