برترین انیمیشن های سال های اخیر که از دیزنی و پیکسار نیستند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، برترین انیمیشن ها همواره لزوما اثری از دیزنی یا پیکسار نیستند و بعضی از انیمیشن های سال های اخیر نیز به خوبی این موضوع را ثابت کردند. دنیای انیمیشن از دوران اولیه خودش که شامل آثار کلاسیک و ساخته شده با دستی همانند سفید برفی (Snow White) و بامبی (Bambi) است، راه طولانی ای سپری نموده است. با این حال، بعضی از جنبه های این آثار کلاسیک همانند داستان های خارق العاده، حس شگفتی و کاراکترهای ماندگار امروزه نیز در انیمیشن ها دیده می شوند و مهم نیست که انیمیشن ها ساخته پیکسار یا دیزنی باشند یا یک استودیو کوچک و مستقل، تا زمانی که بتواند داستان های جذابی را بازگو کند، پیروز خواهد بود. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا با برترین انیمیشن های سال های اخیر آشنا شوید که از دیزنی و پیکسار نیستند.

برترین انیمیشن های سال های اخیر که از دیزنی و پیکسار نیستند

10. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان

How to Train Your Dragon: The Hidden World

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان (How to Train Your Dragon: The Hidden World) محصول سال 2019 میلادی به وسیله استودیو انیمیشن سازی دریم ورکس ساخته شده و دنباله ای برای آثار قبلی به شمار می رود و یک ماجراجویی دیگر بر موضوع کاراکتر وایکینگی هیکاپ را به تصویر می کشد که به یک دنیا پنهان می رود.

او در این ماجراجویی تنها نیست و دوست اژدهایش به نام توثلس نیز همراه او است و حالا او در اینجا باید با قدرتمندترین دشمنش روبه رو گردد. این اثر همانند دو فیلم قبلی، آتشین و واقع گرایانه است و توانسته این فرنچایز را به سطح بالاتری ارتقاء بدهد. از سوی دیگر، این فیلم توانسته سرانجام رضایت بخشی را برای این سه گانه شگفت انگیز رقم بزند.

9. انیمیشن بدنم را گم کردم

I Lost My Body

انیمیشن بدنم را گم کردم (I Lost My Body) محصول سال 2019 میلادی است و یک خط داستانی ساده دارد و یک دست بریده شده را دنبال می نماید که از آزمایشگاه بیرون می رود تا بدن خودش را پیدا کند. این انیمیشن موضوعات پیچیده و تأمل برانگیزی را پیرامون غم، تنهایی و خودیابی مورد آنالیز قرار می دهد. با اینکه این انیمیشن فرانسوی در ظاهر ممکن است عجیب به نظر برسد اما با استفاده از تصاویری مهیج، موسیقی های روح انگیز و پیچش های داستانی به موقع توانسته کاری خارق العاده انجام بدهد. بیننده ها به خوبی از لحاظ احساسی روی این انیمیشن وابسته می شوند و داستان آن را دنبال می نمایند و این اثر واقعا شایسته نامزد شدن برای جایزه اسکار بوده است.

8. انیمیشن کلاوس

Klaus

انیمیشن کلاوس (Klaus) محصول سال 2019 میلادی است و انیمیشن دو بعدی سنتی را با سه بعدی مدرن ترکیب نموده و یک تجربه بصری پر جنب وجوشی را برای بیننده ها به ارمغان آورده است. از منظر داستان سرایی نیز باید گفت که این اثر واقعا توانسته به خوبی داستان خودش را برای بیننده ها به تصویر بکشد و آن ها را مجذوب خودش نگه دارد.

این انیمیشن به خوبی توانسته تصویری دلگرم نماینده را برای مخاطبان به نمایش بگذارد و نشان بدهد که چطور مهربانی می تواند حتی در تاریک ترین روزها شادی را به ارمغان بیاورد. آنچه که سبب شده تا انیمیشن کلاوس ماندگار باشد، جسارت سازندگان آن برای وارد شدن به موضوعات تیره تر است.

7. انیمیشن فرزند آب وهوا

Weathering With You

انیمه فرزند آب وهوا (Weathering With You) به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای است که بیشتر به خاطر ساخت انیمه تحسین شده نام تو (Your Name) معروفیت دارد. این اثر داستانی عاشقانه و فانتزی را حول محور رابطه دانش آموزی دبیرستانی به نام هداکا و دختر جوانی به نام هینا روایت می نماید. با این حال، این انیمه فراتر از درامی عاشقانه است و یک ته رنگ اجتماعی و فلسفی دارد که تأثیر فعالیت های انسانی بر روی محیط زیست را برجسته می نماید.

6. انیمیشن ولف واکرز

Wolfwalkers

انیمیشن ولف واکرز (Wolfwalkers) از لحاظ درون مایه و سبک شبیه به آثار استودیو جیبلی است و اتفاقات آن در ایرلند جریان دارد، جایی که یک شکارچی جوان به نام رابین می آموزد که گرگ ها در دنیای او بسیار مهربان تر و جادویی تر از آن چیزی هستند که تصور می گردد.

همین نیز او را در مسیری علیه پدرش قرار می دهد اما به او یاری می نماید تا با دختری از قبیله ای از گرگ های اسرارآمیز و با توانایی تغییر شکل آشنا و دوست گردد. در حالی که زیرمتن مجذوب کنندهی پیرامون استعمار و محیط زیست در خط داستانی این انیمیشن وجود دارد، مجذوب کنندهیت آن در زیبایی شناسی آبرنگ آن است.

5. انیمیشن میچل ها در برابر ماشین ها

The Mitchells Vs. The Machines

انیمیشن میچل ها در برابر ماشین ها (The Mitchells Vs. The Machines) محصول سال 2021 میلادی است و داستان ماجراهای خنده دار و گاهی ناگوار یک خانواده را روایت می نماید که چاره ای جز مبارزه با ارتشی از ربات های شرور ندارند. این اثر توانسته پیچش داستانی خانوادگی را وارد زیرژانر علمی تخیلی انسان ها در برابر تکنولوژی کند و پر از سکانس های اکشن و احساسی است. این انیمیشن بعلاوه از حضور صداپیشه های برجسته و توانمندی همانند ابی جانسون، دنی مک براید و مایا رودولف بهره می برد و در آن سکانس هایی با جلوه های ویژه خیره نماینده و مجذوب کننده به چشم می خورند.

4. انیمیشن مارسل، صدف کفش به پا

Marcel The Shell With Shoes On

انیمیشن مارسل، صدف کفش به پا (Marcel The Shell With Shoes On) قسمتی لایو اکشن و قسمتی استاپ موشن است و داستان یک حلزون را روایت می نماید که پس از منتشر شدن مستند کوتاهی از وی به وسیله یک فیلمساز به صورت آنلاین، اکنون از معروفیت بسیار زیادی برخوردار است.

این فیلم توانسته داستان این حلزون جالب توجه و دوست داشتنی را توسعه بدهد، حلزونی که پس از محبوبیت، اکنون با خطرات غیر قابل پیش بینی ای روبرو است اما امیدوار است که خانواده از دست رفته خودش را پیدا کند. همین موارد نیز سبب شدند تا این اثر بسیار لطیف، سرگرم نماینده و در عین حال پر از درس هایی از زندگی باشد.

3. انیمیشن گربه چکمه پوش: آخرین آرزو

Puss in Boots: The Last Wish

انیمیشن گربه چکمه پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) اثری از فرنچایز شرک به شمار می رود که دنباله ای برای فیلم اصلی خودش است و در سال 2022 میلادی به روی پرده سینماها آمده است. این اثر داستان این گربه را دنبال می نماید که مصمم است تا پس از اینکه هشت جان خودش را از دست داده، بتواند با استفاده از ستاره آرزو، این جان های از دست رفته خودش را بازپس بگیرد. این دنباله توانسته مجذوب کنندهیت های فیلم اصلی را درون خودش حفظ کند و در عین حال، شخصیت اصلی را رشد بدهد.

2. انیمیشن هیولای دریا

The Sea Beast

انیمیشن هیولای دریا (The Sea Beast) یک ماجراجویی دریایی مجذوب کننده و مهیج را به نمایش در می آورد و نشان می دهد که چیزهای بسیار زیادی فراتر از تصور در دنیا وجود دارند. این اثر داستان خدمه کشتی ای را دنبال می نماید که در پی شکار هیولای دریایی هستند و این در حالی است که دختری جوان و مشتاق نیز به صورت مخفی با آن ها در این سفر همراه شده است. برترین لحظات این انیمیشن، زمانی است که در آن، سکانس های رنگارنگ و روشن را به نمایش می گذارد و تصاویری خیره نماینده را به تصویر می کشد.

1. انیمیشن پینوکیو

Guillermo del Toros Pinocchio

انیمیشن پینوکیو ساخته گی یرمو دل تورو (Guillermo del Toros Pinocchio) توانست در مراسم اسکار سال 2023 میلادی جایزه اسکار برترین انیمیشن سال را از آن خودش کند. این درام استاپ موشن برداشتی تازه و تاریک از داستان کلاسیک پینوکیو به شمار می رود و توانسته در آن به موضوعات جالب توجهی بپردازد. البته باید گفت که لحظات تاریک این انیمیشن سرویس آنلاین نتفلیکس در تعادل بسیار خوبی با مواردی امیدوارنماینده واقع شده است و این در حالی است که سرانجامی بسیار خوب و رضایت بخش را برای داستان رقم می زند.

منبع: فوت و فن / screenrant.com
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2084

به "برترین انیمیشن های سال های اخیر که از دیزنی و پیکسار نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمیشن های سال های اخیر که از دیزنی و پیکسار نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید