برترین ایده های استفاده از رنگ سبز آبی دکوراسیون منازل

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، از نظر روانشناسی رنگ ها، رنگ سبز آبی دکوراسیون یکی از آرامش بخش ترین و برترین ترکیب ها در نقاط مختلف خانه به شمار میرود. البته برای این که بتوانید آن را به درستی اجرا کنید احتیاج است که از یک سری اصول پیروی کرده و حتما تراکم رنگ ها را به نسبت هم متناسب اجرا کنید.

برترین ایده های استفاده از رنگ سبز آبی دکوراسیون منازل

رنگ های روشن مانند سبز آبی، انتخاب های محبوبی برای افزودن طراوت و ایجاد جلوه های آرامش بخش در اتاق هستند و ترکیب رنگ های طراحی داخلی مدرن را آرام تر و تسکین بخش تر می نمایند. طرح های کاغذ دیواری، پارچه های اثاثیه منزل و لوازم دیزاین داخلی می توانند به صورت رنگ سبز آبی و یا ترکیب با یک رنگ دیگر انتخاب شوند. البته شما می توانید حتی از این رنگ ها در پرده ها، فرش های کف، کوسن های تزئینی نیز بهره بگیرید.

دلایل استفاده از رنگ سبز آبی در دکوراسیون خانه

رنگ سبز آبی دکوراسیون در طول دو سال اخیر بسیار محبوب شده است. از سایه های رنگ سبز ملایم، رنگ های آبی آسمانی گرفته تا رنگ های فیروزه ای و سبز پر رنگ و کم رنگ با بهره گیری از تم های زمینه سفید، از جمله ترکیباتی هستند که می توانید در عصر حاضر از آن ها بهره ببرید.

رنگ های آبی روشن و سبز ترکیب رنگ های نزدیک به هم ایجاد می نمایند و زیبایی زیادی را به وسایل خانه می بخشند. ترکیب رنگ های آبی روشن و سبز باعث می گردد که دکوراسیون اتاق خواب آرام و مجذوب کننده باشد. رنگ سبز آبی تطبیق پذیر است و می توان به عنوان رنگ سرد از آن استفاده کرد. اگر در نظر دارید که برای رنگ آمیزی دیوارها از آن بهره ببرید باید بدانید که بهتر خواهد بود طیف آبی آن بیشتر بوده و برای استفاده از رنگ سبز آبی به نسبت کمی به سبز احتیاج خواهید داشت.

رنگ های سبز آبی و ترکیب رنگ های محبوب طراحی داخلی

در ادامه با روش های ترکیب چند رنگی آشنا می شویم. رنگ سبز آبی دکوراسیون را می توانید با رنگ های بادمجانی، هلویی، صورتی غبارآلود، زرد به خوبی در بخش ها و اجزای مختلف خانه بهره ببرید. البته که انتخاب رنگ های زیتونی، آبی آسمانی، فیروزه ای و… نیز می توانند سبب ایجاد تعادل شوند. شما می توانید رنگ دیوار پشت تلویزیون را سبز آبی نموده و سپس رنگ میز تلویزیون را زیتونی و یا آبی آسمانی انتخاب کنید. رنگ آمیزی داخلی سبز روشن به خوبی با شیشه ها، استیل و حتی بتن سازگار است و طراحی مدرن و فوق العاده مثبتی را برای شما به ارمغان می آورد.

رنگی سازگار با دیزاین مدرن

تغییر رنگ طراحی داخلی کم هزینه ترین راه برای ایجاد حس تازگی و بهبود شرایط دکوراسیون است، رنگ های داخلی باید به درستی انتخاب شوند. شما می توانید در این سبک، از تجهیزات مدرن و همین طور مبلمانی با ساختار مدرن استفاده نمایید. زندگی در یک خانه بزرگ با رنگ سبز آبی حس خوبی به شما منتقل خواهد نمود.

استفاده از رنگ سبز آبی با رنگی که تلفیقی از سبز و زرد باشد باعث خواهد شد که ته رنگ زمینه ای که به تناژ آبی نزدیک است به اندازه قابل توجهی خودنمایی کند. یکی از ایده های کلیدی که ما به شما پیشنهاد می کنیم که آن را اجراء کنید، انتخاب قفسه کتاب با رنگ سبز آبی است. حال برای رنگ زرد هم می توانید از لامپ های کم مصرف و ال ای دی یا SMD هایی با رنگ زرد و شبیه به نور خورشیدی بهره ببرید. یک مجسمه، ساعت رومیزی و یا تابلوی عکس روی قفسه کتاب قرار داده و نور را به شکلی تنظیم کنید که دقیقا روی این متریال باشد.

چنین ترکیب رنگی همواره حس زندگی و سرخوشی را به فضای داخلی اتاق پذیرایی یا نشیمن شما منتقل می نماید.

استفاده از رنگ سبز آبی در اتاق خواب

رنگ سبز آبی یکی از رنگ های محبوبی است که در اتاق عمل و لباس پزشکان و پرسنل مراکز درمانی استفاده می گردد. همان طور که گفتیم در انتخاب یک رنگ، روان شناسی اهمیت زیادی دارد. شما می توانید در اتاق خواب خود به جای استفاده از تناژ رنگ سبز آبی در دکوراسیون داخلی و دیوارها، تخت و یا بهتر است بگوییم کل سرویس خواب را به این رنگ انتخاب کنید. البته ممکن است در کوتاه مدت کمی عجیب باشد. چون ما معمولا عادت به استفاده از تم های چوبی کلاسیک در اتاق خواب داریم اما گاهی ریسک کردن در انتخاب رنگ می تواند حس و حال اتاق خواب شما را که بخش زیادی از شبانه روز را در آن می گذرانید، کاملا تغییر دهد.

ترکیب رنگ سبز آبی با رنگ های صورتی و نارنجی در پذیرایی

ایده خلاقانه بعدی در خصوص رنگ سبز آبی دکوراسیون استفاده از رنگ دیوار با همین تم و رنگ های نارنجی روی مبلمان و حتی کف پوش پذیرایی است. البته دقت کنید که زیاده روی در خصوص انتخاب تم های روشن مانند نارنجی و صورتی به مرور زمان می تواند زننده باشد.

از طرفی بهتر است که تم های نارنجی خیلی پر رنگ انتخاب نشوند و حتی به تیره نیز نزدیک تر باشند. تلفیق نمودن رنگ سبز آبی و قرمز متمایل به نارنجی، ظاهری با تم گرم تر ایجاد نموده در حالی که رنگ صورتی چرک و سبز آبی این تناژ را به سرد نزدیک تر می نمایند. در هر حال شما در استفاده از هر دوی این رنگ ها آزاد هستید. همه چیز بستگی به خودتان دارد اما دو ترکیب رنگی که در این تیتر در خصوص آن ها صحبت کردیم به هیچ عنوان نمی توانند جایی در دکوراسیون کلاسیک داشته باشند.

شما می توانید با اضافه کردن رنگ طلایی به سبک کار خود حس کلاسیک بودن ببخشید. مثلا مبلمان شما می تواند طلایی انتخاب گردد و رنگ دیوار را سبز آبی کار کنید.

دکوراسیون حمام

رنگ های سبز در حمام تاثیر ویژه ای روی آرامش می گذارند. به خصوص زمانی که آن ها را در مقابل رنگ های سایه خنثی مانند سیاه یا سفید بهره ببرید. پیشنهاد می گردد که طراحان از رنگ های غنی زیادی مانند آبی استفاده نموده و حتی به سراغ متریال هایی مانند کاشی های سبز، کاغذ دیواری سبز آبی، پیشخوان و وان سبز آبی بروند.

می توانید مقداری از این دو رنگ یا همه آن ها را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. در دکوراسیون حمام محدودیت خاصی وجود ندارد. کاشی های سبز لیمویی با کاغذ دیواری سبز زمردی نیز ممکن است انتخاب خوبی باشد. البته پیش از آن همواره این تم ها و این تناژ های رنگی را در اینترنت جستجو کنید تا مطمئن شوید به آن حس خوبی دارید.

رنگ سبز آبی در اتاق نشیمن

اگر می خواهید همه چیز را ساده نگه دارید، می توانید از قدرت رنگ سبز آبی بهره ببرید. بدون احتیاج به رنگ های دیگر می توانید از گیاهان نیز برای تزئین هر چه بیشتر اتاق نشیمن استفاده نموده و در مرحله بعد قفسه های کتاب خود را نیز متمایل به سبز آبی کنید. هر کاری که انجام می دهید اول مطمئن شوید که ترکیب رنگ هایی که استفاده می کنید تعادل را در فضای داخلی و دکوراسیون شما برقرار می نماید. برجسته کردن بخش هایی مانند کتابخانه و مبلمان از جمله کلیدی ترین تکنیک ها در این روش دیزاین داخلی است.

فضای بیرونی

می توانید در بخش فضای بیرونی اگر در خانه ویلایی زندگی می کنید از خزه، یشم، سرخس، رنگ دیوار نعنایی و مریم گلی بهره ببرید. این موضوع باعث می گردد که یک ترکیب رنگ متفاوت با ساختمان های دیگر داشته باشید که مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. حتی اگر پنجره های شما چوبی است، می توانید روی دیوار از رنگ های سبز آبی و در پنجره از زیتونی بهره ببرید. نگران نباشید این تم رنگ ها پس از گذشت مدت طولانی هم به هیچ عنوان تکراری نخواهند شد.

رنگ سبز آبی دکوراسیون آشپزخانه

وقتی به رنگ سبز آبی در آشپزخانه فکر می کنید ممکن است سریال ها و فیلم های هالیوودی دهه هفتاد میلادی در ذهنتان تداعی گردد. در حالی که این تم رنگ در دوره منحصر به خودش عالی بود. به همین علت پیشنهاد دوباره ما استفاده از رنگ سبز آبی دکوراسیون فضای آشپزخانه خواهد بود. می توانید از رنگ های آبی عمیق تر مانند سبز آبی و سبز زمردی و یا کابینت هایی با تم مرمر سفید بهره بگیرید. این نشان دهنده یک حس ظرافت در فضای آشپزخانه های کوچک خواهد بود.

البته اگر خیلی نمی خواهید همه چیز سبز به نظر برسد، می توانید رنگ کابینت ها را سبز لجنی نموده و دیوار را سفید روشن انتخاب کنید. بازهم اگر خیلی موافق رنگ سبز نیستید، اکسسوری ها، گلدان، یک قسمت از کابینت را سفید کنید و سپس میز میانه و یا کانتر را به رنگ سبز برگردانید.

منبع: اتاق
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1939

به "برترین ایده های استفاده از رنگ سبز آبی دکوراسیون منازل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده های استفاده از رنگ سبز آبی دکوراسیون منازل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید